Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nayomie schreef:@Delphi, als een speler op de grond ligt, kijken of alles in orde is. Maar daar heb je ook enige vorm van kennis nodig. Als leek, zou je niet zo'n taak kunnen vervullen.
Nayomie schreef:Ik weet niet of er andere EHBO'rs aanwezig zijn op een wedstrijd of training, maar in ieder geval, de verzorger van het team is wel de eerste die het veld betreed als er iets gebeurt.
BMHP schreef:Je bedoeld dat hij vrijwillig een team begeleid naast de trainer/coach.
Als er wedstrijden worden gespeeld, is het normaal dat er iemand met EHBO rondloopt, daarin hoeft niet elk team zelf te voorzien.
een verlopen EHBO diploma is voor jouw niet goed genoeg omdat hij elementaire kennis zou missen?
ik heb een Tip:
morgen zelf een EHBO cursus volgen en aan de slag als vrijwilliger

BMHP schreef:Je bedoeld dat hij vrijwillig een team begeleid naast de trainer/coach.
Als er wedstrijden worden gespeeld, is het normaal dat er iemand met EHBO rondloopt, daarin hoeft niet elk team zelf te voorzien.
een verlopen EHBO diploma is voor jouw niet goed genoeg omdat hij elementaire kennis zou missen?
ik heb een Tip:
morgen zelf een EHBO cursus volgen en aan de slag als vrijwilliger
bigone schreef:Waarschijnlijk is zijn diploma allang niet meer geldig en dan kun je zelfs aansprakelijk worden gesteld mocht je iets doen wat fout afloopt. Ik heb vroeger EHBO en Reanimatie gedaan. Na elk jaar herhaling had ik op een gegeven ogenblik een jaar geen tijd voor en toen heb ik het laten versloffen.
Ik zou zeker iemand helpen mocht hij/zij anders sterven maar anders bel ik 112. Stel gerust maar doe verder niets.
BMHP schreef:bigone schreef:Waarschijnlijk is zijn diploma allang niet meer geldig en dan kun je zelfs aansprakelijk worden gesteld mocht je iets doen wat fout afloopt. Ik heb vroeger EHBO en Reanimatie gedaan. Na elk jaar herhaling had ik op een gegeven ogenblik een jaar geen tijd voor en toen heb ik het laten versloffen.
Ik zou zeker iemand helpen mocht hij/zij anders sterven maar anders bel ik 112. Stel gerust maar doe verder niets.
Hij is niet in de functie van EHBO-er
je kan iemand die naast een auto bestuurder ook niet beboeten omdat hij een verlopen rijbewijs heeft.