Gebeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:16

Hoi
Ik ben vandaag meegeweest naar het verzorgveulen van mijn vriendin.
Haar tas stond net buiten de bak en daar kon het vriendje van verzorgfriesveulen (sorry ik ben de namen kwijt :+ ) bij. Hij pakt een pakje met koekjes, en probeert het op te eten.
Ik trek het uit zijn mond, hij heeft wat kruimels mee gekregen maar geen plastic oid.
Alleen, hij heeft me volop gebeten in mijn vinger. Het jeukt heel erg (mmm zou ook iets van een muggenbult kunnen zijn :') ) en het is rood. Er heeft niks gebloedt, en hij heeft ook niet doorgebeten (ik zal wel een blauwe plek krijgen xp).

Kan dit wat kwaad of is er niks aan de hand?
Groetjes

Jetsje

Re: Gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:18

Geen wondjes betekend dat er niks aan de hand is.

Zelf vind ik het wel verstandig om een prik te halen ( ben naam kwijt ) bij de dokter voor beten van dieren en bijbehorende ziektes. 1 prik kan je 10 jaar mee vooruit en de ergste ziektes krijg hierdoor niet.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:20

ArinaDiaat schreef:
Geen wondjes betekend dat er niks aan de hand is.

Zelf vind ik het wel verstandig om een prik te halen ( ben naam kwijt ) bij de dokter voor beten van dieren en bijbehorende ziektes. 1 prik kan je 10 jaar mee vooruit en de ergste ziektes krijg hierdoor niet.

Tetanus prik?

Ik ben echt doodsbang voor prikken :( Dus nog even aankijken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:21

tetanus alleen als er een wond is anders is dat echt niet nodig.
Wel pech maar niks ernstigs zo te horen

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:28

Gillbo schreef:
tetanus alleen als er een wond is anders is dat echt niet nodig.
Wel pech maar niks ernstigs zo te horen

O oke, gelukkig :D
. Er is geen wond ofzo, vel een beetje los maar voor de rest niks.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:30

Als jij volgend het reguliere schema bent gevaccineerd, dan heb je op je 4e nog een tetanusprik gehad en ben je nu dus nog beschermt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:35

Geen wond dus niets aan de hand? Wat is dat voor rare redenatie? Er kan ook onderhuids een wondje zijn ontstaan, en zoals TS het beschrijft lijkt het zelfs onderhuids te gaan ontsteken als ik het zo hoor. TS als het rood, dik en warm wordt zou ik er toch even mee naar de huisarts gaan.

Die heeft er immers een hoop meer verstand van dan het gros van de bokkers! Met een infectie/ontsteking ben je namelijk nog vééel verder van huis!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:36

Beetje Arnica nemen, wordt ie ook niet blauw :).
En idd, een tetanus injectie zou je altijd up-to-date moeten hebben als je rondom paarden (nou ja, altijd eigenlijk) bent.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:38

kehdra schreef:
En idd, een tetanus injectie zou je altijd up-to-date moeten hebben als je rondom paarden (nou ja, altijd eigenlijk) bent.

In het verleden zorgde ik er ook voor dat ik hem altijd up to date had. Mijn huidige huisarts vind het echter onzin en wil hem pas zetten als er daadwerkelijk een reden voor is.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:40

Moet ik nou wel of niet die tetanusprik halen? De 1 zegt dat het niks uit maakt, en de ander weer wel.

Ik wil alleen die prik halen als het echt noodzakelijk is. Aangezien ik doodsbang voor prikken ben :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:42

Geen wond, geen prik :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:43

deksel schreef:
Moet ik nou wel of niet die tetanusprik halen? De 1 zegt dat het niks uit maakt, en de ander weer wel.

Ik wil alleen die prik halen als het echt noodzakelijk is. Aangezien ik doodsbang voor prikken ben :o

Kijk even in je vaccinatieboekje. Als het goed is heb je de laatste op je 4e gehad en hij blijft 10 jaar geldig.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:44

Goed koelen

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:51

Citaat:
Kijk even in je vaccinatieboekje. Als het goed is heb je de laatste op je 4e gehad en hij blijft 10 jaar geldig.

Ahh oke. Dan is het goed :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:53

Je kan natuurlijk gewoon naar de huisarts bellen en vragen of die prik nodig is, maar mij lijkt het overbodig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:54

Anoeska27 schreef:
deksel schreef:

De laatste heb je op je 9e gehad. Dus tot je 19e beschermd. :j

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:55

Hehehe, mn andere wijsvinger jeukt. Dus niet de wijsvinger die gebeten is :+ (ben er niet helemaal met mijn hoofd bij).

Maar dan is er dus niks aan de hand :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:56

Kijk even in je vaccinatieboekje. Als het goed is heb je de laatste op je 4e gehad en hij blijft 10 jaar geldig.[/quote]

De laatste heb je op je 9e gehad. Dus tot je 19e beschermd. :j[/quote]
Kan kloppen, ik heb wel een 9jaarsprik gehad (kan ik me heel goed herinneren :') ), dus tetanus zal er wel bij zitten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:05

Denk dat het wel mee valt in dit geval. Maar als iets in dezelfde categorie weer voorvallen (gebeten door een dier, gevallen op straat, etc) en je hebt een wond, kan ik je aanraden ondanks je prikangst toch een tetanusprik te halen.
Die prik valt enorm mee en je kan er veel kwaad mee voorkomen.

Google anders even wat tetanus is. Het is pijnlijk en in principe dodelijk. Beterschap voor je vinger!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:12

Serendipity1 schreef:
Denk dat het wel mee valt in dit geval. Maar als iets in dezelfde categorie weer voorvallen (gebeten door een dier, gevallen op straat, etc) en je hebt een wond, kan ik je aanraden ondanks je prikangst toch een tetanusprik te halen.

Google anders even wat tetanus is. Het is pijnlijk en in principe dodelijk. Beterschap voor je vinger!

Ik val zo vaak op straat (mn hele knie zit onder de littekens xD) maar ik heb er niks aan over gehouden, tenminste niet dat ik weet :\

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:13

deksel schreef:
Serendipity1 schreef:

Ik val zo vaak op straat (mn hele knie zit onder de littekens xD) maar ik heb er niks aan over gehouden, tenminste niet dat ik weet :\

Dat gaat ook in veel gevallen wel goed :) Maar niet altijd, dus een up to date vaccinatie is wel fijn. Ik zie dat je 13 bent, dus waarschijnlijk heb je de standaardvaccinaties niet al te lang geleden nog gekregen. Heb je nog even opgezocht wat het is?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:42

TAO -> MWS

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:45

niks aan het handje.
Een botje bijten ze echt niet zomaar door.
Als je m nog kunt bewegen en de doorbloeding is goed(op een blauwe plek na) dan kan je ervanuit gaan dat het oke is.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 15:47

RoyceMack schreef:
niks aan het handje.
Een botje bijten ze echt niet zomaar door.
Als je m nog kunt bewegen en de doorbloeding is goed(op een blauwe plek na) dan kan je ervanuit gaan dat het oke is.

Er is ook niks gebroken hoor :P
---

Ik heb er niks aan overgehouden (tot nu toe dan ;) )

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:01

Het zal allemaal wel los lopen gezien het de 4e al is gebeurd.
ik heb gisterenavond om 22.00 uur een tetanusprik gehad ivm stoeien met een mogelijk wilde kitten.
Prikje is even gemeen maar stelt weinig voor (voor om de toekomst als je wel eens een open wond hebt).
De krassen die ik in mijn hand heb van het stoeien met een wilde kitten zijn te verwaarlozen maar de gevolgen van tetanus niet.