Moeten stoppen met sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Moeten stoppen met sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 08:35

Hee bokkers

Ik kom net van de fysio af, na vanaf begin jumi daar te hebben gelopen voor rugblessure is dan net toch het onvermijdelijke oordeel gevallen; ik moet tot in ieder geval de winter helemaal stoppen met mijn grote liefde en mijn enige uitlaatklep; korfbal. Ik wist dat het eraan zat te komen...

Na de selectieperiode had ik dan mijn plekje veroverd in senioren 1, hebben we eindelijk een leuk team staan om mee te kunnen doen voor het kampioenschap, krijg ik dit :x

Korfbal is echt mijn uitlaatklep die ik ook echt nodig heb omdat het nogal druk is in mijn hoofd, uit die twee x per week gericht rug trainen bij fysio ga ik echt geen voldoening uithalen en me juist eerder opvreten. Ik weet me echt nu al geen raad meer hoe nu verder te gaan |o
Sport is echt mijn liefde en mijn leven, ik zou er alles voor op geven.

Sorry voor het gezeur, maar ik moest dit even kwijt :n

TrIjNiE__

Re: Moeten stoppen met sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:00

Ach stom he! Ik ben geopereerd aan mijn knie en mag 5 maanden niet rijden en 6 maanden niet skaten :( En vorig jaar, toen ik eindelijk op weg was om de halve marathon te lopen, nog 2 maanden trainen, moest ik stoppen omdat ik zo'n last van mijn nek had! Dat heeft een half jaar geduurd... En rugklachten heb ik ook tijdens het paardrijden, sinds mijn nieuwe matras gelukkig niet meer in het dagelijks leven!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:07

Hoi TS, ten eerste het is geen gezeur, snap je helemaal hoor!

Maar denk ook: Nu tot de winter stoppen en misschien daarna weer volop aan het sporten. Draai het om, stel je zou nu doorgaan met sporten en je moet tzt alles opgeven omdat je rug naar de kl*ten is, is ook geen vooruitzicht.

Zie het gewoon positief, nu stoppen en volgend jaar met frisse moed weer (rustig) opbouwen.

Virtuele :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:10

kaatje77 schreef:
denk ook: Nu tot de winter stoppen en misschien daarna weer volop aan het sporten. Draai het om, stel je zou nu doorgaan met sporten en je moet tzt alles opgeven omdat je rug naar de kl*ten is, is ook geen vooruitzicht.

Dit inderdaad. Liever nu rust dan dat je jezelf naar de klote werkt. Je lichaam moet nog langer mee dan 1 seizoen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:36

Dankjewel voor de reacties allemaal, ik snap het aan de ene kant ook wel dat het zo niet meer gaat (800mg ibuprofen moeten pakken om de pijn onder controle te houden na wedstrijd of trainingen en dan ben ik alles behalve kleinzerig (doorgelopen met gescheurde enkelbanden, gebroken vingers etc)) dus dat ik nu niks meer mocht zat eraan te komen, maar dat neemt niet weg dat het als een enorme klap aankomt :\
Ga het vreselijk vinden als ik aan de kant moet toekijken en dan vooral bij wedstrijden waar het wat minder gaat dat je weet dat je iets kunt toevoegen :x

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:38

Het ís ook moeilijk. Maar zoals je aangeeft: 800mg ibu is ook niet alles ;)

En we zijn al in de herfst, voor je het weet is het winter en dan mag je weer :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:47

Winged schreef:
Het ís ook moeilijk. Maar zoals je aangeeft: 800mg ibu is ook niet alles ;)

En we zijn al in de herfst, voor je het weet is het winter en dan mag je weer :)

Hoop ik, want hij zei: in ieder geval tot...
Is dus nog afhankelijk van hoe het dan erbij staat :(
Hij wilde wel een second opinion bij de sportarts regelen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:49

Ik heb 2 jaar geleden ook mijn grote liefde voetbal moeten opgeven door blessures. Pas na 2 verrotte knieen en een kunststof enkel- en kniebrace drong het tot me door dat t zo niet langer kon doorgaan.

Ik ben dan ook na 11 jaar voetballen gestopt wat veel pijn deed. Maar nu ik 2 jaar later weer gewoon kan hardlopen zonder braces en ik niet bij iedere bewegi g pijn heb aan mijn knie, heb ik het er voor over gehad. Want wie weet had ik anders wel chronisch pijn gehad.

Ik ben nu weer aan het opbouwen in de sportschool en hoewel ik nooit meer zo fit zal worden als eerst, en ik voetbal nog steeds mis, was het wel de beste keus.

Voor jou, je kan beter nu tijdelijk stoppen en daarna weer opnieuw beginnen, anders volgt je hetzelfde lot als ik en MOET je echt stoppen, en dat zou zonde zijn. Ga er even rustig tussenuit, train hard bij de fysio en geef je spieren rust.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:16

Mehh gister avond even bij de training geweest om de mensen in te lichten die nog niet op de hoogte waren/de trainer volledig bij te praten. Niet leuk om te zien dat mn plekkie in het eerste al wordt opgevult :n