Ik zal proberen een lang verhaal kort te maken, sorry als het daardoor niet duidelijk is:
Ik heb al zo'n 2 jaar lang last van mijn enkel, waarom dit opspeelt is een raadsel. Waarschijnlijk door blessures in het verleden, maar waarom het persé toen/nu opspeelde is onduidelijk.
Eind januari ben ik voor het eerst naar het ziekenhuis geweest voor mijn enkel. Nu is het september en in de tussentijd is er dit gebeurd:
- Röntgenfoto's + MRI, foto's zijn prima en MRI zag je alleen beetje extra weefsel en extra vocht in het enkelgewricht,
- Diclofenac slikken, heeft niet geholpen
- Rust proberen te creeëren met tape, heeft niet geholpen,
- 4 weken gips, om rust te creeëren. Wat het alleen maar erger had gemaakt,
- Kijkoperatie waarbij veel littekenweefsel weggehaald is.
Nou top, de dag na de operatie kon ik weer lopen
Geen pijn meer, op de wondjes na die alleen maar raar aanvoelden. Twee weken lang plezier gehad van de operatie en toen kwam de pijn af en toe weer terug. En zo kroop het er steeds meer in: tot het op een gegeven moment weer 24/7 (heel) pijnlijk was.8 weken na de operatie terug naar het ziekenhuis. Bij de operatie is dus gebleken dat er een een te grote ruimte in een 'gang' van mijn enkel was. Normaal moest hij bij zo'n operatie aan de enkel trekken en duwen om er door heen te komen, maar bij mij was het enkel kantelen en voilá kon er zo doorheen. Hij begon over een operatie om de enkelbanden in te korten, maar hij verwacht niet dat het mij gaat helpen. Toen moest ik weer diclofenac gaan slikken, ik vond het een beetje bullsh*t omdat het eerst niet werkte. Maar nu was mijn enkel helemaal schoongemaakt dus kon het dit maal wél werken. Dit zou ik twee weken moeten slikken, maak er maar een maand van want de arts ging op vakantie! Nu maar 3x per dag ibuprofen 400 mg en 3x per dag 2 paracetamol. Dit ging aardig en het leek te werken! Met slechte dagen er tussen helaas (zoals vandaag). Maar het plan van de arts was om een injectie te zetten.. Dit zou dan de 29e gaan gebeuren.
Heeft er iemand ervaring met zo'n injectie in de enkel? Mijn slijmbeurs was/is(?) ontstoken, er zit dus een te grote ruimte in een 'gang' van mijn enkel. Mijn moeder dacht dat de afstand tussen 2 botjes te ruim is, maar volgens mij ging het niet om botjes. Heeft iemand daar toevallig ook ervaring mee?
Sorry voor dit verwarrende verhaal, hopelijk heeft iemand ervaring met zulke injecties. Of heeft iemand tips om mezelf af te leiden als hij gaat prikken. Want ik ben doodsbang voor naalden
Maar gelukkig ben je er vanaf!
Zit nu een tandartsverdoving in maar voel het er helaas nog een beetje doorheen.