Help! Vies geel water gedronken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help! Vies geel water gedronken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:47

Even een s.o.s. hier, ik wou namelijk net wat water drinken. Dus ik drink een paar slokjes uit de kraan, en toen ik wat beter keek leek het water heel geel. Toen deed ik een glas eronder, en het was echt super geel/oranje water, heel vies! Daarna een tijdje de kraan open laten staan, en het water werd wel steeds witter, maar het blijft een beetje troebel.

Weet iemand wat dit is? De andere kranen hebben dit niet , en ik heb het dus gedronken, maar ik heb dus geen idee wat ik heb gedronken! :r

truus1970

Re: Help! Vies geel water gedronken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:49

Ik denk niet dat je er ziek van wordt. Misschien belletje naar waterleidingbedrijven.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:51

Is het niet een leiding die een tijdje stil heeft gestaan en dus wat roest in zit?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:53

Als je een beetje weerstand hebt zal het niet zon probleem zijn, lost je lichaam wel op. Iets echt giftigs zal er niet in de kraan hebben gezeten zomaar ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:54

Ik weet het ook niet maar je kan nu weinig meer doen, afwachten of je ziek wordt of niet.
Ik heb een keer mestwater gedronken toen belandde ik in het ziekenhuis vanwege uitdroging.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:56

antje_vip schreef:
Ik weet het ook niet maar je kan nu weinig meer doen, afwachten of je ziek wordt of niet.
Ik heb een keer mestwater gedronken toen belandde ik in het ziekenhuis vanwege uitdroging.

Hoe krijg je dat voorelkaar? :P

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:57

Bij mijn ouders in de autogarage is het water ook roestbruin als de kraan weer eens wordt aangezet. Dat komt door de oude ijzeren leidingen. Die roesten en dus kan het water oranjegeel zijn.
Maar ik geloof niet dat dat kwaad kan.
Natuurlijk is het altijd beter om een leiding die lang niet gebruikt is, even stevig door te laten lopen voordat je er van drinkt i.v.m. legionella bacterie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:58

Kraan wordt gewoon meerdere keren per dag gebruikt, net nog gekeken en het water was heel troebel. Maar mijn ouders zijn helaas niet thuis. Ik heb net wel mn vinger in de keel gestoken want ik ben te bang dat er wat in zit waar je ziek van wordt.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:00

Cola drinken, de gewone originele met suiker.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:01

Waarschijnlijk zijn de waterleidingen doorgespoeld geweest door het waterbedrijf. Kan totaal geen kwaad....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:02

Moossie90 schreef:
Cola drinken, de gewone originele met suiker.

_/-\o_ Whaha da's 100 keer slechter dan dat gekleurde water.... ;) Wel lekkah natuurlijk.... :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:02

senna21 schreef:
antje_vip schreef:

Omdat in mest extreem veel zouten zit, dus vergelijkbaar met het drinken van geconcentreerd zeewater bijvoorbeeld
Ts, ik denk dat het geen kwaad kan, maar je hebt het zelf al opgelost zie ik. De logica om in dit geval cola te drinken zie ik ook niet echt...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:03

Mensen kunnen altijd zo heerlijk panieken om peanuts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:06

secricible schreef:
senna21 schreef:

Omdat in mest extreem veel zouten zit, dus vergelijkbaar met het drinken van geconcentreerd zeewater bijvoorbeeld
Ts, ik denk dat het geen kwaad kan, maar je hebt het zelf al opgelost zie ik. De logica om in dit geval cola te drinken zie ik ook niet echt...

Denk dat ze eerder bedoelde hoe ze mestwater binnen heeft gekregen :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:07

Amaris schreef:

Iemand die allergisch is voor pinda's zal dat zeker doen! :+ :')

Ik vermoedde ook dat het wel door werkzaamheden door het waterleidingbedrijf zou komen, maar dan is het wel weer raar dat het uit andere kranen wel gewoon schoon is?!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:08

Kentaro schreef:
Amaris schreef:

Iemand die allergisch is voor pinda's zal dat zeker doen! :+ :')

Ik vermoedde ook dat het wel door werkzaamheden door het waterleidingbedrijf zou komen, maar dan is het wel weer raar dat het uit andere kranen wel gewoon schoon is?!

Ohja haha daar zeg je zowat! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:11

Uit alle kranen komt normaal water inderdaad, behalve dus 1 en die word juist vaak gebruikt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:14

Waar woon je? :)
Welke regio?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:15

Suzanne F. schreef:
Waar woon je? :)
Welke regio?

Ik woon in Midden Gelderland

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:18

Dan zit je bij Vitens als het goed is. Ik zou de kraan even goed door laten lopen en even bellen.
Deze kraan is niet op een geslagen put aangesloten? Gewoon op het leidingnet?
Andere kranen hebben geen problemen? Is de kraan toevallig oud? Of misschien zit er een lek in de leiding vanaf de hoofdaansluiting naar de kraan?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:19

hier ook midden gelderland, volgens mij in de buurt van jouw, als ik n ander topic eens gezien heb? Hier zitten we geloof ik niet bij vitens...

Hier is het water helder, dus ik vermoed niet iets van de regio, maar echt bij jullie thuis wat?
Kan ook niks vinden hier in de regio kwa meldingen. Zou gewoon even met je ouders overleggen of er niet een melding gemaakt moet worden, dan kunnen ze t nakijken. Misschien wat mis met je leidingen of elders? Hebben alle kranen in je huis dit ? Ook een eventuele buitenkraan ?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:25

In onze buurr hebben we een paar keer in het jaar uit alle kranen/douches etc bruin water met soort van 'koffieprut'. Dat duurt dan een uurtje of wat. En natuurlijk precies toen ik m'n haar net had ingezeept :Y)
Als je het niet vertrouwd gewoon die kraan niet gebruiken en over een uurtje weer kijken. Als het aanhoudt zou ik bellen. Ik denk dat het in jullie eiding zit, aangezien de andere kranen het niet hebben.

Je kunt controleren of het water schoon is door een glas water een tijd te laten staan. Als er geen prut op de bodem ligt, is het schoon. Geldt natuurlijk niet voor vloeistoffen ed in je water.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:47

senna21 schreef:

Nou... Ik was een jaar of 7. Wij hadden varkens en vanwege ziekteheersing, moest je als je binnenkwam met je laarzen door een bak water. Destijds wilde ik net als een paard uit een emmer water drinken. Ik koos voor die bak :')
Daar ziek van geworden, kon niks meer binnenkrijgen en uiteindelijk uitgedroogd en in het hospitaal beland.
Sneu he :')

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:22

antje_vip schreef:
senna21 schreef:

Nou... Ik was een jaar of 7. Wij hadden varkens en vanwege ziekteheersing, moest je als je binnenkwam met je laarzen door een bak water. Destijds wilde ik net als een paard uit een emmer water drinken. Ik koos voor die bak :')
Daar ziek van geworden, kon niks meer binnenkrijgen en uiteindelijk uitgedroogd en in het hospitaal beland.

O gatverdamme.... :\

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:54

antje_vip schreef:
senna21 schreef:

Dan was het ontsmettingsmiddel waarschijnlijk de boosdoener... maar goed nogal offtopic.

TS, hoe is het met je?