Ok. Dan zitten jouw zitbeenknobbels op een andere plek .. Dit broekje heeft een inlage waardoor je zitbeenknobbels beschermd zijn, maar ook je edele delen aan de voorzijde.. Maar als de plekken verder naar onder zitten, dan zal dit broekje inderdaad geen bescherming bieden.
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-14 14:47
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Je hebt ook seatsavers van gel, misschien dat dat iets kan helpen?
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-14 14:51
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 05-09-14 14:53
Als je al 6 jaar met dit zadel rijd en nu pas problemen krijgt dan vraag ik me af wat er veranderd is?
Ligt je zadel nog goed? Niet voor- of achterover omdat je paard breder/smaller geworden is? Is het zadel onlangs aangepast? Breder of smaller gemaakt, anders opgevuld oid waardoor je er nu anders in zit? Heb je je beugels onlangs korter/langer gemaakt? Is er in je eigen lijf iets veranderd waardoor je anders zit? (evt vragen aan je instructie?)
Togechick
Geplaatst: 05-09-14 14:54
Beetje gekke vraag misschien: maar kan het zijn dat je te licht bent? Ik heb dat heel erg gehad toen ik ondergewicht had, maar sinds ik weer op gewicht ben nooit meer open gereden. Voldoende zitvlees gekweekt
paddraigh
Geplaatst: 05-09-14 14:54
zit/past je zadel nog wel goed?, kan ook een oorzaak zijn van openrijden (als ik naar mezelf kijk dan, )
Heb je toevallig een andere rijbroek of maakt dat geen verschil? Ik heb namelijk 1 rijbroek waarin ik me continu open rij. Die zit net wat te los waardoor hij gaat schuren, en het maakt dan niet uit wat voor onderbroek ik aan heb of op wat voor zadel ik zit.
Het enige wat bij mij echt helpt is een string dragen tijdens het paardrijden.
Past je ondergoed wat je nu draagt misschien niet goed bij je billen waardoor het gaat knellen / dubbelvouwen tijdens het rijden? Of wellicht inderdaad je rijbroek.
misschien ook even langs de huisarts en/of dermatoloog? het kan zijn dat iets je huid erg kwetsbaar maakt, vooral omdat het iets is van de laatste tijd?
tiwi1969
Geplaatst: 05-09-14 21:11
Heb je al gedacht aan ander wasmiddel, wasverzachter waarmee je je ondergoed en rijbroek wast? Ook dat kan huidirritatie geven zeker in combinatie met zweten en wrijving.
Misschien wat gênant, maar een schimmelinfectie kan ook de oorzaak zijn van stukrijden er hoeft maar een klein wondje te zijn en candida, wat bij iedere vrouw in geringe mate in haar vagina aanwezig is, grijpt zijn kans en houd zo het probleem in stand. Ik heb het jaren geleden ook gehad, altijd kapot rijden, uiteindelijk een zalfje van de dokter gehad en daarna nooit meer een probleem gehad met rijden.
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-14 16:02
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik had vroeger altijd van die schuur plekken op de binnenkant van me bovenbeen. Gelijk aan waar het zadelrokje eindigde. Die plekken kwamen van de beugelriemen. Nu gebruik ik enkele beugelriemen met de gesp beneden.
Voor me zadel gebruik ik een heather moffet seatseaver. Dat vormt zich naar je lichaam.
Al jaren plek vrij nu, wat voor ondergoed of broek ik ook aantrek.
Oei, bekend probleem. Heb ik ook last van gehad toen ik nog aan sloeproeien deed en volgens mij hebben wielrenners hier ook wel last van. Zelf had ik laatst ook een open plekje door de combinatie van veel fietsen en meer paardrijden dan normaal. Na paar keer Sudocreme smeren was het gauw weer over. Probleem is dat je het niet de tijd geeft om het goed te laten helen. Nu "schraap" je steeds de nieuwe zachte huid er weer af als je gaat rijden. Een oplossing voor de open plekken kan zijn om daar echte tweede huid pleisters op te plakken, zodat de plekken goed kunnen helen. En dan niet van de drogist, maar van het ziekenhuis (lastig aan te komen). Om de plekken te voorkomen kun je natuurlijk van die speciale zalf die wielrenners gebruiken erop smeren, maar een dikke lik uierzalf op je billen werkt ook heel goed (en een sfuk goedkoper). Heb je al eens een wielrenonderbroek geprobeerd?
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-14 11:16
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt