Differin zalf tegen puistjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Differin zalf tegen puistjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:38

Hey bokkers, ik had nog nooit van differin gehoord tot ik een bezoekje bracht bij de dokter omdat ik mij ongeloofelijk slecht voelde over puistjes. Ik kwam eigenlijk voor een soort pil tegen acne maar mijn dokter vond het niet erg genoeg daarvoor. Dus heeft mij me een Differine zalf voorgeschreven. (Enkel verkrijgbaar op voorschrift) Ik gebruik het nu bijna 3 weken 3x in de week. (Smeer het open over heel de huid zodat het ook de puistjes tegengaat) ik begin al verbetering te zien. Het enige grote minpunt aan deze zalf is dat je huid enorm droog van word. En ik heb zelf al een hele droge huid. Nu vroeg ik mij ook af of iemand een zalfje had dat heel goed en snel werkt tegen een droge huid dat ook geen puistjes zal gaan stimuleren. En wat jullie ervaring hiermee is? Groetjes!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:25

Elke huid is anders. Wat werkt voor de een, werkt niet noodzakelijk ook voor de ander. maar je kan het altijd proberen natuurlijk :)
Ik gebruik bijvoorbeeld de hydraterende dagcreme van Kruidvat. Door die creme trekt mijn huid niet meer na het douchen en het verergert puistjes ook niet.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:37

Ik gebruik zelf Inderm (Erythromycin) werkt erg goed! in het begin word de puistjes wat erger, maar nadat je dat gehad hebt werkt het super! Ik heb van mezelf alleen een vrij vettige huid en dat word niet minder door het spul, dus het lijkt me dat het dan ook niet droger word. Ik weet niet of het op recept is (mam werkt bij een apotheek dus die neemt het altijd mee) Eigenlijk moet het tweemaal daags maar dat hoorde ik ook pas van de week, dus ik gebruik het altijd een keer. Is gewoon een soort tonic/lotion.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:48

Ik gebruikte en gebruik nog steeds met veel succes Azulenpasta van dr.Eckstein. Een zachte maar zeer doeltreffende zalf die je 's nachts aanbrengt. Kan een grote puist in één nacht over de helft verminderen en een klein puistje reduceren tot een rood vlekje. Wat mij betreft een wondermiddel! Het enige nadeel is de geur en het feit dat het echt een spot treatement is.

Echter had ik ook lichte acne die al 6 jaar duurde en niet beter werd. Nu zit ik op de lichtste dosis van Curakne. Echt een hardcore middel, het droogt alles uit. Vooral mijn lippen lijden er onder. Maar het werkt geweldig, ik heb enkel nog een beetje mineralenpoeder nodig om wat meer kleur te geven.

Safiera

Re: Differin zalf tegen puistjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:10

@ Lara_Silver: Wat is dat voor Curakne? Vrij verkrijgbaar of bij HA vragen?
Ik heb al 7 jaar acne en ben er nog steeds niet 'overheen gegroeid'. Ben inmiddels 21 en best wel scarface hierdoor :\

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:31

Is absoluut alleen maar verkrijgbaar via de dermatologe of huisarts. Het is een vrij hardcore middel, zeker in hoge dosis merk je de werking en ook de bijwerkingen. En je mag absoluut niet zwanger worden, want het veroorzaakt bij 1 op 1000 baby's zware misvormingen. Maar het werkt zeer goed dus ik zou er naar vragen bij de dokter. Curakne 5 Mg en direct een Dermophil Indien lippenbalsam kopen want labello is niet meer genoeg voor de droge lippen die je krijgt.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:36

Ah, vond het al vreemd nog nooit van Curakne gehoord te hebben! Heb even opgezocht. :P @ TS: Dit middel dat Lara_Silver beschrijft bevat de stof isotretinoine, dit medicijn is in Nederland bekend onder de merknaam Roaccutane. In het puisten topic op MWS zul je denk ik meerdere gebruikers van dit middel vinden mocht je geïnteresseerd zijn. Roaccutane zal je bij een dermatoloog kunnen halen, echter schrijft niet elke dermatoloog dit zomaar voor, vaak moet de acne een bepaalde ernstigheid hebben vanwege de bijwerkingen. Het is in Nederland vaak de laatste stap van een medicamenteuze behandeling, deze wordt ingezet als mildere medicijnen niet meer werken.

Wat betreft je smeersel: Het is inderdaad bekend dat Differin de huid uitdroogt. Vervelend dat je last van deze bijwerking hebt! Heb je ook last van schilfers?
Hoe vaak smeer je je huid in met een ander middel om deze zacht te houden? En waarmee smeer je momenteel? Wellicht kunnen we je daarin alternatieven bieden waardoor het wel zal werken. Drink je ook voldoende? Het is inderdaad belangrijk de huid meer vocht te laten vasthouden. Voldoende drinken is de basis, en een creme zal ervoor kunnen zorgen dat er minder water door de huid verdampt waardoor de huid niet zo ontzettend zal uitdrogen.
En wellicht niet erg van toepassing, maar gebruik je veel zuivelproducten? Dit vraag ik omdat een hoge inname van zuivel bevorderend kan werken op de instandhouding van acne.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:44

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 17:04

_Denise_ schreef:
Ah, vond het al vreemd nog nooit van Curakne gehoord te hebben! Heb even opgezocht. :P @ TS: Dit middel dat Lara_Silver beschrijft bevat de stof isotretinoine, dit medicijn is in Nederland bekend onder de merknaam Roaccutane. In het puisten topic op MWS zul je denk ik meerdere gebruikers van dit middel vinden mocht je geïnteresseerd zijn. Roaccutane zal je bij een dermatoloog kunnen halen, echter schrijft niet elke dermatoloog dit zomaar voor, vaak moet de acne een bepaalde ernstigheid hebben vanwege de bijwerkingen. Het is in Nederland vaak de laatste stap van een medicamenteuze behandeling, deze wordt ingezet als mildere medicijnen niet meer werken.

Wat betreft je smeersel: Het is inderdaad bekend dat Differin de huid uitdroogt. Vervelend dat je last van deze bijwerking hebt! Heb je ook last van schilfers?
Hoe vaak smeer je je huid in met een ander middel om deze zacht te houden? En waarmee smeer je momenteel? Wellicht kunnen we je daarin alternatieven bieden waardoor het wel zal werken. Drink je ook voldoende? Het is inderdaad belangrijk de huid meer vocht te laten vasthouden. Voldoende drinken is de basis, en een creme zal ervoor kunnen zorgen dat er minder water door de huid verdampt waardoor de huid niet zo ontzettend zal uitdrogen.
En wellicht niet erg van toepassing, maar gebruik je veel zuivelproducten? Dit vraag ik omdat een hoge inname van zuivel bevorderend kan werken op de instandhouding van acne.

Ik smeer momenteel niks om de huid zacht te houden. Enkel een reinigingsgel voor bij het douche maar daar ga ik nu ook mee stoppen omdat het ook kleine puistjes opwekt. Natuurlijk positief want het maakt de huid schoon, maar ik voel mij enorm onzeker en dus wil ik alles dat het meer opwekt vermijden. Het enige dat ik nog wel eens durf gebruiken is slakkenslijm, maar dat tegen littekens. Drinken is voor mij met mijn gezondheid een groot probleem, ik moet dit heel strikt bijhouden omdat ik namelijk nooit dorst krijg, dus hou het zoveel mogelijk bij. Zuivel weet ik eigenlijk niet zo goed.