lactasied helpt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

lactasied helpt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:53

Hallo

ik heb al geruime tijd last van veel afscheiding en de stank ervan. Ik heb gister lactasyd gehaald en nu voor de 2e keer gebruikt. Maar het blijft stinken. Weet iemand misschien een beter middel? Of duurt het gewoon wat langer voordat het werkt?

Odysseus

Re: lactasied helpt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:54

Even naar de dokter gaan, grote kans dat je een bacteriële of schimmel infectie hebt!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:54

Tijd voor een bezoekje aan de huisarts, zou zomaar een SOA of schimmelinfectie kunnen zijn.

Wassen water moet gewoon voldoende zijn trouwens ;-) !

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:55

Gooi die troep alsjeblieft nu nog weg!! Het lost NIKS op en veroorzaakt alleen maar terugkerende schimmelinfectie. Ga consequent met het zalfje aan de slag die je kunt kopen bij de Kruidvat tegenwoordig of naar de apotheek voor een pil die je er in doet.. Mocht het bacterieel zijn (had een keer beide), krijg je antibiotica.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:56

Yucca schreef:
Tijd voor een bezoekje aan de huisarts, zou zomaar een SOA of schimmelinfectie kunnen zijn.

Wassen water moet gewoon voldoende zijn trouwens ;-) !

nee een soa is het zowiso niet heb dat laten testen. Hihi

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:57

StillAngel schreef:
Gooi die troep alsjeblieft nu nog weg!! Het lost NIKS op en veroorzaakt alleen maar terugkerende schimmelinfectie. Ga consequent met het zalfje aan de slag die je kunt kopen bij de Kruidvat tegenwoordig of naar de apotheek voor een pil die je er in doet.. Mocht het bacterieel zijn (had een keer beide), krijg je antibiotica.

Aaah nee echt waar! Vond het nog behoorlijk duur.. 8 euro! En dat voor niks..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:59

Canestan gyno halen bij de drogist. Iedere dag smeren en binnen 5-7 dagen moet je er vanaf zijn. Mocht dat niet zo zijn, dan naar de huisarts.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 23:02

liedjuh2 schreef:
Canestan gyno halen bij de drogist. Iedere dag smeren en binnen 5-7 dagen moet je er vanaf zijn. Mocht dat niet zo zijn, dan naar de huisarts.

Oke en hoeveel kost dat? Zit noet echt breedt. Moet dat op afspraak van de dokter?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:03

Ga maar gewoon naar de dokter, dat is verstandiger dan zelf klooien als je niet weet wat het is.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:03

Nee kun je gewoon bij de kruidvat oid halen. Was volgens mij rond de 10 euro. Maar is al een tijd geleden dat ik het nodig had.....
(Haha lekkere informatie :p )

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:04

Als je ervoor naar je huisarts gaat krijg je het gewoon vergoed met een receptje! Anders kun je het kopen bij de drogist/apotheek :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:08

Ga gewoon naar de gyne, afstrijkje en klaar.
Weet je meteen wát het is en hoe je het correct behandelt.
Zelf wat prutsen kost je veel geld en maakt dingen mss nog erger.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:09

Maar dan zit je met je eigen risico. Dus eerst even kijken of je je eigen risico al hebt opgebruikt. Anders kun je beter zelf halen. is soms goedkoper

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:11

idd even naar de huisarts..... je kunt zomaar een infectie hebben terwijl je er niet echt last van hebt...dit bleek bij mij het geval tijdens de 1e zwangerschap.... ik dacht nog ???? heb nergens last van (pijn/jeuk) maar idd meer afscheiding maar dacht dat het bij de zwangerschap hoorde.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 23:12

Vjestagirl schreef:
Ga maar gewoon naar de dokter, dat is verstandiger dan zelf klooien als je niet weet wat het is.

ja inderdaad dat ga ik dan ook maar weer doen ja. Baal der wel van.. voel me echt opgelicht door die troep.

had ik nou maar eerdt raad gevraagt en toen gekocht.. maarja das altijd achteraf haha :p

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 23:12

ladypaard schreef:
Maar dan zit je met je eigen risico. Dus eerst even kijken of je je eigen risico al hebt opgebruikt. Anders kun je beter zelf halen. is soms goedkoper

Hoe kan ik dat zien? Is daar een site/app voor?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:14

Geen idee :') , Ik gebruik redelijk wat medicijnen. Dus weet dat ik sowieso mijn eigen risico betaal

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:16

michelle933 schreef:
ladypaard schreef:

Hoe kan ik dat zien? Is daar een site/app voor?

Dit is een geweldig advies, als jij weet wat je hebt.
Jij hebt echter geen flauw idee. De medicatie die voorgesteld wordt is specifiek voor schimmelinfecties. Als het een bacterie is of iets anders maak je het er niet minder mee, maar verstoor je wel je eigen interne evenwicht en dat wil je niet.

De huisarts valt trouwens sowieso buiten je eigen risico en voor dit soort dingen is die ook prima.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 23:20

Ik ga morgen wel even langs de apotheek om even te overleggen en te kijken of dat gyno wat is. Is dit overigens niet gevaarlijk voor 'de pil' ?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:22

Ga gewoon meteen naar HA of gynaecoloog.
Veel succes als jij in de apotheek en plein public gaat vertellen wat je hebt.
En dan nog, apothekers leren om te maken en te geven wat dokters hun voorschrijven.
Die moeten geen analyse doen van wat er mis is met hun patiënt, daar heb je een DOKTER voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:23

michelle933 schreef:
Ik ga morgen wel even langs de apotheek om even te overleggen en te kijken of dat gyno wat is. Is dit overigens niet gevaarlijk voor 'de pil' ?

Het punt is dat ze bij de apotheek geen arts zijn. Als jij weet wat je hebt kunnen ze je vertellen of het spul van het kruidvat gaat werken. Als jij niet weet wat je hebt kunnen ze je zeggen dat het klinkt als een schimmelinfectie, maar mag ik toch hopen dat ze je naar een arts verwijzen voordat ze je advies geven.

En nee, dat is niet gevaarlijk voor de pil, alleen zit je poes dagenlang vol met witte creme (die overgens behoorlijk kan branden)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 23:28

Vjestagirl schreef:
michelle933 schreef:

Het punt is dat ze bij de apotheek geen arts zijn. Als jij weet wat je hebt kunnen ze je vertellen of het spul van het kruidvat gaat werken. Als jij niet weet wat je hebt kunnen ze je zeggen dat het klinkt als een schimmelinfectie, maar mag ik toch hopen dat ze je naar een arts verwijzen voordat ze je advies geven.

En nee, dat is niet gevaarlijk voor de pil, alleen zit je poes dagenlang vol met witte creme (die overgens behoorlijk kan branden)

oo aha oke hoe heette die creme ook alweer? Dan zal ik dat wel even mrt de HA bespreken ja

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:36

ik denk dat je het beste gewoon een afspraak kan maken de huisarts. Die kan je altijd doorverwijzen naar de gynaecoloog mocht dat nodig zijn (volgens mij moet je ook eerst naar de huisarts voordat je naar de gynaecoloog kan). Waarschijnlijk kan de huisarts het wel vaststellen en dan krijg je een recept.
En mocht je aan de pil zijn.. als je aan de pil zit heb je een grotere kans op schimmelinfecties. Dus grote kans dat dat het is mocht je aan de pil zijn, no big deal ;)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:57

De pil blijft gewoon zijn werk doen als er ergens halverwege iets niet meer in orde is.... canesten Gyno is de creme/zalf die veel wordt gebruikt tegen schimmel infectie, ook in NL vrij verkrijgbaar (wel en keer zo duur als hier).Maar 6 dagen gebruiken....ook hierbij zijn de klachten niet na 2 dagen weg.
Die kreeg ik ook toe geschreven. Helaas, als je het eenmaal hebt gehad duikt het zomaar ineens weer een keer op en bij de eerste tekenen ren ik al naar de Farmacia voor een tube en is het zo weer opgelost.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 05:27

Heb je ook jeuk en roodheid? Dan kan het idd een schimmelinfectie zijn. Maar wij zijn op bokt geen dokters en zomaar smeren met middeltjes als je niet weer wat je hebt is niet heel handig.
Gewoon even naar de huisarts en die kan je echt vertellen waar je last van hebt :)