Extra sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

Extra sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 14:59

Hoi allemaal,

Ik wil graag naast mijn uurtje paardrijden in de week ook nog een andere sport gaan doen! Ik weet alleen niet wat.. Het liefst niet al te duur! Ik zou wel graag op voetbal willen, maar de wedstrijden zijn op zaterdagochtend en ik rij dan precies...

Hebben jullie tips?

Groetjes

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:01

schaatsen?atletiek? mountainbiken?
Laatst bijgewerkt door y12345 op 03-09-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Extra sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:02

Kan je niet zelf gaan hardlopen ofzo? Of wil je echt bewust een sport in een groepsverband. Misschien basketbal of een andere balsport?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 15:23

@Balthazar Aan ateletiek had ik nog niet gedacht, bedankt! De andere sporten zijn niet echt wat voor mij..
@Emmaa_ Hardlopen is niks voor mij.. Ik hou wel van voetbal alleen zit je dan met de wedstrijden.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:25

Kickboksen :)

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:33

Maxthebest schreef:
@Balthazar Aan ateletiek had ik nog niet gedacht, bedankt! De andere sporten zijn niet echt wat voor mij..
@Emmaa_ Hardlopen is niks voor mij.. Ik hou wel van voetbal alleen zit je dan met de wedstrijden.

Als je verder nog geen ervaring hebt met voetbal kun je ook contact opnemen met een club en een seizoen meedoen aan de trainingen, dan hoef je nog niet meteen wedstrijden mee te spelen, dan kan je later nog kijken hoe het allemaal uitkomt kwa dagen en tijden. :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 16:23

@myou bedankt voor de tip!
@broccoli Dat is misschien ook leuk, bedankt!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:34

Ik ben gaan kijken wat ik aan extra training kon doen voor beter paardrijden :) Dus ben naar de sportschool gegaan 3x in de week fitness (en dan een leuk schema dan het plezierig blijft en gericht op training voor het paardrijden), toen ik de moed had ben ik begonnen met 1x in de week pilates erbij -> erruuug goed voor het paardrijden. En nu doe ik ook boksen erbij (niet echt boksen, enkel sparren) Wat dat helpt met paardrijden geen idee maar het is leuk :D Doordat ik een doel had met het extra sporten hield ik het ook vol :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:16

Ik doe aan ripsticken (waveboarden).
Erg leuk! En hoe beter je het kunt, hoe meer je durft en kan!

(al is die van mij nu kapot :( Maarja!)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:13

Ik sport ernaast in de sportschool (kracht en uithouding), loop zo nu en dan hard en ben sinds een paar weken begonnen met roller derby! Vooral dat laatste is erg leuk!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:16

Kickboksen is erg leuk en lekker intensief! :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:11

Inline skaten :D De aankoop is misschien wat duurder maar je hebt er heel lang plezier van!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:12

Zwemmen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:13

Lessen op de sportschool volgen? :) kun je vaak kiezen uit van alles!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:14

Schermen? Ik jen daar een hele tijd over nagedacht om te doen :) en ik zou het nog wel willen, maar gaat helaas niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:17

dan ga je toch recreatief voetballen?

bijna iedere sport heeft in de jeugdsectie wedstrijden in het weekend.

wellicht kun je proberen op een andere dag rijles te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:05

TS is 14 staat in haar profiel, 99% van de sportscholen zal ze dus niet terecht kunnen :n

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:40

Emmaa_ schreef:
TS is 14 staat in haar profiel, 99% van de sportscholen zal ze dus niet terecht kunnen :n

hoezo niet? je mag nog niet voluit krachttraining gaan doen (of het is niet verstandig).. maar volgens mij mag je je je gewoon inschrijven bij sportscholen?

sommige scholen hanteren 16 omdat het lastig is om verantwoord trainen bij een kind neer te leggen. En je mag zelf geen contract afsluiten. Maar indien moeder/vader garant staat dat zoon/dochter lief alleen traint met een begeleider erbij, dan gaan vele scholen toch gewoon overstag..

cardio mag eigenlijk altijd wel, kracht met mate en onder begeleiding.

voorbeeld uit de algemene voorwaarden van Basic Fit:

Citaat:
f. Jongeren tussen de 12 en 16 jaar, zijnde Jeugd- of Gezinsleden krijgen uitsluitend toegang tot de Basic-Fit vestiging onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een meetrainend Lid van 16 jaar of ouder. Inschrijving voor een jeugdlidmaatschap dient op de Basic-Fit vestiging te gebeuren met goedkeuring en ondertekening door de ouder / wettelijk vertegenwoordiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:24

Dan moet er dus altijd een volwassene mee, niet alleen bij kracht maar ook bij cardio. Groepslessen mag volgens mij sowieso nooit.

En daarbuiten, sportscholen zijn best wel duur als je eigenlijk alleen een beetje extra beweging wilt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:24

Emmaa_ schreef:
Dan moet er dus altijd een volwassene mee, niet alleen bij kracht maar ook bij cardio. Groepslessen mag volgens mij sowieso nooit.

En daarbuiten, sportscholen zijn best wel duur als je eigenlijk alleen een beetje extra beweging wilt

vind het inderdaad vrij duur, vooral als je zoals ik na een paar weken fanatiek komen uiteindelijk gewoon anonieme sponsor wordt zucht

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:34

Roeien is ook heel leuk!! Ik zou dat graag willen doen maar is nu helaas te ver voor mij

Ikzelf doe nog aan hardlopen. Kan af en toe me helemaal uitleven in het trainen na een bepaald doel of wedstrijdje maar soms kan ik ook super genieten van lekker ronddwalen met muziek in mn oren.