Muisarm, Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeUtah

Muisarm, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 14:25

Hoi,

Ik loop al een tijdje met een zeurende pijn in mijn onder/boven arm en af en toe straalt het uit naar mijn schouders/rug.

Om even een beeld te geven:
* In het begin was het een zeurende pijn, het voelde alsof er een strak bandje om mijn boven arm zat waardoor het leek alsof mijn arm telkens een beetje afknelde, ( zelf dacht ik dat er een zenuw of iets knel zou zitten ) dit werd zo vervelend dat ik naar de dokter ben gegaan. Ik heb het toen vertelt en ze hebben een paar onderzoekjes gedaan op basis daarvan kreeg ik een brief voor naar de Neuroloog te gaan.

( misschien stom & niet zo serieus genomen ) maar ik ben daar niet naartoe gegaan omdat ik het eerst met wat pijnstillertjes wilde proberen, en het werd inderdaad minder!

Nu de laatste tijd is het weer sterkt toegenomen, ik heb al een beetje gegoogled en het begint qua symptonen die ik heb steeds meer op een '' muisarm '' te lijken.

*Last van tintelend gevoel
*Gevoel dat er iets afgekneld wordt/klem zit
*Krachtverlies ( ook met paardrijden last van ;( )
* Aderen die helemaal opzetten nadat ik bijvoorbeeld iets (zwaarders ) heb opgetilt.
* en bijvoorbeeld het typen van dit bericht is echt gewoon hooguit vervelend

En zo zijn er vast nog wel meer symptonen, waar ik nu op dit moment geen last van heb maar er vast en zeker zijn.

Ik heb een kantoorbaan en probeer al zoveel mogelijk met mijn linkerarm te doen, en mijn rechtsarm zoveel mogelijk te laten rusten, maar met links ben ik toch een beetje onthand.

Ik weet dat het slim is om weer even terug naar mijn huisarts te gaan, maar tot die tijd...
Is er iemand bekend met een muisarm o.i.d. en is er iemand met tips, oefeningen?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:36

Jakkes rsi is moeilijk om er vanaf te komen.
Ik heb 2x flinke muisarm gehad. Zo flink dat ik mijn onderarm een tijdje niet meer kon gebruiken.
Het enigste wat je kan doen is op tijd pauzeren, een anti rsi muis gebruiken en afwisselen met je andere hand.
Wat betreft oefeningen, rol en buig ik vaak tussendoor even met mijn pols. Of even armen strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:36

Met de andere hand muizen. ;)
Ik ben zelf verschrikkelijk linkshandig maar muis rechts. Niet gaan miepen dat kan ik niet, want dat kan iedereen. Op deze manier verdeel je de belasting over beide handen. Een goede ergo zal je hetzelfde vertellen.
Bedenk maar eens wat voor een beperkingen je als linkshandige tegenkomt in de "rechtse"wereld.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:47

Morganlefay schreef:
Met de andere hand muizen. ;)
Ik ben zelf verschrikkelijk linkshandig maar muis rechts. Niet gaan miepen dat kan ik niet, want dat kan iedereen. Op deze manier verdeel je de belasting over beide handen.

Ik doe precies hetzelfde, maar dan andersom: ik ben rechts maar muis links. Zodra ik weer met rechts muis merk ik na een aantal minuten al pijn, spierkramp, ongemak; van bovenarm tot pols. En inderdaad, het scheelt nauwelijks meer hoe nauwkeurig ik ben met links ten opzichte van rechts. Ik kan links echt alles, alleen net een heel klein pietsje minder precies dan rechts.

Een collega van me heeft zich laten behandelen door een osteopaat hiervoor met opzienbare resultaten: ze heeft totaal geen last meer. Misschien ook nog een idee.

Alvaron

Re: Muisarm, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:42

Ten eerst een anti RSI programmetje als workpace ofzo installeren en dat steng afstellen. Niet je micropauzes enzo skippen.
Verder wekrplekonderzoek aanvragen. Wellicht dat daar ook nog verbeteringen mogelijk zijn.
Heb je wel de goede muis? Er zijn zoveel vormen en maten. Ikzelf heb kleine handen en de meeste standaard muizen zijn te groot voor mij.
Ik heb links een trackball staan en rechts een klein draadloos muisje. Zo wissel ik links en rchts muizen makkelijk af en iliggen mijn armen ontspannen als ik ze vast heb.
Negeer je klachten vooral niet! Ze gaan echt niet vanzelf weg, hoe hard je dat ook wenst. Pak het aan. Geef het bij je werkgever aan en vraag die ook om mee te werken aan oplossingen. Het gaat om jou gezondheid. En een zieke medewerker heeft je werkgever ook niks aan.

FemkeUtah

Re: Muisarm, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 07:42

Bedankt voor de tips, ga er zeker wat mee doen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:59

grote bewegingen maken met de arm waar je last van hebt, als tegenhanger van de kleine bewegingen met de muis train je zo je spieren en zullen je armen sterker worden.
voldoende pauze nemen en een goede fysio zoeken die ervoor zorgt dat je met een aantal behandelingen pijnvrij de deur uit gaat. Heb er zelf een stuk of 6 versleten voor ik een goede had, maanden bij anderen gelopen geen resultaat en toen kwam ik bij iemand waar ik gewoon de 3e behandeling pijnvrij de deur uit ging.