afvallen! het lukt te goed!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ayla31

afvallen! het lukt te goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:51

Hoi, beetje rare titel misschien maargoed.
Ik ben dus in een korte periode erg veel aangekomen, dronk altijd cola enz.
Nu moest ik van de dokter gaan afvallen en ben ik heel gezond gaan eten, ik eet ook genoeg let daar heel bewust op. Nu ben ik in een week 4 kilo afgevallen en de dokter zei dat ik het iets rustiger aan moet doen. Maar hoe dan? Ik doe wat me gevraagd is ik eet gezond op goede tijden meer kan ik er toch eigenlijk niet aan veranderen. Daarbij heb ik nu al 2 weken enorm last van hoofdpijn waarschijnlijk doordat mijn lichaam helemaal geen cafeïne meer binnenkrijgt omdat ik alleen nog maar water of ranja zonder calorieën drink.
Hebben jullie nog tips om echt gezond af te kunnen vallen?
Alvast bedankt :j

123321

Re: afvallen! het lukt te goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:53

Sport. Met name krachtsport. Anders raak je Veel te veel spiermassa kwijt.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:53

Bedankt!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:54

Als het te hard gaat probeer dan gezonde vetten binnen te krijgen. Boterham met pindakaas of handje noten bijv.

Guess_NH

Vertel me jou geheim :*

Ik kan je helaas niet helpen, maar lees even mee.
Mijn vakantiekilo's mogen er ook af.

Sport je ook?

Caira

Je zegt dat je limonade zonder calorieën drinkt, welke zoetstoffen zitten daarin?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:56

oehh ik volg. Wil er ook een paar kilo's af hebben. Ik drink ook vooral water nu.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:57

Het rare is dat ik nog niet gesport heb! Wel rijd ik 4 a 5 keer per week paard maargoed dat tel ik niet als sporten. Ik heb helemaal niet veel verstand van dieeten en afvallen, maar denk dat mijn lichaam gewoon een enorme shock heeft gekregen van alleen maar ongezond eten naar heel gezond, en daardoor dus ineens zoveel kwijt ben geraakt in korte tijd, caira naar zoetstoffen heb ik niet gekeken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:59

Wat eet je op een dag?
Hoe lang ben je nu bezig?
Wat weeg je en hoe lang ben je?
Hoeveel water drink je per dag?

Aan het begin kan je vlug afvallen, vaak laat je lichaam ook een hoop vocht los. Dat is voornamelijk de eerste 2 weken. Ook kan het zijn dat je te weinig kcal binnen krijgt. Als je koolhydraatarm bent gaan eten kan je daar ook hoofdpijn van krijgen i.c.m. afkicken van cafeïne. Als je veel overgewicht hebt gaat het afvallen aan het begin ook harder. Je lichaam moet een hoop afvalstoffen verwerken die uit je vet loskomen, dus je moet zorgen dat je echt minimaal 2L water per dag drinkt.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:01

er zijn al veel afval topics hier :) KUn je natuurlijk ook in mee kletsen :)
[HK] “ Bewust en gezond , daarom geen dikke kont “ Deel 6

Wat betreft ineens snel afvallen, weet niet hoeveel kg je woog, maar wanneer je ineens gezond eet, geen suikers meer eet enzovoort, kun je in begin hard afvallen, maar dit zal voornamelijk vocht zijn :)
De hoofdpijn kunnen afkick verschijnselen zijn van de suikers :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:02

LZP >> MWS

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:03

En je hebt je wel beide keren op hetzelfde tijdstip gewogen?
Als ik me weeg na het avondeten met een volle blaas, dan weeg ik ook twee kilo meer, om maar even een voorbeeld te geven. Misschien valt het best mee. Ik zou gewoon gezond blijven eten, en even in de gaten houden of je zo snel blijft afvallen. Inderdaad eventueel wat gezonde vetten eten. Nootjes, vette vis.. dat soort dingen.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:04

Mizora schreef:
Wat eet je op een dag?
Hoe lang ben je nu bezig?
Wat weeg je en hoe lang ben je?
Hoeveel water drink je per dag?

Aan het begin kan je vlug afvallen, vaak laat je lichaam ook een hoop vocht los. Dat is voornamelijk de eerste 2 weken. Ook kan het zijn dat je te weinig kcal binnen krijgt. Als je koolhydraatarm bent gaan eten kan je daar ook hoofdpijn van krijgen i.c.m. afkicken van cafeïne. Als je veel overgewicht hebt gaat het afvallen aan het begin ook harder. Je lichaam moet een hoop afvalstoffen verwerken die uit je vet loskomen, dus je moet zorgen dat je echt minimaal 2L water per dag drinkt.

Ik ben nu anderhalve week bezig, ik was ik ben 1.63 en was 87 kilo, ben nu 84 dat is in anderhalve week gegaan. Ik eet sochtends granen dus bruin brood met smeerkaas en komkommer, soms krijg ik sochtends niks weg en neem ik zo'n ontbijt drank met granen,smiddags meestal hetzelfde en savonds bekijk ik met mama wat gezond is om te eten. Meestal neem ik 2 of 3 tussendoortjes en dat is meestal fruit, nectarine of mandarijn. Ik zit zeker aan de 2 tot 3 liter water per dag.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:06

De hoofdpijn kan goed samenvallen met het hele snelle afvallen. Je lijf moet namelijk ook de opgeslagen afvalstoffen kwijt... Veel water drinken helpt om dat af te voeren.

Minder snel afvallen? Meer, maar gezond eten. Tussendoortjes eten. Noten is inderdaad een goed idee. Misschien eens langs een diëtist? Niet als een dolle gaan sporten, maar krachttraining is dan een beter plan, dan bouw je ook weer spiermassa op.

Boxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:07

Het weghalen van dranken zoals cola ect als je dat in het verleden veel dronk kan dat wen enorm verschil maken. Maar dronk je daar liters van dan?
En gezond eten kan ook veel doen :)

Zou genoeg water drinken ivm vocht.

Anoniem

Ik denk dat je je niet al te veel zorgen moet maken. Het kan zijn dat je door het ongezonde eten (en veel frisdrank) teveel vocht vasthield. Doordat je nu ineens zo gezond eet en veel water drinkt wordt ook dat allemaal afgevoerd en dat scheelt een hoop in gewicht. Je zult zien dat het deze week al een stuk minder zal zijn. Je schema is prima zo te zien.

Anoniem

Maar zoveel is 3 kilo in anderhalve week toch niet? :o
Zeker niet in het begin...

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:08

Ja sporten ben ik nu nog niet zo mee bezig omdat ik me eerst weer helemaal goed wil voelen, zonder hoofdpijn etc. En ja op sommige dagen kon ik zo 1 tot 2 liter cola wegdrinken. Shame on me! Maar gelukkig ben ik nog jong en weet ik hoe je wel gezond kan leven, en negeer ik mijn lichaam niet omdat ik zeker wel zie dat er iets moet gebeuren.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:09

KoudbloedKim schreef:
Maar zoveel is 3 kilo in anderhalve week toch niet? :o
Zeker niet in het begin...

Dat vond ik ook, alleen vond de dokter het toch een beetje snel gaan

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:09

Met een dergelijk gewicht (ik ben dezelfde lengte en nog wat zwaarder) is het geheel niet ongebruikelijk om 3 kg af te vallen in de eerste week, anderhalve week. Dat is voornamelijk vochtverlies.

Maar eet je 2 boterhammen, 3, 4? Dat maakt wel uit. Een boterham is ong. 80 kcal, incl halvarine, (lijnvriendelijke?) smeerkaas en komkommer kom je dan ongeveer rond de 130kcal per boterham.

Ik raad je aan rond de 1500kcal uit te komen. 500kcal voor het avondeten, een appel is 65kcal, een mandarijn 25kcal en een nectarine 30kcal. Dus waarschijnlijk zo'n 100kcal aan fruit, en eventueel nog eens 100kcal aan een koek of iets anders lekkers. Dan houdt je nog 800kcal over om aan brood op te eten. Dat is 6 boterhammen.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:11

Mizora schreef:
Met een dergelijk gewicht (ik ben dezelfde lengte en nog wat zwaarder) is het geheel niet ongebruikelijk om 3 kg af te vallen in de eerste week, anderhalve week. Dat is voornamelijk vochtverlies.

Maar eet je 2 boterhammen, 3, 4? Dat maakt wel uit. Een boterham is ong. 80 kcal, incl halvarine, (lijnvriendelijke?) smeerkaas en komkommer kom je dan ongeveer rond de 130kcal per boterham.

Ik raad je aan rond de 1500kcal uit te komen. 500kcal voor het avondeten, een appel is 65kcal, een mandarijn 25kcal en een nectarine 30kcal. Dus waarschijnlijk zo'n 100kcal aan fruit, en eventueel nog eens 100kcal aan een koek of iets anders lekkers. Dan houdt je nog 800kcal over om aan brood op te eten. Dat is 6 boterhammen.

Ik eet meestal 2 boterhammen sochtends, en smiddags 2

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:16

Dan moet je even goed naar je avondeten kijken (en wegen) hoeveel kcal je daarmee binnen krijgt. Het kan heel goed zijn dat je wat te weinig kcal binnen krijgt. Dan is de oplossing dus simpel een boterham meer eten.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 11:19

Mizora schreef:
Dan moet je even goed naar je avondeten kijken (en wegen) hoeveel kcal je daarmee binnen krijgt. Het kan heel goed zijn dat je wat te weinig kcal binnen krijgt. Dan is de oplossing dus simpel een boterham meer eten.

Oké bedankt :) ik doe heel erg m'n best om genoeg binnen te krijgen op een dag, maar ben vooral sochtends niet zo'n grote eter

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:22

Firefly4 schreef:
De hoofdpijn kunnen afkick verschijnselen zijn van de suikers :)

Nee, veel waarschijnlijker onthoudingsverschijnsel van caffeine. En dat gaat snel over (heb ik me laten vertellen door bekenden van me die afgekicht zijn van koffie, ik drink er zelf dagelijks sloten van... :D ).