Peroneus-pees luxatie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Peroneus-pees luxatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 19:27

Ik open dit topic omdat ik weinig ervaringen online kan vinden over deze blessure. De ervaringen die ik vind zijn van 2004. In 10 jaar kan er een heleboel veranderen in de medische wereld en daarom wil ik hier op bokt rondshoppen of er ervaringen zijn die gedeelt kunnen worden. Bijvoorbeeld over wat je voelt, de diagnose, behandeling en nazorg.

Er is al een topic van mij over gescheurde enkelbanden, in de betreffende OP heb ik mijn twijfel uitgesproken over wat er mis kon zijn met mijn enkel.
[MWS] Enkelband verrekt of gescheurd?

Vandaag ben ik voor de tape wissel naar de gipskamer geweest en dankzij een erg oplettende gipsmeester ben ik herzien door een arts (even snel van de eerste hulp geplukt) en meteen doorverwezen naar de orthopeed. Vermoeden: peroneus-pees luxatie.

Waardoor bleef mijn twijfel bestaan?
Toen ik voor het eerst gezien werd op de eerste hulp werd ik naar huis gestuurd zonder krukken. Verzwikte enkel, een week drukverband en na twee dagen zou ik moeten proberen voorzichtig te lopen.
Lopen lukte niet en ik voelde steeds iets 'klakken' in mijn enkel en dit gevoel hield aan. Daarom heb ik het ziekenhuis gebeld en mijn afspraak naar voren laten zetten.
Na de nieuwe afspraak bij de heelkunde werd ik naar huis gestuurd met een ingetapete voet, het zou behandeld worden als gescheurde enkelbanden.

Toen ik tegen mijn zus (fysio) mijn vermoeden uitsprak dat er een pees over mijn enkelbot schoot zei ze dat dit zó weinig voorkwam dat dat het niet kon zijn.
Ik besloot mijn hoofd rust te geven en hierop te vertrouwen.
De dagen erna bleef ik af en toe door mijn enkel 'klakken' en toen ik vanmorgen in de gipskamer lag heb ik mijn twijfel en angst uitgesproken.
En eindelijk werd er geluisterd.

Maandag 22 september moet ik bij de orthopeed komen, uiteraard zal ik dan extra onderzocht worden. Waarschijnlijk door middel van een scan of echo.
Als straks blijkt dat het inderdaad een peroneus-pees luxatie is, is de kans groot dat ik geopereerd zal worden.

Zijn hier meer mensen die dit hebben gehad of dichtbij mee gemaakt hebben? Hoe voelde het bij jou/ diegene? Hoeveel kon jij/ diegene nog doen qua mobiliteit?

Bedankt voor het lezen van mijn hele OP, het is best een warrig verhaal geworden. Ik zie uit naar reacties ;) !