Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik heb dat echt wat buikkramp.
Frensie schreef:Ik voelde mijn eisprong altijd (nu niet want nu aan de anticonceptie dus geen eisprong).
Kreeg enorme krampen in mijn buik.
De eigenlijke sprong voelde ik ook altijd heel precies, zo weet ik dat ons kindje in mijn linker eierstok is begonnen
Delphi schreef:Hoi,
ik heb geen vervelende klachten, maar ik voel het wel altijd heel goed. Vaak denk ik dan dat mijn menstruatie begint ... tot ik even beter nadenk en besef dat het gelukkig die tijd nog niet is en het gewoon mijn eisprong is. Ik heb dat echt wat buikkramp.
Misschien kun je eens kijken naar iets homeopathisch dat ondersteunt? Hoe is het tijdens je menstruatie? Daar heb ik sinds mijn bevallingen zelf meer last van, vooral de eerste dag is staan en lopen erg pijnlijk
De pil zorgt er natuurlijk voor dat je geen eisprong meer hebt, dus dat kan een optie zijn. Al ben ik zelf erg blij dat ik van de anti conceptie met hormonen af ben.
phormicola schreef:Ik had het ook altijd heel erg, wél erg handig met zwanger wordenDe eigenlijke sprong voelde ik ook altijd heel precies, zo weet ik dat ons kindje in mijn linker eierstok is begonnen
![]()
De enige echte tip die ik je kan geven is om geen groene thee te drinken, daar werd het bij mij echt heel erg pijnlijk van. Verder kan het helpen om dagelijks iets van soja binnen te krijgen, dat verzachtte het bij mij enigszins.
Iolanthe schreef:Ik voel het soms, niet altijd. Bij mij is het eerder een soort steken in mijn zij. (Mentruatiemijn heb ik eigenlijk nauwelijks last van, maar 2x per jaar dat ik echt pijn heb.) Wel handig als ik dan precies weet wanneer mijn maandstonden gaan beginnen, want mijn cyclus is heel onregelmatig (ik neem geen anticonceptie).
KaylOdi, zo omschrijf ik het ook altijd! Scherp / zeurderig
), maar het is wel handig om te weten
Mijn cyclus varieert tussen de 33/40 dagen, denk ik.
Iolanthe schreef:Ik vind het niet zo erg, ben momenteel toch single (toen ik een relatie had, was het iets meer stressen), maar het is wel handig om te weten
Mijn cyclus varieert tussen de 33/40 dagen, denk ik.
Ik las ergens dat je je cyclus kon regelmatig maken door op elke 14de/15de/16de dag met de lamp aan te slapen (omdat dat de volle maan nabootst), maar weet niet of dat werkt. Maar dat is al een beetje off-topic
Van vrouwen uit hele stammen die samen mentrueerden. Ik denk dat de cyclus van de vrouw toen wel nog dichter bij de maan lag dan nu. Klinkt misschien zweverig, maar ik ben me effectief bewuster van mijn cyclus als die gelijk loopt met de maan. Mijn zus en ik menstrueren meestal samen, of een paar dagen verschillend. mrie schreef:Ik voel het altijd, zoals gezegd dan links dan rechts. Ik ervaar het als een korte scherpe pijn links of rechts in mijn buik. Die pijn treed met name op als ik plas of pers. De drukverandering maakt dat het ei springt.
Gelukkig is het een korte pijn en ben ik hem vijf minuten later alweer vergeten.
Grappig is dat mijn cyclus links 28 dagen duurt en rechts 36 dagen en dat is dus ook af te meten aan mijn eisprong.
Plien91 schreef:Ik voelde het, toen ik nog geen pil slikte, ook heel goed. Mijn moeder idem. We noemden dat thuis 'het hupje'![]()
Sinds ik de pil slik geen last meer van.
Iolanthe schreef:Daar heb ik inderdaad al van gehoordVan vrouwen uit hele stammen die samen mentrueerden. Ik denk dat de cyclus van de vrouw toen wel nog dichter bij de maan lag dan nu. Klinkt misschien zweverig, maar ik ben me effectief bewuster van mijn cyclus als die gelijk loopt met de maan. Mijn zus en ik menstrueren meestal samen, of een paar dagen verschillend.
Kun je vaak dingen op aanduiden, notities maken en tellen hoelang je cyclus duurt etc
Ik hield het vooral goed bij toen ik een relatie had, nu duid ik meestal gewoon aan wanneer mijn menstruatie begonnen is. mrie schreef:Hoe gemeten.... Eh.... Ik dacht altijd dat ik onregelmatig was dus toen ben ik het eens terug gaan zoeken in mijn agenda en toen kwam de aap uit de mouw, spreekwoordelijk gezegd. Ik bleek heel regelmatig, tis maar hoe je het bekijkt.
Iolanthe schreef:Wat misschien ook het vermelden waard is: zo'n woman calender app is heel handig als je je cyclus wil bijhoudenKun je vaak dingen op aanduiden, notities maken en tellen hoelang je cyclus duurt etc
Ik hield het vooral goed bij toen ik een relatie had, nu duid ik meestal gewoon aan wanneer mijn menstruatie begonnen is.