Plots op einde menstruatie hevige pijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

Plots op einde menstruatie hevige pijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 00:03

Hoi,

Ik zit met een redelijk bezorgde vraag en op het moment ook met erg veel pijn. Nadat ik vandaag gewoon gezellig iets gaan drinken was met vriendinnen begon ik buikpijn te krijgen die steeds erger werd. Nu is het zo dat dit niet de eerste keer is, het is namelijk de tweede keer dat dit zich voordoet. Dit telkens naar het einde of op het einde van mijn regels.

In de jaren dat ik ongesteld wordt, is dit pas de tweede keer dat dit gebeurd maar omdat het vandaag weer zo is begin ik wat ongerust te worden. Het is ook verre van gewone menstruatiepijn, ik kan er letterlijk niet van lopen of enig andere positie aannemen. Ik heb ook niet vaak pijn waar ik echt van moet huilen maar dit is soms echt te veel.

De laatste tijd heb ik ook steeds meer last van mijn darmen, met een ofwel te snelle vooruitgang van de achteruitgang of gewoonweg niets. En bij het eten van bepaalde producten, vooral dan vettig en calorierijk eten of melkproducten etc, kan het plots in 10minuten de volle laag zijn.

Ik weet niet of deze twee symptomen enig verband houden met elkaar, maar ik begin toch ongerust te worden over die hevige pijnen. Ik weet niet goed wat ik moet denken indien ik dit altijd ga hebben bij mijn regels.

Is er iemand die mij misschien kan helpen of weet waarvan dit soms kan zijn?

chimello

Re: Plots op einde menstruatie hevige pijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:14

Vet eten kreeg ik ook vroeger buikpijn van, is ook gewoon niet gezond. Misschien ben je wat gevoeliger.

Waarom laat je niet gewoon eens bloed prikken? Ze komen ook aan huis bloed prikken hier in België, heeft mijn moeder al een keer laten doen. Misschien kunnen ze daar al iets aan zien.

Helaas ben ik geen dokter en weet ik verder ook niet wat je zou kunnen doen maar als je je ongerust voelt zou ik gewoon een keertje langs de dokter gaan voor je eigen geruststelling.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:33

Is het echt buikpijn of zit het meer in je zij ofzo?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:50

Ik heb een tijd baarmoeder krampen gehad. Dit was buiten de menstruatie om en voelde bijna als weeën. Ik kon ook niet meer rechtkomen van de pijn. Sinds ik gestopt ben met de pil is het zo goed als over.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 01:01

Ik kan niet goed aanwijzen waar de pijn ongeveer zit, het is over mijn hele buik meestal. Ondertussen is het over, de vorige keer heeft ook maar minder dan twee uur geduurd. Nu is het wel zo dat mijn mama ooit een cyste (schrijf je het zo?) gehad waarvan zij vaak hevige pijnen had en waardoor zij haar baarmoeder heeft moeten laten verwijderen. Nu haalde ze dat deze avond aan, maar zoiets is op 18jarige leeftijd toch niet mogelijk? Of toch zo goed als niet?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 01:14

Zeg nooit nooit. Je weet het gewoon niet zeker als je niet naar de dokter gaat. Wat ik dus in jouw geval zou doen. Zeker als het pas de laatste twee maanden zo'n pijn doet en er dus blijkbaar iets anders is dan anders.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 06:29

Cyste is zeker wel mogelijk, zelfs op jongere leeftijd.

Beste even naar de huisarts gaan en even aangeven dat je moeder en cyste gehad heeft (kan erfelijk belast zijn, hoeft niet). In ieder geval even uitsluiten dat er een cyste zit in baarmoeder of eierstokken.

Niets is zo vervelend als het hebben van buikpijn! Succes. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:34