Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lies09 schreef:Ben je hiervoor al terug naar de dokter gegaan? Want dit lijkt me niet echt gezond. Verder wat je zou kunnen eten is bijv pap, vult goed!
Vaak vond ik de eerste happen 10x niets, maar voelde ik me daarna wel wat beter en ging het eten ook wat makkelijker.raket schreef:Welke antibiotica heb je? En kijk je even na of deze wel met fruitsappen mag?
joyce2 schreef:Ik heb dat ook gehad als bijwerking, bij mij was het na een paar dagen over. Ik heb mezelf gedwongen om wat te eten, ik deed er heel lang overen nam kleine hapjes, maar binnen is binnenVaak vond ik de eerste happen 10x niets, maar voelde ik me daarna wel wat beter en ging het eten ook wat makkelijker.
Ik at boterhammen met jam, beschuitjes/crackers, bananen, soep en s avonds probeerde ik gewoon wat happen van het avondeten en at dan vooral de groente.
DaisyDarling schreef:Heb je knapperige dingen al geprobeerd? Ik had ook geen honger als ik antibiotica slikte en was ook erg misselijk, maar dingen als beschuit, tosti en chips gingen nog redelijk. Dat knapperige om op te kauwen hielp tegen de rare smaak in mijn mond en dan kreeg ik het beter doorgeslikt. Ook eten voor de tv of je laptop wil wel eens helpen, omdat je dan minder bewust bezig bent met eten, aangezien je afgeleid wordt.

maar 10 dagen zijn te overzien. succes NatasjavE schreef:raket schreef:Welke antibiotica heb je? En kijk je even na of deze wel met fruitsappen mag?
Dat gaat voornamelijk over grapefruits die een enzym remmen waardoor de werking van bepaalde medicijnen sterker wordt. (CYP3A4)
Het mag bijvoorbeeld niet samen met statines gebruikt worden.
En als je last hebt van je maag kan het zuur uit vruchtensappen wel eens de klachten verergeren.