alleen thuis naar de wc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenhier

alleen thuis naar de wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:26

Wie heeft het ook?
Ik kan grotendeels alleen thuis naar de grote wc gaan.
Hoe het komt weet ik niet.
Als ik bv 4 dagen weg ben, dan kom ik thuis en moet ik bijna gelijk naar de wc.
En zo gaat het ongeveer elke keer.
Soms kan ik wel een beetje gaan bv op vakantie ofzo, maar niet volgens een normaal patroon.
Ik weet niet of het psychisch is of niet :p

Ik zou hier graag vanaf willen, want ik ben best vaak voor een paar dagen weg. Soms voor 10 dagen ofzo.
Vaak heb ik krampen of voel ik me ziek omdat ik niet kan gaan...
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Of wie heeft het ook?

_mexx_lady_

Re: alleen thuis naar de wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:32

Hier ook! Op vakantie kan ik de eerste 2 of 3 dagen niet gaan. Daarna moet ik vaak zo nodig dat ik ga als iedereen uit de kamer is en ik op mijn gemak op de badkamer kan zitten. Geen idee waarom. Maar gezond is het niet.
Het is zelfs zo erg dat ik na 5 maanden bij mijn ex nog altijd niet kon gaan en na 3 dagen daar te verblijven, thuis kwam en regelrecht naar het WC rende.

Je bent niet de enige. Gelukkig ik ook niet

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:33

laxeerpillen innemen, dan moet je vanzelf :D

Nu even serieus:

Ik denk btw dat het iets psychisch is, wel heb ik gehoord dat best veel mensen daar last van hebben, door verschillende oorzaken.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:34

ik ben blij dat ik niet de enige ben!
ik weet alleen niet hoe ik er vanaf kan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:36

Jeeehh lotgenoten! *\o/*
Op vakantie met familie kan ik het wel. Maar daar houd het ook bij op :Y)
Ik was een week op uitwisseling. Kon pas poepen op de een na laatste dag. Daarvoor had ik ook helemaal niet het gevoel dat ik moest, maar toch is het niet gezond denk ik.
De meeste mensen van de uitwisseling konden het trouwens ook niet, hadden uiteindelijk hele gesprekken met zn allen over wie wel gepoept had en wie niet :') :') :')

Edit: Ik eet genoeg en ik eet ook genoeg vezels, dus daar ligt het niet aan.
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 02-09-14 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:37

Ik herken het. Ik neem op vakantie altijd gebroken lijnzaad mee en eet elke ochtend op nuchtere maag een kiwi of peer (helpt voor mij) Zo blijft het iets beter op gang ;) Maar ben wat dit betreft altijd blij dat ik weer thuis ben.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:38

Geen last mee gelukkig, eerder het omgekeerde, al is ook dat niet echt handig. Als ik moet, dan moet ik gewoon. En als er op dat moment enkel zo'n wc in de buurt is waar je gezellig in niet fatsoenlijk afgesloten hokjes naast elkaar mag zitten, dan heb ik pech, dan moet ik helaas nog steeds. Vreselijk vind ik dat, maar daar valt ook niet veel aan te doen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:39

Liever wel, maar door spastische darm gedwongen om te gaan when nature calls..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:51

Ik had het vroeger ook, inmiddels kan ik overal nummer 1 en 2 doen, al ga ik maar even shoppen :+
Mijn man heeft het ook heel erg, is gewoon zielig :(:)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:51

phormicola schreef:
Ik had het vroeger ook, inmiddels kan ik overal nummer 1 en 2 doen, al ga ik maar even shoppen :+
Mijn man heeft het ook heel erg, is gewoon zielig :(:)

Is het zomaar ineens gekomen dat je ineens wel kon? Of heb je daarvoor iets gedaan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:55

Hmmm, ik weet niet, volgens mij was ik het gewoon zat op een gegeven moment en ben ik net zolang blijven zitten op de vakantie wc totdat het lukte :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:56

Tja, heb ik ook. 4 dagen houd/hield ik ook nog wel vol, dan was het meestel op de terugweg pas dat ik dacht: "oei, ik moet zo thuis meteen iets doen.. O:) '

Maar hetzelfde als plassen: ik ga bij andere mensen vrijwel nooit. Ken genoeg mensen waar ik al jaren over de vloer kom, maar hun wc nooit van binnen heb gezien. Krijg dan dus ook wel rare blikken als ik een vraag waar de toilet eigelijk is, na jaren..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:59

Ohh herkenbaar dit :')
Hoewel het bij mij wel minder geworden is, op vakantie dit jaar kon ik gewoon op de camping wc haha.
Toen ik net samen was met mijn vriend kon ik ook echt niet naar de wc bij hem thuis. Bij zijn ouders nu nog steeds niet, haha.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:03

Ik heb het ook verschrikkelijk! Het rare is, op festivals gaat het nog wel :+
Het ergste vind ik, dat ik bij vriendjes ook niet kan gaan, niet erg leuk als je daar een heel weekend zit!

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:04

ik heb veel last van heimwee, en dat heb ik ook.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 06:23

Ik heb het ook! Alleen kan ik bij vriendinnen wel gewoon gaan. Maar overal anders ga ik liever niet. Als ik nou drie weken op vakantie ben, dan lukt het wel. Maar dan alsnog maar 1 keer per dag, en ik krijg krampen enzo...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:11

Volgens mij komt het door het onbewust of bewust opbouwen van spanning.
Bezig zijn met niet kunnen en daardoor kun je werkelijk niet.

Ik had het ook. In het dageliks leven alleen thuis gaan en op vakantie gewoon niet kunnen ondanks vaak proberen.
En dan een maal op schiphol hoognodig moeten. Niet bezig zijn met onbezorgd vakantie vieren maar met kon ik maar.

Ik was steeds vaker en langer in het buitenland door een langeafstandsrelatie. Wat een feest was dat. Maar door gewenning aan niet thuis zijn en gewoon moeten kunnen is het overgegaan. Er is een knop omgegaan. Met als gevolg dat ik nu ook in het dagelijks leven overal en altijd kan.

Ik heb ooit een echt pijnlijk probleem gehad doordat ik niet kon, gewoon thuis. Volgens mij was dat voor mij de aanleiding van mijn probleem om niet iet te kunnen elders dan thuis. In combinatie met wat spanning van op vakantie gaan. Dus ja, ik denk dat het probleem ontstaat door spanning, tussen de oren dus, en vervolgens ook een lichamelijk probleem gaat worden in de darmen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:19

Heel herkenbaar, ik heb t zelfs als ik een ochtend veel vroeger op moet staan vanwege wedstrijd of zo. Normaal ga ik altijd tussen 07.15 en 08.30 u. Zit ik daar ruim voor of na, dan kan ik niet meer. Moet dan 's avonds een laxeertabletje innemen, anders kan ik zeker de eerstvolgende 2 a 3 dagen ook niet. Moet gewoon tussen die tijden op staan en gaan, anders ... verstopping en buikpijn. Vakanties waren dan ook altijd een crime. Zijn al zeker 15 jaar niet meer geweest, maar laatste week oktober gaan we een week weg, heb me voorgenomen meteen 's avonds daar na aankomst een tabletje in te nemen om te voorkomen dat ik weer 3 dagen last heb.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:33

Hier helaas ook. Waardoor ik ook altijd onwijs op zie tegen vakanties, weekjes of nachtjes weg. Daarnaast heb ik ook altijd pijn in mijn buik als ik de volgende morgen in een vreemd bed wakker wordt.

Als ik 2 weken op vakantie ben, ga ik 2 weken niet naar de wc. Ik Let dan onwijs op mijn eten, genoeg vezels, olie enz. Ook heb ik van die zakjes met laxerende poeder, daar neem ik er per dag 2 van in. Maar hier gaat bij mij alleen de buikpijn van weg en kan ik nog steeds niet naar het toilet.

Ik vind het behoorlijk vervelend. Want mijn buik gaat altijd heel erg opzetten, waardoor het eruit ziet alsof ik zwanger ben. Wat er dus niet uit ziet in mijn bikini of gewone kleding.

Ook heb ik helaas op de terugweg van de vakantie deze zomer onwijze buikpijn gehad in het vliegtuig. Ik wist niet waar ik het zoeken moest, zo'n pijn deed 't.

Elke keer probeer ik het weer en hoe nodig ik ook moet, wanneer ik op een vreemde wc zit is het spontaan weg.

Plassen kan ik trouwens ook niet op wc waar andere mij zou 'kunnen horen', die we helaas ook op school hebben. Dan kan ik gewoon de hele dag niet plassen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:36

Ik had hier vroeger erg veel last van, de laatste jaren is het iets minder geworden :)

Op mijn werk of als ik een dagje weg ben, lukt het vaak wel. Alleen bij mijn vriend thuis niet, dus ik zie ook best op tegen de vakantie over 2 weken met mijn vriend :') Dat wordt snachts er even uit gaan ben ik bang _O-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:38

Zo herkenbaar hier allemaal. :')
Op mijn werk kan ik niet naar de wc. Wij delen de wc met patienten en deze toilet grenst ook aan de wachtkamer. Ik ben veel te bang dat ze kunnen meegenieten van eventuele gezellige darmgeluiden. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:40

Hérkénbaar..... :')
Bij mij is het echt puur 'psychisch'..... :o
Als we met anderen in een huisje zitten, houd ik het eerst een dag of 2 'tegen' en dan ga ik 's nachts m'n bed uit omdat ik toch écht wel moet......

Voor een betere stoelgang tijdens vakantie helpen o.a. wel Yakhult, pruimen of druiven eten!

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:35

Ik had het vroeger ook. Hartstikke onhandig als je bijna ieder weekend van huis bent. Bij mij ging alles "op slot" zodra ik iemand in de buurt van de wc hoorde, als er iemand in het hokje naast mij ging zitten of als ze aan de deurknop voelden om te kijken of het toilet bezet was en dan blijven staan wachten...zucht...

Bij mij zat het wel degelijk tussen mijn oren, want ik was altijd bang dat mensen iets konden horen of ruiken of dat ze zouden weten wat ik had gedaan als ik wat langer weggebleven was.

Tegenwoordig heb ik er letterlijk schijt aan. Iedereen moet naar de wc om te poepen. En soms stinkt dat, da's dan pech.
Wat ik heb gedaan om mijn probleem op te lossen is: een vriendin meenemen naar de wc. Zij ging in het hokje naast mij zitten en we praatten dan tegen elkaar, zodat ik kon wennen aan iemand naast mij in het hokje. Ook heb ik een keer gevraagd aan iemand (een vreemde) die buiten de wc stond te wachten of ze weg wilde gaan omdat ik niet kon doen wat ik moest doen :o
Door gewoon normaal te doen over de normaalste zaak van de wereld is mijn probleem gelukkig opgelost.
Misschien helpt dit jullie ook met jullie probleem.