Verstandskiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 12:14

Hoi bokkers,

Sinds al een heel lange tijd probeert mijn verstandskies rechtsonder door te komen.
Ik heb niet voldoende ruimte in mijn mond voor verstandskiezen, aldus mijn tandarts.
Maar hij komt niet verder dan een klein puntje die boven het tandvlees uitsteekt. :Y)
Echter sinds gisteravond heb ik enorm veel pijn aan de verstandskies/tandvlees en dit straalt helemaal uit in mijn kaak en wang. Erg vervelend.

Paracetamol heb ik ingenomen, maar geeft minimale verlichting. Het is erg vervelend met eten, want heel recent heeft de tandarts mij linksonder en linksboven behandeld, waardoor kauwen aan die kant pijnlijk is. Maar nu is het rechts dus ook erg pijnlijk.

Is deze pijn aan je verstandskiezen normaal? En is er iets anders wat ik ertegen kan doen ipv paracetamol welke maar minimaal werkt?

Nayomie

Re: Verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:17

Heb je je tandarts al gebeld?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 12:18

Nee, dat heb ik nog niet gedaan.
De pijn zit er nog relatief kort, dus ik wou het vandaag nog aankijken.
Mocht ik er morgen weer zo beroerd van wakker worden ga ik zeker bellen, maar ik zie nog niet helemaal in wat een tandarts kan doen aan pijnverlichting.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:20

Ibruprofen nemen ipv paracetemol? Net ietsjes sterker.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:21

Nou, je zegt zelf, dat er te weinig ruimte is voor je verstandskies. Misschien probeert hij nu door te drukken waardoor jij nu met pijn zit. Tandarts kan jou daarbij goed advies geven. Wellicht zal deze wel getrokken worden. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:21

Heb hetzelfde gehad, bleek een ontsteking te zitten onder het tandvlees, dit kwam omdat de kies ook niet goed omhoog kon komen door te weinig ruimte. De kies is er toen door de kaakchirurg uitgehaald en de ontsteking en pijn ging weg.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:23

Doorkomen van verstandskiezen kan langere tijd een vervelend pijnlijk gevoel geven. Kan weer weggaan en later weer terugkomen. Als je te weinig ruimte hebt zullen ze eruit moeten en dat gaat meestal via de kaakchirurg na doorverwijzing van je tandarts of eventueel orthodontist.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 12:26

Ik ga contact opnemen met de tandarts. :j
Mijn tandarts zei oorspronkelijk hierover dat hij er waarschijnlijk niet uit gehaald hoeft te worden, ondanks te weinig ruimte. Maar dat hij door de te weinig ruimte toch niet zal doorkomen.
Alleen toen had ik er nog geen pijn aan. :D