Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

@ TS: Dit middel dat Lara_Silver beschrijft bevat de stof isotretinoine, dit medicijn is in Nederland bekend onder de merknaam Roaccutane. In het puisten topic op MWS zul je denk ik meerdere gebruikers van dit middel vinden mocht je geïnteresseerd zijn. Roaccutane zal je bij een dermatoloog kunnen halen, echter schrijft niet elke dermatoloog dit zomaar voor, vaak moet de acne een bepaalde ernstigheid hebben vanwege de bijwerkingen. Het is in Nederland vaak de laatste stap van een medicamenteuze behandeling, deze wordt ingezet als mildere medicijnen niet meer werken. 
_Denise_ schreef:Ah, vond het al vreemd nog nooit van Curakne gehoord te hebben! Heb even opgezocht.@ TS: Dit middel dat Lara_Silver beschrijft bevat de stof isotretinoine, dit medicijn is in Nederland bekend onder de merknaam Roaccutane. In het puisten topic op MWS zul je denk ik meerdere gebruikers van dit middel vinden mocht je geïnteresseerd zijn. Roaccutane zal je bij een dermatoloog kunnen halen, echter schrijft niet elke dermatoloog dit zomaar voor, vaak moet de acne een bepaalde ernstigheid hebben vanwege de bijwerkingen. Het is in Nederland vaak de laatste stap van een medicamenteuze behandeling, deze wordt ingezet als mildere medicijnen niet meer werken.
Wat betreft je smeersel: Het is inderdaad bekend dat Differin de huid uitdroogt. Vervelend dat je last van deze bijwerking hebt! Heb je ook last van schilfers?
Hoe vaak smeer je je huid in met een ander middel om deze zacht te houden? En waarmee smeer je momenteel? Wellicht kunnen we je daarin alternatieven bieden waardoor het wel zal werken. Drink je ook voldoende? Het is inderdaad belangrijk de huid meer vocht te laten vasthouden. Voldoende drinken is de basis, en een creme zal ervoor kunnen zorgen dat er minder water door de huid verdampt waardoor de huid niet zo ontzettend zal uitdrogen.
En wellicht niet erg van toepassing, maar gebruik je veel zuivelproducten? Dit vraag ik omdat een hoge inname van zuivel bevorderend kan werken op de instandhouding van acne.