Raar lichaam. En ader die beweegt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Raar lichaam. En ader die beweegt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:31

Soms voel ik me echt wel 80.

Alles kraakt en krakt, natuurlijk niet de hele dag door.
Maar bijvoorbeeld zoals net, ik heb dan last van m'n elleboog dus ga ik hem strekken.
De irritatie/pijn is niet eerder weg dan ik kracht zet en hij heel hard krakt.
Hetzelfde met mijn vingers die ik naar zijkanten moet Dieuwertje om ze te talen knakken.
Hele vage uitleg maar kan het niet beter uitleggen.
Ook enkels knakken, rug en nek. Niet echt nieuw voor mij maar soms ronduit irritant.
En soms ook een vage steek in m'n linker borst. Nee niet erin meer aan de binnenkant bij m'n hart.
Schijnt dat dit helemaal niet erg is maar wekt vaak wel wat onrust op, vaak is het ook zomaar weer weg.

Meer mensen die dit hebben? :')

Oja, ik heb ook een ader op m'n hand die heen en weer beweegt, mijn moeder zegt dat dit best bijzonder is. Het voelt best wel grappig. :j

RoosDeG

Re: Raar lichaam. En ader die beweegt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:34

Ik heb hier ook last van :)
Alles kraakt en knakt en ben pas 21 haha xD

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:35

Ohh dat kraken heb ik ook hoor, vooral mijn linkerenkel zit eigenlijk dag en nacht 'vast' om vervolgens te gaan steken, wat ik niet weg krijg ondanks ik hem drie keer laat kraken per keer dat ik hem omdraai.
Nu zolang ik er geen echte pijn aan heb ga ik er ook niks mee doen hoor.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:35

Ik ben bijna 21! Achja, je went eraan hè! Een dag niet geknakt, een dag niet geleefd!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:37

Héél herkenbaar, ik heb dit al jaren en voel me inderdaad soms ook 80 ipv 20 :')
Heb het aan mijn fysio gevraagd, maar die zegt dat het geen kwaad kan dus dat geloof ik dan maar :P

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:37

ArinaDiaat schreef:
Ik ben bijna 21! Achja, je went eraan hè! Een dag niet geknakt, een dag niet geleefd!

Die ga ik erin houden _/-\o_ _O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:41

Ik voel me al járen 80.. en soms wel 90 ook.. :+
Hier dus ook iemand die eigenlijk elke dag wel ergens last heeft in dr lichaam.. van kleine ontstekingen tot complete blokkades van gewrichten, spieren/pezen die protesteren én een hartritmestoornis..
Alleen zeg ik er weinig over.. wie wil nou weten dat ik dagelijks pijn heb??
Degenen die mij kennen zien zo wel aan me of ik veel pijn heb.. :o

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:41

94ninitjuh94 schreef:
Héél herkenbaar, ik heb dit al jaren en voel me inderdaad soms ook 80 ipv 20 :')
Heb het aan mijn fysio gevraagd, maar die zegt dat het geen kwaad kan dus dat geloof ik dan maar :P

Mijn fysio ( ben al gelukkig een tijdje niet geweest ) is echt super grappig. Verteld allemaal verhalen van oude mensen die dan komen en grappige verhalen vertellen. Gaat hij alles staan uitbeelden enzo. Mijn ouders zitten ook bij hem dus gelijk tijd om te roddelen! Hij kraakte mijn rug, mensen zeiden dat het pijn zou gaan doen maar ik vond het eigenlijk wel aangenaam voelen! Ja volgens mij kan dat kraken ook niet echt heel veel aanrichten, dan zit er gewoon iets fout en toevallig zit er gewoon heel veel fout bij mij :j

@casarel indd zulke dingen zeg je meestal niet, tenminste mensen die vaak pijn hebben zeggen niks. Dan blijf je aan de gang. Zelf heb ik vaak oorontsteking door allergieën Maarja ik begin ook pas met klagen als de oordruppels zeer doen want dan is er pas iets mis. Normale gedachtengang voorkomt en abnormaal voor mensen die nooit wat hebben!
Laatst bijgewerkt door Jetsje op 03-09-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:42

Haha ik heb ook zo'n ader die heen en weer beweegt :+ Ik kan hem ook zelf laten bewegen door mijn hand/vingers op een bepaalde manier te laten bewegen xD

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:45

ArinaDiaat schreef:
Mijn fysio ( ben al gelukkig een tijdje niet geweest ) is echt super grappig. Verteld allemaal verhalen van oude mensen die dan komen en grappige verhalen vertellen. Gaat hij alles staan uitbeelden enzo. Mijn ouders zitten ook bij hem dus gelijk tijd om te roddelen! Hij kraakte mijn rug, mensen zeiden dat het pijn zou gaan doen maar ik vond het eigenlijk wel aangenaam voelen! Ja volgens mij kan dat kraken ook niet echt heel veel aanrichten, dan zit er gewoon iets fout en toevallig zit er gewoon heel veel fout bij mij :j

whaha same here, moeder en zus zitten ook bij dezelfde fysio xD ik vind kraken ook niet vervelend, maar dat is misschien omdat we het ook vaak zelf doen :P Alleen toen ie mn nek letterlijk om ging draaien vond ik het wel een beetje apart haha :')

En inderdaad ik zeg er ook niet teveel over, denk dat mensen in mn omgeving dat niet willen horen en tja wat moeten ze ermee :Y) Ken alleen wel genoeg mensen die zielig doen om elk pijntje dat ze hebben :+
Laatst bijgewerkt door Nikkivdnberg op 03-09-14 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:46

Thesserd schreef:
Haha ik heb ook zo'n ader die heen en weer beweegt :+ Ik kan hem ook zelf laten bewegen door mijn hand/vingers op een bepaalde manier te laten bewegen xD

Hahaha ben ik niet de enigste *\o/* soms moet ik er mijn best voor doen en soms als ik aan het werk ben voel ik hem gewoon weer heen en weer gaan. Mijn zus vind het eng om te zien. Als hij heel erg beweeglijk is kan ik er een soort van M van maken en slagenbewegingen doen of gewoon heen en weer laten bewegen. De eerste keer dat ik erachter kwam schrok ik echt heel erg. -O- hahaha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:48

Inderdaad Arina, de pijngrens van degene die veel pijn hebben ligt vaak veel hoger dan bij iemand die niet vaak pijn heeft..
Trouwens.. ook ik heb last van aders die ik kan bewegen, maar heeft niet iedereen dat?? :o

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:51

94ninitjuh94 schreef:
whaha same here, moeder en zus zitten ook bij dezelfde fysio xD ik vind kraken ook niet vervelend, maar dat is misschien omdat we het ook vaak zelf doen :P Alleen toen ie mn nek letterlijk om ging draaien vond ik het wel een beetje apart haha :')

Haha lekker. Bij mij deed het alleen zeer als hij knopen uit m'n rug ging halen. Ik heb 1 keer echt iets aparte gehad bij een andere fysio.. Is nu een jaar of 3 terug. 2 jaar daarvoor ( 5 jaar geleden dus) had ik een kleinongelukje met een paard gehad. Liepen over een asfalt fietspad opweg naar huis toen er ineens een auto aankwam, paard schrok en gleed uit en ik kon niet optijd uit het zadel komen. Gevolg was een paar blauwe plekken op mijn been, 2 kleine gaten in m'n enkel en een zwaar gekneusde enkel. Sinds dat ongelukje ben ik er van overtuig dat zonder zadel rijden veiliger is :'). Maar ik kreeg last van mijn schouder, dokter dacht aan slijmbeurs ontsteking maar mijn moeder wou me eerst naar de fysio hebben. En wat bleek.. Ik stond 5 cm scheef met m'n heupen! Hij had me recht gezet en toen moest ik een stukje gaan lopen. Nou echt waar dat voelde zo vreemd!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:53

Casarell schreef:
Inderdaad Arina, de pijngrens van degene die veel pijn hebben ligt vaak veel hoger dan bij iemand die niet vaak pijn heeft..
Trouwens.. ook ik heb last van aders die ik kan bewegen, maar heeft niet iedereen dat?? :o

Ik denk wel dat meerdere mensen hebben dat aders bewegen, maar het schijt dat het niet heel veel voor komt ( ik ken iniedergeval niemand buiten mijn moeder om die dat ook heeft) maar ligt er misschien ook in hoe erg je je ader kan bewegen, dat van mij blijkt nogal extreem te zijn _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:21

ArinaDiaat schreef:
Thesserd schreef:

Hahaha ben ik niet de enigste *\o/* soms moet ik er mijn best voor doen en soms als ik aan het werk ben voel ik hem gewoon weer heen en weer gaan. Mijn zus vind het eng om te zien. Als hij heel erg beweeglijk is kan ik er een soort van M van maken en slagenbewegingen doen of gewoon heen en weer laten bewegen. De eerste keer dat ik erachter kwam schrok ik echt heel erg. -O- hahaha

Hahaha een M zelfs? Nou dat lukt mij niet xD Bij mij gaat ie in bochtjes heen en weer, over een botje heen wat naar mijn mindelvinger loopt _O-

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 22:29

Hahaha ja een M! Je moet er nog wel een beetje verbeelding aan te pas brengen, maar ook zo der dat lijkt het op een M :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:11

Is dat niet normaal dan? Ik heb ook meerdere aderen die je kunt bewegen.
Als je ooit zwanger wordt zul je een extra plek ontdekken die kan knakken, je bekken! Op verschillende plaatsen ook nog. In je kruis, bij je billen, aan de zijkanten... :+

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:37

Dat rond mijn hart heb ik ook (ben ook 21), een vage stekende pijn, en soms gewoon haast kramp bij mijn hart. Ben vorig jaar helemaal binnenstebuiten gekeerd toen ik op de eerste hulp kwam met hartkloppingen en flinke koorts, maar daar kwam nooit wat uit. De dokters hebben geen verklaring en ik weet nu onderhand dat ik niet aan dood ga :') maar echt relaxt is het niet haha, soms heb ik het weken lang niet, en soms een hele avond lang.

Heel vervelend maar goed, er zijn ergere dingen! Ik vind het altijd wel fijn om te horen dat iemand anders er ook last van heeft, als je begrijpt wat ik bedoel O:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:43

Dat bij je hart is gewoon een zenuwtje dat klem zit :)

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:47

Heb ik inderdaad wel eens vaker gehoord Phormicola, maar waarom is het altijd precies daar? Waarom heb ik dat pijntje nooit ergens anders in mijn lijf gevoeld? Dat vraag ik me dan toch af hihi :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:08

Misschien omdat er aan die kant minder ruimte is door je hart? Kan me voorstellen dat er dan sneller iets knelt!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 18:10

Weer iets geleerd! Zal het de volgende keer waars sneller overgaan omdat ik me er dan niet zo over opwind :)