plas moeilijk kunnen ophouden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KaylOdi

plas moeilijk kunnen ophouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 21:38

Hallo,

Ik zit net een vervelend probleem.
Ik heb namelijk 3 jaar geleden een blaas en nierbekontsteking gehad. Sindsdien blijf ik gevoelig voor een blaasontsteking. Ik heb ook vaker stinkende urine en heb het probleem dat ik soms mijn urine bijna niet kan ophouden, heb ook wel eens gehad dat ik te laat was :( erg beschamend. Vroeger kon ik uren mijn urine ophouden.. nu niet langer dan een half uur ong. Misschien soms wat langer.. maar dan komt het er echt bijna uit!
Ik slik al cranberry supplementen en probeer veel te drinken zodat alle bacteriën goed wegspoelen.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?
Train mijn bekkenboomspieren heel vaak.. wil er graag vanaf

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:47

Wat een vervelend probleem TS.
Als ik jou was zou ik toch maar eens langs een bekkenfysiotherapeut gaan, die kunnen je vaak goed helpen en anders wel vertellen wat de volgende stap moet zijn.
Je vindt bekkenfysiotherapeuten bij jou in de omgeving op: www.nvfb.nl

Armaris

Re: plas moeilijk kunnen ophouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:53

Wat lastig zeg TS!
Als je zegt dat je het niet kan ophouden, heb je echt een volle blaas? Zoja, dan is het gewoon een signaal dat er echt niet meer bij kan en je gewoon naar de wc moet.
Als het echt maar kleine beetjes is zou ik toch even langs de HA gaan of een fysio

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:56

Heb je het vroeger niet té lang opgehouden? Ik dacht dat je daar later ook incontinentieklachren van kon krijgen. Ik denk dat inderdaad wat Angie91 zegt een bekkenfysio veel kan helpen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:04

Lotgenoot :o
Ik ga zelf niet meer ergens naar toe waar ik niet snel bij de toiletten kan zijn.
Ooit heb ik eens een incontinentie onderzoek gehad _O- geen idee wat voor nut het had :') vooral de menstruatie periode is een ramp.. Ik heb nu een spiraaltje, dat zou helpen :?

Blijf goed drinken en ga ook regelmatig naar het toilet. Bij stinkende urine weet ik dat ik te weinig gedronken heb of een slechte weerstand heb. Eet goed groente en fruit!
Ga naar de wc voor je de deur uit gaat. Ik merk dat ik dan vaak toch (wat) kan plassen zonder dat ik het voel/aandrang heb.
Plas goed uit! Bij mij blijft er vaak te veel urine in de blaas.

Het is echt vervelend..

Edit: vermeid het om op koude stoelen te gaan zitten. Als ik op de koude leren bekleding ga zitten in de auto in de winter dan heb ik ook heel snel een pijnlijke blaas of zelfs blaasontsteking.

Als jij aandrang hebt, moet je dan ook direct naar de wc?
Ik krijg namelijk het "ik moet naar de wc" signaal pas heel laat. Ik moet er zelf dus echt op letten!
Laatst bijgewerkt door No_No op 05-09-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 22:09

Armaris schreef:
Wat lastig zeg TS!
Als je zegt dat je het niet kan ophouden, heb je echt een volle blaas? Zoja, dan is het gewoon een signaal dat er echt niet meer bij kan en je gewoon naar de wc moet.
Als het echt maar kleine beetjes is zou ik toch even langs de HA gaan of een fysio

Het is op het moment dat ik echt naar de wc moet en mijn blaas begin te voelen.. maar ik heb vroeger voor mijn nierbekken ontsteking nooit zo'n problemen gehad.. ook al moetat ik nodig kon ik het alsnog heel goed ophouden en mijn bekkenboomspieren zelfs ontspannen... in bed na het slapen kan ik dit ook.. maar zo in het dagelijks leven niet

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:11

Hoe plas je uit? Plas je uberhaupt goed uit door rustig even te ontspannen en niet te willen 'persen'?
Een van mijn docenten roept het altijd, anders moet je binnen no-time weer naar de WC. En we 'moeten' ook altijd van voor, naar achter, naar links en naar rechts bewegen met alleen ons bovenlichaam. Voor de grap een keer gedaan, geloof me, er komt nog redelijk wat uit je blaas... Anders toch even overleggen met de HA... Is natuurlijk een lastig probleem!

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 22:13

No_No schreef:
Lotgenoot :o
Ik ga zelf niet meer ergens naar toe waar ik niet snel bij de toiletten kan zijn.
Ooit heb ik eens een incontinentie onderzoek gehad _O- geen idee wat voor nut het had :') vooral de menstruatie periode is een ramp.. Ik heb nu een spiraaltje, dat zou helpen :?

Blijf goed drinken en ga ook regelmatig naar het toilet. Bij stinkende urine weet ik dat ik te weinig gedronken heb of een slechte weerstand heb. Eet goed groente en fruit!
Ga naar de wc voor je de deur uit gaat. Ik merk dat ik dan vaak toch (wat) kan plassen zonder dat ik het voel/aandrang heb.
Plas goed uit! Bij mij blijft er vaak te veel urine in de blaas.

Het is echt vervelend..

Aiii! oliebol eh :( voel me echt beschaamd af en toe. Krijg ook altijd rillingen als ik mijn urine ophoudt. Ja ik moet er ook echt aan debken om 2,5 liter te drinken per dag.. (drink te weinig) maar probeer er wel altijd aan te denken. Ik kan goed uitplassen geeb problemen mee... bij menstruatie is het ietsje erger maar het is bij mij heftiger een week voor de menstruatie.
Dankje voor de tips!!

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 22:16

Jikkeee schreef:
Hoe plas je uit? Plas je uberhaupt goed uit door rustig even te ontspannen en niet te willen 'persen'?
Een van mijn docenten roept het altijd, anders moet je binnen no-time weer naar de WC. En we 'moeten' ook altijd van voor, naar achter, naar links en naar rechts bewegen met alleen ons bovenlichaam. Voor de grap een keer gedaan, geloof me, er komt nog redelijk wat uit je blaas... Anders toch even overleggen met de HA... Is natuurlijk een lastig probleem!

Ehm.. ik pers nooit.. ik ontspan me spier en dan loopt het eruit.. daar heb ik nooit problemen mee eigenlijk... Wel met stinkende urine
Maar dat heeft met te weinig drinken en gevoeligheid voor blaasontsteking te maken.. denk ik

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:40

Hmm... Stinkende urine heeft inderdaad te maken met weinig drinken en gevoeligheid voor blaasontsteking, maar kan ook een andere (diepere) oorzaak hebben... Bloedonderzoekje rondom je nieren en lever zou denk ik geen kwaad kunnen.. Het zou dan een beetje een tast in het diepe zijn vanuit hier.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 22:49

Ja preventief.. kan nooit kwaad he! Maar denk dat er daar niks aan de hand is.. laatst nog moeten prikken bij ggd.. denk dat ik gewoon erg gevoelig ben en te weinig drink