Fysiotherapie - flexchair

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Fysiotherapie - flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 19:46

Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met flexchair tijdens fysiotherapie? Had het veel nut, en wordt je rug er ook duidelijk beter van?
Ik loop al een behoorlijke periode bij de chiropractor voor mijn rug, maar heb niet het idee dat het probleem opgelost wordt. Ben hiermee wel goed geholpen, aangezien ik erg scheef was, maar toch zit mijn rug iedere keer weer 'vast' met alle gevolgen van dien (hoofdpijn, last van benen). Nu wil ik graag een keer rugtraining op de flexchair gaan proberen, voor mijn rug zelf maar ook voor mijn houding tijdens het rijden. Valt flexchair onder fysio en dan ook onder verzekering of? Ben aanvullend verzekerd. Ik hoor graag van jullie :)

Paradiso

Re: Fysiotherapie - flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:17

Ik zal je even een PB sturen :) Ik ben fysiotherapeute en manueel therapeute en flexchair ruitertrainer!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:19

Ik zou het wel interessant vinden om te lezen Paradiso, kun je je antwoord niet hier posten?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:47

Ik was aan het zoeken op flexchair, en kwam hier uit. Jammer dat er zo weinig gereageerd is, er moeten toch meer mensen zijn die flexchair training hebben gedaan?

Ik ben benieuwd of het mij zou helpen...
Ik heb net een nieuw paard, ben weer begonnen met serieus rijden. Anderhalf jaar geleden heb ik een dubbele hernia operatie gehad, en ik heb nog steeds twee hernias zitten, waar ik weinig last van heb (ja, mijn rug is een rampenplan :( ).
Ik zou graag beter en onafhankelijker willen zitten. Maar merk dat dat toch best lastig is....

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:16

Ik ben benieuwd of je al een flexchair training gehad hebt en of je die vergoed hebt gekregen?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:53

ik niet, ben nu in de orienterende fase :-)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:58

Mijn moeder heeft het een paar weken gedaan. Ze ging heel veel door haar rug, maar dat is nu een stuk minder. Dus als je haar moet geloven, zeker doen! :)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:00

Ik heb het gedaan. 9 sessies werden vergoed door mijn verzekering. Ik heb er veel aan gehad. Werd bewust van spieren die ik nog nooit eerder opgemerkt had

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:04

@Paradiso, grappig dat jij met Susanne Bus werkt. Die zat bij mij op de opleiding.