Tintelingen door benen bij nek buigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Tintelingen door benen bij nek buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 22:21

Hello Bokkers,

Sinds een aantal weken werk ik een stuk meer dan het afgelopen half jaar, en mede door vakantieperiode zijn dat vaak zware dagen. De ene dag is er meer belastend werk te doen dan de andere, maar het is dan lichamelijk erg zwaar (zeker voor wat ik dus gewend ben). En het is me dus opgevallen dat ik ook sinds enkele weken rare tintelingen voel die door m'n hele benen trekken wanneer ik m'n nek voorover buig (zoals een paard aan de teugel zeg maar ;))
Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Het voelt verder ook niet raar, pijnlijk of doof o.i.d. Ik kan in die zin prima functioneren, maar ik vroeg me af jullie wellicht een idee hebben van wat het zou kunnen zijn. Het kan natuurlijk zich ook toevallig net aangekondigd hebben net nu ik meer werk dan normaal, ik heb zelf niet het idee dat het daardoor komt, want tijdens belasten heb ik er geen last van ofzo.

Ik heb vorig jaar wel een Belgisch trekpaard over een voet heen gekregen waardoor een deel van me voet verbrijzeld was en er voetbanden gescheurd waren, ik ben door de chirurg genezen verklaard maar heb nog regelmatig pijnscheuten in m'n voet (ook hiel, wat niet beschadigd is geraakt) en soms ook stijf, ook in m'n knie, dit verergert wel tijdelijk bij belastend werk. Maar dat heb ik dus enkel aan de kant van m'n beschadigde voet zeg maar, dus denk niet dat er een verband tussen zit. Maar ik heb er niet voor gestudeerd, dus vraag me af of het jullie wat zegt.
Omdat ik er verder geen last van ondervindt heb ik (nog) geen dokter bezocht.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Tintelingen door benen bij nek buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:33

Klinkt toch alsof er ergens iets niet helemaal goed zit met een zenuw. Een rondje huisarts lijkt me nog niet zo'n slecht plan.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:44

Klinkt als een zenuw die bekneld raakt. Zoiets voelde ik ook toen ik een hernia had, maar niet alleen in m'n voet maar hele been.
Even naar de HA dus.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:46

Het klinkt inderdaad erg als een probleem in de zenuwen van de nek, zeker even naar de HA!
En ookal zegt hij, niets aan de hand wacht maar, en de klachten blijven, loop er dan AJB niet mee door!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:07

Dat klinkt zoals de andere hier boven ook al zeggen, als een beknelde zenuw.
Ik raad je aan om niet bij een HA maar bij een osteopaat langs te gaan, deze kunnen je lichaam weer helemaal zetten zoals hij moet zijn. Heb zelf ook soms een beknelde zenuw in mijn rug of nek, dan ga ik langs de osteopaat en zet hij alles weer goed. Merk daarna meteen verschil! :)
De HA stuurt je namelijk sneller naar een Fysio dan naar een Osteopaat, en de Fysio zoekt het vaak bij de spieren en niet bij de zenuwen ;)
Succes!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 11:09

Hoe kom je aan een beknelde zenuw dan? Door verkeerd bewegen ofzo? Nog nooit zoiets gehad.
Maar bedankt voor de tips :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:20

Geen idee, kan ook zomaar opkomen. Ik had ook "ineens" een hernia, niet gevallen of wat dan ook.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:26

Je weet nooit hoe je nek van binnen eruit ziet, daarom raad ik, ondanks dat ik een grote voorstander ben van osteopathie e.d. aan om echt naar de HA te gaan.

Reden dat ik zo "overbezorgd" reageer is omdat mijn vader door een vernauwing in zijn hals uiteindelijk een incomplete dwarslaesie heeft.Nu geloof ik niet dat dit dus bij iedereen zal gebeuren, maar het zijn problemen waar je niet te licht over moet denken IMO

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:30

Ik heb hetzelfde, vooral als ik mijn hele rug en nek buig als ik zit, nooit bij stil gestaan dat het iets ergs zou zijn (heb het toch zeker wel al een jaar) maar als ik het zo hoor zal ik toch maar eens langs de HA gaan...