Hooikoorts nu nog, of juist nu, wie ook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Hooikoorts nu nog, of juist nu, wie ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 21:27

bokkers, ik word sinds half augustus helemaal gestoord van de hooikoorts. Dit keer geen niezen, maar ontstoken oogleden, eczeem en flinke wallen onder mijn ogen. En alles jeuken als een malle natuurlijk.

Nou stond er gisteren toevallig in de krant dat de ambrosia plant enorm oprukt en veel allergische reacties veroorzaakt, nou lekker dan zeg -O-

Heb al hooikoortspilletjes en oogdruppels bij drogist gehaald, en bij een reguliere arts geweest die ook homeopaat is. Elke avond ogen afnemen met gekookt wat en wat zout er in. Voor de zekerheid melk, kaas en andere koeproducten van het menu geschrapt....

Misschien is winter en sneeuw zo gek nog niet :+, nazomer is leuk, maar ik ben er lekker mee in de weer ;(

Veulen84

Re: Hooikoorts nu nog, of juist nu, wie ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:32

Mijn hooikoorts seizoen loopt van mei tot en met september. Nonstop.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:38

Hier ook weer een opleving, erger dan andere jaren. Ik heb wel vaker tot laat in het jaar last gehad maar zo gek als dit jaar heb ook nog niet meegemaakt. Ik nies me juist een ongeluk en heb eczeem, ogen vallen mee, had ik eerder dit jaar juist last van. Ik heb ook de pillen maar weer opgehaald...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 22:08

En dan woon ik nog vlak aan zee
.... Maar evengoed nog

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:13

Dat helpt wel iets.

Paar jaar terug was ik in Tsjechie in een vulkanisch zwavel natuurgebied. Ik ben daar een dag geweest, en heb een week geen hooikoorts gehad. Ik had wel een paar flessen van dat water mee naar huis willen nemen om me neus in te dopen op de erge dagen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:20

Jep hier is de hooikoorts ook weer opgeleefd, alhoewel opgeleefd is het woord niet. Ik reageer ook op mais, en die heeft net een paar weken geleden gebloeid. Op het moment is het idd de Ambrosia. Maar die niet alleen hoor. De bijvoet bloeit op sommige plekken ook nog, en de brandnetels bloeien ook nog. En wat het pollenbericht imo fijn vergeet is dat er ook nog grassoorten bloeien. Ik was gister aan het uitstappen op mijn weiland/hooiland, en daar staan toch echt nog gewoon grassoorten in bloei.

Kan opzien tegen de koude van de winter, maar dit is idd ook niet echt grappig meer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 16:16

Ik trok bij de paarden de hark uit de brandnetels 'hatsjoe'. Allergisch voor dus. En bijvoet denk ik ook

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:43

Nou begrijp ik ineens waarom mijn ogen de laatste week(en) zo verschrikkelijk jeuken en zeer doen, toch de hooikoorts die licht opsteekt. Ik heb het niet in hele ernstige vorm en kan zonder medicijnen toe. Maar ik snap het nu wel!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:47

Hier ook weer een opleving. Omdat ik hooikoorts heb voor bomen en grassen gaat het bij mij door tot oktober (een of andere boom doet het nog in september). Het is een poos beter gegaan, maar het is de afgelopen dagen weer pet. Loopneus, dichte neus en last van mijn longen :-(.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:24

Arabesk schreef:
Ik trok bij de paarden de hark uit de brandnetels 'hatsjoe'. Allergisch voor dus. En bijvoet denk ik ook

Grinnik maar even niet meer brandnetels trekken dan :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:29

Ik heb van mijn arts een kalendertje gehad met daarop welke plant/boom wanneer zorgt voor hooikoorts. Mijn seizoen loopt van januari/februari tot en met oktober *\o/*

Afbeelding

@arabesk: brandnetels veroorzaken inderdaad ook hooikoorts en ja ja: weegbree ook. :D