Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicky1963 schreef:Axel_Valerie: dank je voor je reactie. De vriendin is rond 70 en erg gezond. Ze heeft het gewoon letterlijk gezegd, niet alleen tegen mij, ook tegen de neuroloog (ik zat er bij en ik geloofde mijn oren niet)... Alsof ze er trots op was: ik ben niet van plan mijn leven op te offeren of ook maar te veranderen voor deze man...
Wat kan ik daar nou voor positiefs van maken..
itsmi schreef:Sowieso kost een ZZP indicatie van het CIZ tijd, dus dat zou ik zsm regelen. Verder is een verzorgingshuis ook echt gelijk nodig?
Zoals eerder geopperd is, volstaat een woning met begeleiding niet ook? Waar ze wel zelfstandig kunnen wonen, maar bij hulp op een bel kunnen drukken of op vaste momenten zorg kunnen krijgen? Een soort inleun woning oid?
Verder hoop ik inderdaad voor je zoals Purny al vertelde dat mocht je vader een verzorgingshuis nodig hebben, dat er nog plek is ivm nieuwe wetgeving, waardoor mensen eigenlijk verplicht langer thuis zouden moeten blijven (met hulp van thuis- en mantelzorg).
Verder staat je hele OP vol met argumenten waarom jij en je broers/zussen niet voor je vader kunnen zorgen. M.i. zijn al die argumenten niet nodig. Het is jouw familie, het is jouw vader, het is jouw leven, het is jouw beslissing. Het is niet van belang wat wij bokkers vinden van jouw argumenten waarom jij niet voor je vader kunt/wil zorgen. Al had je geen reuma en zeeën van tijd, dan nog kan niemand erover oordelen. Doordat het er nu wel allemaal beschreven staat, komt je vader over als een "object" die nergens gewenst is (gewenst is niet het goede woord), niet bij zijn vriendin en niet bij zijn kinderen.
Wat mij betreft had je die argumenten en uitleg achterwege kunnen laten, want zoals ik het interpreteer is het niet je bedoeling van de uitleg.
Sterkte de komende tijd want het zal niet gemakkelijk gaan worden!
Nicky1963 schreef:Petpa schreef:Wat wil je vader zelf?
Het is nog niet besproken met mijn vader, het is door mijn oudste broer geopperd maar er is niks concreet besloten. Met mijn topic probeer ik info te vinden wat, of en hoe het eventueel mogelijk is.
Gillbo schreef:Ik zou dit met een maatschappelijkwerker bespreken, door eerst een afspraak te maken met de huisarts kom je op de goede weg.
Maar als allereerste zou ik dit met je vader bespreken want je kan iemand niet zomaar verplichten naar een verpleeghuis te gaan.
Gillbo schreef:Ik zou dit met een maatschappelijkwerker bespreken, door eerst een afspraak te maken met de huisarts kom je op de goede weg.
Maar als allereerste zou ik dit met je vader bespreken want je kan iemand niet zomaar verplichten naar een verpleeghuis te gaan.