Hockey, student, ouders.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hockey, student, ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:58

Hoi!

Ik ben nu net een weekje echt een student in Leiden. :D
HBO Human Resource Management.
Heb het tot nu toe al onwijs naar mn zin en begin langzaam mn draai te vinden.

Nu heb ik via via gehoord van hockeyclub LSH Thor. (http://www.hockeyclubthor.nl) Ze staan bekend als de studentenhockeyclub. Nu heeft hockey me altijd al leuk gevonden en eigenlijk 90% van mn vrienden hockeyen :+ .

Alleen vond ik paardrijden veeeel leuker dan hockey, nu rijd ik geen paard meer. Heb het even opzij gezet na 8 jaar omdat ik er niet meer zoveel plezier in had zoals vroeger.

Ik heb al contact gelegd met de hockeyclub wat betreft de competities en teams. Aangezien ik nauwelijks tot geen hockey ervaring is wil ik het eerste jaar me aanmelden als trainingslid. Hierbij train je dan 1 keer in de week, gewoon leuk! Contributie: €26,50 per jaar.
Bij de bedrijfscompetitie train je 1 keer in de week en speel je 1 keer een wedstrijd. Contributie: €70 ongeveer per jaar.
Maar omdat ik nauwelijks ervaring heb lijkt het dus verstandig om trainingslid te worden. Twijfel hier wel over omdat wedstrijden me ook leuk lijken en ze hebben nog 1 plekje over.

Ook moet ik een jaarabbonement afsluiten bij het USC dit is 155,- per jaar.

Nu heb ik momenteel een abbo bij basic fit: €17,95 per maand, ik kom jaarlijks dus duurder uit dan bij het USC.

Maar hoe haal ik mn ouders over? Of hoe kan ik ze overtuigen dat dit is wat ik graag wil? Heb al een goede planning gemaakt voor het eerste blok.

En ben ik niet misschien te oud om nu nog te gaan hockeyen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Hockey, student, ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:20

Als student zijnde ben je toch oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat je doet/gaat doen?

Of betalen je ouders alles? :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:31

Ik ben dit jaar ook begonnen met hockey, 17 jaar en 0,0 ervaring. Ik ben na 2 trainingen zo huppakee in 3 wedstrijden gegooid vanwege te weinig spelers, maar daar leer je veel van :oo
Ik zou dus wel meedoen aan wedstrijden :j overigens moet je op jouw leeftijd geloof ik een scheidsrechters-diploma halen (moet ik iig wel) en zo leer je heel snel alle regels :))

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier, het is een erg leuke (maar pijnlijke :+ ) sport. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:32

Als je zelf betaald is er toch geen probleem? Of zijn ze bang dat je studie eronder gaat lijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:53

Ik ben ook 17 en heb momenteel geen baan. (Hard naar opzoek) Wel stufi.
Maar denk wel dat mn ouders mee zouden willen betalen.

@Ziva hoe bevalt het je tot nu toe?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:16

Tot nu toe heel goed :D je word er hard van, en het is goed voor de samenwerking :))

Ik was bang dat de mensen uit het team mij niet zouden mogen oid. Omdat ik totaal niet kon hockeyen en hun daar natuurlijk mee zitten, maar ze helpen me super :) tijdens wedstrijden geven ze tips, de coach geeft me verschillende positities zodat ik alles een beetje gehad heb, en iedereen blijft positief.

Vooral niet bang zijn om dingen te vragen, voor lül te staan of iets, iedereen is nieuw geweest, en soms slaan de beste hockeyers uit het team nog mis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:14

Eind november ga ik me aanmelden! :D

Heb er onwijs veel zin in.

Jammer dat wat vriendinnen daar anders over denken.
Begonnen me echt vierkant uit te lachen toen ik het zei..

Reacties als:
"Hahahahahahahaha jij hockeyen, wordt lachen."

"Hahahahahahaha grapje zeker."

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:43

Dat was bij mij ook hoor :))
Maar jij vind de sport leuk, dus moet je daar mooi schijt aan hebben :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:37

Zou het gewoon doen als ik jou was :)

Zelf heb ik 9 jaar gehockeyd, wil eigenlijk nu na een tussenstop van 4 jaar, weer beginnen (bij studentenhockeyvereniging ook) want mis het echt heel erg, maar ik kan in de weekenden niet (ben dan bij m'n ouders en ik werk daar ook), dus kan ik geen wedstrijd spelen :( Wat nou juist het leukste is hahah. Dus dan vind ik het zonde om alleen te trainen :P

Maargoed, ook zonder ervaring is het leuk en er zijn altijd wel teams waarin onervaren/beginnende spelers zitten. 17 is nog heel jong. Er zijn ook mensen die veel ouder zijn die nog beginnen met hockey.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:46

Het is hartstikke leuk om te doen! Ik zou trouwens wel gewoon ook de wedstrijden meespelen, daar leer je ontzettend veel van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:54

Bedankt voor de reacties nog! :)

In november meld ik me aan als trainingslid, de plekken voor de competitieteams zitten vol helaas.
Maar ik kan dan volgend jaar gewoon doorstromen, van zo'n plek ben ik dan wel verzekerd.

Wel zuur dat die sticks onwijs duur zijn zeg!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:56

Het is hartstikke leuk! Ik heb jaaaren gehockeyd maar gekozen voor school / paarden.
Het is wel een keiharde sport, hoe hoger je speelt hoe geniepiger het wordt. :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:57

Valt wel mee hoe duur ze zijn toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:58

Ik heb altijd sticks gehad boven de 100 euro... Je moet gewoon een écht fijne hebben.
Daarbij ben ik 1.80 dus ik heb een extra lange nodig. :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:59

MarlindeRooz schreef:
Ik heb altijd sticks gehad boven de 100 euro... Je moet gewoon een écht fijne hebben.

Ja, klopt, maar als je net begint en niet weet of je het echt leuk vindt, kan je ook beginnen met een iets goedkopere stick, toch? Mijn eerste was zelfs een houten, daarna wel kunststof gekocht

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:01

Ja je moet wel tegen een stootje kunnen bij hockey O:) En een goed reactievermogen is soms wel handig als de ballen je om de oren vliegen _O- Als ik dat niet had, dan had ik hier nu niet meer gezeten denk ik xD

Maar sticks kun je ook tweedehands evt. krijgen. Maar moet indd wel een fijne stick zijn die goed in de hand ligt en de juiste lengte is. Laat je adviseren in een sportwinkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:06

Ja hoe weet je trouwens welke maat stick je nodig hebt? Iets met tot je navel ofzo?

En is een tweedehandse stick wel aan te raden? Of kan ik beter gewoon meteen een nieuwe halen in de winkel?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:07

Tweedehands sticks ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, het speelt toch minder fijn dan wanneer je een stick vanaf nieuw hebt gebruikt. Als je het geld hebt, zou ik zeker voor een nieuwe gaan :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:17

Ja maar als je het geld niet hebt voor een goede nieuwe stick, dan is tweedehands een andere optie.
Nieuw is altijd beter, maar kost ook een paar centen. Zeker als je net begint zou ik niet direct een dure stick kopen.

En je kan even bij een sportwinkel langsgaan, je laten adviseren over de lengte van de stick en de soort stick, en kijken wat hun aanbod is. Dan kun je beslissen of je daar een stick koopt of ergens anders als het bijv. te duur is.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:24

Ik zou gewoon voor een stick met inchmaat 36,5 gaan (gemiddelde maat) bij mij komt ie ook niet tot mn navel hoor.
Overigens heb ik een stick die afgeprijsd was naar 65 euro, en ik vond hem fijner dan alle stick van in de 100 euro

Ik ben nu in totaal 200 euro kwijt, maar dat is incl. Wedstrijdrokje en shirt (65 euro bij elkaar)

Ik zou wel echt scheenbeschermers en een bitje kopen, ook in trainingen kan het er hard aan toe gaan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:35

Ja scheenberschermers en een bitje wil ik sowieso. Dan heb ik dat ook maar gelijk voor als ik in een competitieteam kom.

Wat trekken jullie trouwens aan naar de trainingen zelf?
En hoe zit dat met speciale hockeyschoenen? Welke raden jullie aan?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:39

Zelf deed ik altijd trainingsbroek aan naar training als het koud was, en hockeyrokje als het warm is.
En scheenbeschermers en hockeysokken.
Hockeyschoenen zijn ook belangrijk om goede te hebben. Goed hoeft niet persé duur te zijn. Ook dat kun je in de winkel laten adviseren. Je moet een goede demping hebben tijdens het rennen.

Misschien kan je een keer een training meekijken daar? Dan kan je zien hoe en wat :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:43

Ik doe gewoon eigen sportkleding aan :)) heel mijn team trouwens.

Speciale hockeyschoenen zijn wel fijn ja, anders ga je geheid een keer onderuit, en dat is niet fijn op een kunstgras veld met zand :=

Ik heb die van adidas, die zitten meteen heerlijk!

Ik heb de adidas attaak ll. In het roze/rood. Zeker aan te raden :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:51

Ja je moet absoluut niet met andere schoenen gaan hockeyen dan hockeyschoenen. Ik heb een keer met allstars geprobeerd omdat ik mijn hockeyschoenen vergeten was, maar dan ga je echt uitglijden en kan je je lelijk verwonden.
Ik heb ook Adidas geloof ik.