Geen eetlust (door medicijnen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Geen eetlust (door medicijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 05:44

Ik moet nu 10 dagen atibiotica slikken en daardoor word mijn eetlust veel minder, het enige wat ik een beetje kan eten zijn druiven (niet meer dan 10 stuks) en nu drink ik wat sinaasappel sap. Maar heeft iemand tips wat ik kan eten? (Voor mijn medicijnen moet ik wat eten maar ik krijg bijna geen hap door me keel, en ik word ook heel misselijk door die medicijnen)

Lies09

Re: Geen eetlust (door medicijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 06:07

Ben je hiervoor al terug naar de dokter gegaan? Want dit lijkt me niet echt gezond. Verder wat je zou kunnen eten is bijv pap, vult goed!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:04

Misschien gewoon wat drinkyoghurt proberen? IIg goed erbij blijven drinken. Die eetlust komt wel weer als je aan de medicatie gewend bent.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 07:17

Lies09 schreef:
Ben je hiervoor al terug naar de dokter gegaan? Want dit lijkt me niet echt gezond. Verder wat je zou kunnen eten is bijv pap, vult goed!

Ja mijn moeder had gebelt, de dokter zei dat de misselijkheid komt omdat mijn lichaam er niet aan gewent is, en dat het na een paar dagen wel gezakt is. En geen eetlust is een bijwerking van de pillen.

Pap is een goed idee ja! Bedankt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:17

Ik heb dat ook gehad als bijwerking, bij mij was het na een paar dagen over. Ik heb mezelf gedwongen om wat te eten, ik deed er heel lang overen nam kleine hapjes, maar binnen is binnen ;) Vaak vond ik de eerste happen 10x niets, maar voelde ik me daarna wel wat beter en ging het eten ook wat makkelijker.

Ik at boterhammen met jam, beschuitjes/crackers, bananen, soep en s avonds probeerde ik gewoon wat happen van het avondeten en at dan vooral de groente.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 07:18

Kenyada schreef:
Misschien gewoon wat drinkyoghurt proberen? IIg goed erbij blijven drinken. Die eetlust komt wel weer als je aan de medicatie gewend bent.

Ik ga zometeen denk ik een bakje vla nemen, en ik drink best wel goed (aangezien ik een rare smaak krijg als ik een droge mond heb)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:20

Welke antibiotica heb je? En kijk je even na of deze wel met fruitsappen mag?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:24

Heb je knapperige dingen al geprobeerd? Ik had ook geen honger als ik antibiotica slikte en was ook erg misselijk, maar dingen als beschuit, tosti en chips gingen nog redelijk. Dat knapperige om op te kauwen hielp tegen de rare smaak in mijn mond en dan kreeg ik het beter doorgeslikt. Ook eten voor de tv of je laptop wil wel eens helpen, omdat je dan minder bewust bezig bent met eten, aangezien je afgeleid wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:30

raket schreef:

Dat gaat voornamelijk over grapefruits die een enzym remmen waardoor de werking van bepaalde medicijnen sterker wordt. (CYP3A4)
Het mag bijvoorbeeld niet samen met statines gebruikt worden.

En als je last hebt van je maag kan het zuur uit vruchtensappen wel eens de klachten verergeren.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 07:31

joyce2 schreef:
Ik heb dat ook gehad als bijwerking, bij mij was het na een paar dagen over. Ik heb mezelf gedwongen om wat te eten, ik deed er heel lang overen nam kleine hapjes, maar binnen is binnen ;) Vaak vond ik de eerste happen 10x niets, maar voelde ik me daarna wel wat beter en ging het eten ook wat makkelijker.

Ik at boterhammen met jam, beschuitjes/crackers, bananen, soep en s avonds probeerde ik gewoon wat happen van het avondeten en at dan vooral de groente.

Net rammelde me maag heel erg, dus moest ik een boterham eten. Ik heb hem helemaal opgekregen *\o/*
Veder eet ik vooral fruit

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 07:32

raket schreef:

Dat mag geloof ik wel, ik had de bijsluiter helemaal doorgelezen

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 07:33

DaisyDarling schreef:
Heb je knapperige dingen al geprobeerd? Ik had ook geen honger als ik antibiotica slikte en was ook erg misselijk, maar dingen als beschuit, tosti en chips gingen nog redelijk. Dat knapperige om op te kauwen hielp tegen de rare smaak in mijn mond en dan kreeg ik het beter doorgeslikt. Ook eten voor de tv of je laptop wil wel eens helpen, omdat je dan minder bewust bezig bent met eten, aangezien je afgeleid wordt.

Gisteravond had ik een klein bakje chips genomen en dat ging er wel in. Maar zoals koekjes enzo hoef ik liever niet

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:42

blijft het heel erg vraag dan of je domperidon mag slikken. Dit helpt tegen de misselijkheid.
Maar eet nu gewoon waar je zin in hebt, dus dan maar wat vaker chips etc.
Ik kon een jaar lang bijna niet eten (en drinken viel ook niet goed) dus leefde op Jus d'orange en zoute dingen. Kon gerust s'middags de frituurpan aanzetten voor patat (wel weer met speciale olie) :+

Na een jaar wordt je er wel een beetje dik van :D maar 10 dagen zijn te overzien. succes

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:22

NatasjavE schreef:
raket schreef:

Dat gaat voornamelijk over grapefruits die een enzym remmen waardoor de werking van bepaalde medicijnen sterker wordt. (CYP3A4)
Het mag bijvoorbeeld niet samen met statines gebruikt worden.

En als je last hebt van je maag kan het zuur uit vruchtensappen wel eens de klachten verergeren.

Ciproxin gaat ook niet samen en geeft regelmatig wat maagklachten.
Soms helpt een extra glas water bij inname medicatie ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:29

staat ander niets over in de SmPC.

Wel dat het niet met melk samen mag.(en andere melkproducten) + een hele berg met medicijnen.