Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 13:08

Hallo allemaal,

Ik wil graag een topic starten met mensen die net als mij een sportdoel hebben.
Even in het kort mijn verleden: Ik ben sinds ik de pil slik zeker 10/15 kilo aangekomen (in 6 jaar tijd). De afgelopen 1,5 - 2 jaar ben ik meer op voeding gaan letten met als doel: een strakker lichaam. Helaas is dit niet gelukt. Heb al veel dingen voorbij zien komen: veel sporten, weinig sporten maar meer op je voeding letten. Wel veel cardio, juist weer niet maar krachttraining. Op je cal letten, en dan weer meer op je koolhydraten/eiwitten/vetten inname letten. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Gelukkig met wat hulp van bokt :D nu een algemeen schema gemaakt wat ik graag hier wil delen. Ik zou het ook fijn vinden om hier alles kwijt te kunnen dus dan wordt het een soort van dagboek. Er zijn al een aantal topics over eten en over sporten maar dit topic is bedoeld om alles te bespreken.
Dus wie doet er mee? Heb je een doel, een eet én sportschema en wil je hier graag komen meekletsen over de voortgang en tips uit te wisselen dan heet ik je welkom!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 22
Kilo: 74
Streefgewicht: 65
Lenge: 1.70m
Doel: strak lichaam
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 2100
Sport:
Maandag spinnen, woensdag krachttraining, vrijdag en/of zaterdag) krachttraining.

Ik wil om de week op vrijdagochtend mezelf wegen. Overigens heb ik voor mezelf op papier even een rooster gemaakt wat ik 'moet' doen tot eind september, dat werkt voor mij :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:11

Pil eruit, spiraaltje erin?
Oorzaken moet je bij de bron aanpakken als het even kan en dit kan een oplossing zijn. Overleg eens met je huisarts.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:19

Leuk idee, ik doe mee, ik heb me vorige week ingeschreven voor de halve marathon van Egmond (11 januari en wil ook mijn klimniveau omhoog hebben, als daarbij ik ook wat kilo's kwijt raak is dat mooi mee genomen.
Van de week ook mijn schema op papier gezet.

Leeftijd: 27
Kilo: 61
Streefgewicht: 58
Doel: fitter worden, halve marathon uitlopen
Eten: Zolang het gezond is prima, 1 dag wat lekkers ongezond, letten op voldoende eiwitten
Sport: Maandag: Klimmen
Dinsdag: Paardrijden,
Woensdag: interval hardlopen, klimmen training
Donderdag: Paardrijden
Vrijdag: Hardlopen, paardrijden, Klimmen
Zaterdag: Paardrijden
Zondag: Hardlopen duur

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 13:20

Oh misschien verkeerd beschreven maar ik heb tot 2 jaar geleden nooit gelet op wat ik at. Dus daar ben ik ook door aangekomen. Niet alleen door de pil. Wou alleen aangeven dat dat het begin was van alle aangekomen kilo's. Dus meer om de periode aan te geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:41

xNathaliee schreef:
Oh misschien verkeerd beschreven maar ik heb tot 2 jaar geleden nooit gelet op wat ik at. Dus daar ben ik ook door aangekomen. Niet alleen door de pil. Wou alleen aangeven dat dat het begin was van alle aangekomen kilo's. Dus meer om de periode aan te geven.

Ah, zo had ik 'm niet begrepen.
Ik weet van enkele mensen die overgestapt zijn dat dat eenvoudiger afvallen een bijverschijnsel was, vandaar mijn opmerking.

Ntlie_

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:10

Leuk! Ik doe ook mee! :D
Ik volleybal al één keer per week, loop af en toe hard en heb een abonnement op de sportschool. Maar de laatste twee schieten er wel eens bij in, en daar wil ik consequenter in worden. Misschien dat mijn motivatie door dit topic wat beter wordt. :D

Leeftijd: 25
Kilo: 68
Streefgewicht: 62
Doel: Betere conditie, alles net wat strakker.
Eten: Proberen de cola bij de lunch op het werk over te slaan, minder (zoete) tussendoortjes.

Sport:
Maandag: Volleybaltraining
Dinsdag: Coretraining op de sportschool
Woensdag: Hardlopen
Donderdag: Coretraining op de sportschool
Vrijdag: -
Zaterdag: Hardlopen
Zondag: -

Bovenstaande is mijn ideale lijstje, de maandag en dinsdag gaan nu altijd goed maar de andere dagen schieten er dus wel eens bij in door drukte met werk. Paardrijden doe ik hier ook nog bij, maar dat heb ik even niet meegerekend omdat ik niet van te voren kan beslissen of ik een half uur een staprondje maak of echt fanatiek in de bak aan de slag ga.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 17:59

Ik ga denk ik vanavond ook nog even sporten (thuis even krachttraining doen).

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:26

Mijn lijstje is deze week sowieso al anders, gezien ik vandaag moest werken en dus niet naar de core training kon. Zometeen dus even snel een rondje hardlopen, is nodig ook... :o
Fiets normaal 25 minuten naar werk en 25 minuten terug maar vandaag lui de auto gepakt. :Y)

Succes met krachttraining, Nathalie! (Zo heet ik ook :P )

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:08

xNathaliee schreef:
Mijn gegevens:
Kilo: 74
Lenge: 1.70m
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 2100
Sport:
Maandag spinnen, woensdag krachttraining, vrijdag en/of zaterdag) krachttraining.

Ik wil om de week op vrijdagochtend mezelf wegen. Overigens heb ik voor mezelf op papier even een rooster gemaakt wat ik 'moet' doen tot eind september, dat werkt voor mij :j

Beetje cru van mij misschien, maar besef je dat je nu géén sportdoel hebt neergeschreven voor jezelf? Sporten is voor jou nu het middel om je doel te bereiken, maar is geen doel op zich. Al eens bij stilgestaan dat dat misschien de reden kan zijn dat je vorige plannen nooit zo goed gelukt zijn?

Voor mezelf:

Leeftijd: 27
Kilo: 70
Lenge: 1.64m
Sport: Crossfit, olympisch gewichtheffen, klimmen
Doel:
- Crossfit: skills verbeteren (min. 3 ring dips tegen einde van het jaar / min. 1 muscle up tegen einde van het jaar / min. 10 pull ups in serie tegen einde van het jaar / techniek van toes to bar verbeteren) + conditie verbeteren (roeien, zwemmen, fietsen - minstens 2 x per week)

- Olympic lifting: door mijn mentale barriere geraken :+ . Clean&jerk: 65kg (nu 58kg), snatch: 50kg (nu 40). Liefst binnen het half jaar.

- Klimmen: indoorniveau ver genoeg brengen zodat ik tegen voorjaar 2015 outdoor kan gaan :j
Voeding: hoog in eiwitten, gemiddeld in vetten en koolhydraten. Zo clean als mogelijk, liefst max 2 cheatmomenten per week. Ideaal rond de 2200 kcal.
Sport: 1/2 x klimmen, 5x crossfit, 1x oly lifting

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 11:21

Oh mijn sportdoel is dus de maandagen te spinnen en daarnaast minimaal 2x per week kracht te doen. Ik sukkel nu maar een beetje maar wil me nu echt aan dit schema houden. En indd met het sporten wil ik mijn 'gewone' doel gaan halen en sat is strakker worden. :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:55

Als je wilt afvallen vind ik je calorie inname wel erg hoog.
Je zit ongeveer 500 calorieen bovenop je dagelijkse behoefte (als je de hele dag niets zou doen)

Die 500 calorieen kom je niet aan mits je die 500 calorieen dagelijks weg sport.

Dan val je dus nog niet af, maar blijf je alleen op gewicht.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:06

Leeftijd 30
Lengte 1.78
Gewicht was 80 nu 77 op naar de 70
Sport Paardrijden, hardlopen (wii zumba, buikspier yoga en kracht)

Doel, heel veel kleine doelen!
M1 Starten met paard. De 28e de 10 km onder 70 min lopen daarna de 5 km onder 30 min lopen.

Maandag. Hardlopen of Wii zumba
Dinsdag Paardrijden dressuur
Woensdag hardlopen interval paardrijden springles of buiten
Donderdag hele dag werken en dan rust
Vrijdag. Paardrijden of hardlopen.
Weekend... doen wat ik ergen kan doen.

Kcal in name max 1690. En anders tegen aan sporten om er onder te blijven.

Note; ik werk 20 p.w en heb een kleine van 2.5 plus mijn man is door de weeks nief thuis. Dus soms puzzelen met hoe en wat.
Maar waar een wil ia is een weg.

Succes iedereen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:08

Ik doe mee, leuk idee!

Leeftijd: 24
Kilo: 52
Streefgewicht: 50-52, op gewicht blijven in ieder geval.
Lenge: 1.64 m
Sport:
Hardlopen & sportschool

Planning:
5 oktober 10 km --> doel: 50 min
19 oktober halve marathon (21 km) --> doel: 2 uur 20 min

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:09

Raponsje schreef:
Je zit ongeveer 500 calorieen bovenop je dagelijkse behoefte (als je de hele dag niets zou doen)

Die 500 calorieen kom je niet aan mits je die 500 calorieen dagelijks weg sport.

Raponsje, vraagje..
Hoe kun je het beste je dagen voor een hardloopwedstrijd indelen qua eten?
Eet nu de avond ervoor iets van (volkoren) pasta en 'sochtends 2 boterhammen met kaas..
Nu moet ik soms om 10:00 lopen en dan heb ik echt geen trek in 2 boterhammen met kaas, soms tips wat ik dan het beste zou kunnen nemen? :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:15

ikke schreef:
Pil eruit, spiraaltje erin?
Oorzaken moet je bij de bron aanpakken als het even kan en dit kan een oplossing zijn. Overleg eens met je huisarts.

Makkelijker gezegt dan gedaan. Bij mij moet hij er over een jaar uit en ik weet nu al dat dat een zwarte dag in mijn leven gaat zijn, net als het erin laten zetten.

Bij deze meld ik mij ook meteen. Ben bezig met hiphop abs van Shaun T om wat strakker te worden. Krap een week bezig en merk al ietsie verschil.
Verder let ik een klein beetje op mijn eten maar geen drastische veranderingen. Ik weet uit het verleden dat ik dat niet vol houdt.

Leeftijd: 28
Kilo: heb geen weegschaal, die is de deur uit gegaan omdat ik mij blind begon te staren daarop maar ik gok tussen 65 en 70 KG gebaseerd op het verleden
Streefgewicht: nogmaals, wil me niet blind staren maar ik denk rond 60KG
Doel: Strakker en slanker
Sport: shaun T hiphop abs. Heb ook insanity gedaan, als je echt resultaat wilt moet je dat doen. In een maand was ik echt vele cm's dunner en strakker. Helaas hield ik het niet vol omdat het zo zwaar was en ik het niet meer leuk vond.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:39

Nou ik meld me hier dan ook even
Op een of andere manier na mijn zomerstage echte motivatie gekregen, 4 jaar lang heb ik elke keer soort van motivatie gehad.. Maar dit keer voelt het anders en ga er dan ook echt voor.
Voor mijn stage opeens 4 kilo afgevallen, helaas alles erbij gekomen tijdens stage. Ik kan in 3 maanden zo ontzettend verschillen in gewicht, zelf als ik niks verander of dergelijke.

Lengte: 1.74
Gewicht: 77/78
Streefgewicht: heb ik niet echt, maar het zou mooi zijn als ik het einde van het jaar tegen de 72 aan zit. Maar ik kijk meer naar het resultaat in de spiegel.
Doel: Strakker, slanker en gespierder.
Ik heb mezelf 3 maanden gegeven om een punt te hebben om te kijken hoever ik dan kom. Van daar uit wil ik verder gaan met mijn uiteindelijke doelen.
Op dit moment zit ik in week 2 en ben vorige week woensdag weer begonnen.
Sport: 3/4 keer in de week Bodypump met cardio erna en 1/2 keer in de week kracht en cardio.
Ook wil ik nu het nog kan het buiten hardlopen erbij houden. Deze maandag voor het eerst 3,3 km gelopen in 22 minuten. Terwijl ik nooit eerder dit heb gekund. Dus was erg blij.

Ik eet op dit moment rond de 1600 kcal, soms iets meer of minder. Ik hou het wel bij maar niet alles is makkelijk bij te houden. In de 4 jaar dat ik sport ontzettend veel gelezen en te weten gekomen over de juiste voeding en oefeningen maar vind het soms nog moeilijk om aan genoeg calorieën te komen met het gezonde eten. Daarbij ben ik vegetarisch dus ben veel op groenvoer aangewezen :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:43

Raponsje schreef:

Ik heb mijn bmr gemiddeld berekend op 3x sporten in de week vandaar die 2100. Maar ga het ook gewoon per dag berekenen op de dagen dat ik niet sport en wel.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:47

Als ik invul dat ik 5 dagen in de week sport met zon bereken ding zou ik op sport dagen 2400 kcal binnen moeten krijgen..
Met die link uit het lijstje topic overigens
Ehhh no way dus
Ik heb een andere van Bodybuilding forum maar die weet ik zo even niet..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:33

xNathaliee schreef:
Raponsje schreef:

Ik heb mijn bmr gemiddeld berekend op 3x sporten in de week vandaar die 2100. Maar ga het ook gewoon per dag berekenen op de dagen dat ik niet sport en wel.

Dat is inderdaad je bmr om op gewicht te blijven als je elke dag zou sporten, niet om af te vallen.
Daarvoor is het echt te hoog. Tenzij je een hele intensieve baan hebt.

Wat betreft het eten voor een hardloopwedstrijd of marathon.
Ik kan nu wel zeggen wat je "moet" eten, maar iedereen is anders.

Sommige mensen kunnen 's ochtends niet veel eten, andere kunnen juist niet functioneren zonder een flink ontbijt.

Kies in elk geval iets met langzame koolhydraten zodat je gedurende de hele tijd genoeg energie hebt en geen suikerdip krijgt en eet een normale portie. Niet teveel, tenzij je daar extra vroeg voor op staat.
Dan kun je er voor kiezen om een uurtje voor je gaat rennen nog wat kleins te eten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:51

Ja klopt maar gezien ik al maanden onder mijn behoefte heb gegeten moet ik eerst op onderhoud eten om mijn verbranding op gang te laten komen. Zodra me lichaam dat gewend is ga ik eronder zitten. :j

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:41

Raponsje schreef:
Dat is inderdaad je bmr om op gewicht te blijven als je elke dag zou sporten, niet om af te vallen.
Daarvoor is het echt te hoog. Tenzij je een hele intensieve baan hebt.

Inderdaad... Ik zit ook op 2200, maar wel bij 6/7 dagen sport per week, en met voornaamste doel sterker/beter/sneller te worden. Na verloop van tijd een paar kg eraf is goed, maar noet nodig...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:28

Ik klets gezellig mee. :D

Lengte: 1.78
Gewicht: 71,5
Streefgewicht: op gewicht blijven.
Sport: krachttraining (3x p.w.), fietsen (5x p.w., circa 25 km per dag), snowboarden (alleen van sept. t/m jan., 1x p.w.)
Doel: krachttraining: sterker, strakker en gespierder worden. Aan het einde van het jaar 10 pull ups in serie kunnen.
Fietsen: conditie behouden.
Snowboarden: techniek korte bochten verbeteren, meer "durf" krijgen voor freestyle. Minimaal één nieuwe truc leren op de box.
voeding: 40% koolhydraten, 30% vet, 30% eiwitten. Cheaten verlagen naar 2x p.w.. Dagelijkse kcal. inname: 2000/ 2500 per dag. Meer water drinken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:25

xNathaliee schreef:
Ja klopt maar gezien ik al maanden onder mijn behoefte heb gegeten moet ik eerst op onderhoud eten om mijn verbranding op gang te laten komen. Zodra me lichaam dat gewend is ga ik eronder zitten. :j

Je mag nooit onder je rust verbruik zitten.
Daar zit je nu dus ruim 500 calorieen overheen terwijl dat voor je stofwisseling niet nodig is.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:16

Maar als ik mijn BMR bereken kom ik uit op 2100 cal. Als ik uitreken wat ik normaal eet kom ik op 1800 cal uit. En ben de laatste 3 maanden aangekomen.. Dus mij werd gezegd (op bokt) dat ik ben aangekomen omdat ik te weinig at. En nu zeg jij dat ik 500 cal teveel eet? Ik snap het nou niet meer :+

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:24

leuk ! ik doe ook mee :)

Leeftijd: 14
Kilo: 46
Streefgewicht: 44-46 (niet aankomen iig)
Lenge: 1.59M
Sport:
Hardlopen & krachttraining
Planning:
5 km --> doel: 30 mins