Even wat uitleg: vorig jaar november ben ik van een paard gevallen en heb ik 2 doorn uitsteeksels in mijn onderrug gebroken. Door de val zat er ook een scheur in de rug spier daar en was een zenuw beschadigd.
Nu ben ik al die tijd niet 100% pijn vrij geweest, maar het was te houden. Maar nu de zenuw en spier aan het herstellen zijn gaat de plek van de breuk meer zeer doen (lees: ik pak er weer graag tramadol of nog liever morfine voor terwijl ik daar liever van af blijf).
Nu ben ik daarvoor vandaag naar de huisarts geweest en die heeft me gelijk naar het ziekenhuis gestuurd waar ik een foto heb laten maken en naar Orthopedie moest.
Maar ook bij Orthopedie vertrouwde ze het niet, daarom moet ik nu volgende week vrijdag een MRI scan maken.
Nu komt het probleem, ik was vorige keer claustrofobisch in de scan en kwam er met hyperventilatie uit en heb later die dag een soort epileptische aanval gehad.
Vandaag heb ik er al heel even in mogen liggen om te kijken hoe het zou gaan. En de zuster (of hoe dat daar ook heet
) was zelfs zo lief dat ik er met de voeten eerst in mocht, maar nog kreeg ik het mega benauwd en wilde ik er graag vlot uit. Ik heb nu wel valium mee gekregen die ik een uur van te voor in moet nemen en ik denk dat als ik het gevoel heb dat het 'moet' dat ik het dan al gemakkelijker langer vol zal houden.
En eventueel zou ik ook iemand mee mogen nemen de kamer in, zodat ik niet alleen ben.
Maar nu vroeg ik me af, zijn er hier meer mensen die weleens een MRI scan gehad hebben en claustrofobisch bleken te zijn?
Hoe hebben jullie dat vol gehouden?
En zou alleen valium voldoende zijn? Dat heb ik namelijk nog nooit gehad.
Vast bedankt.
P.S. Ik hoop ik dat dit topic hier goed staat, ik wist niet waar ik het anders moest plaatsten namelijk.

Ik volg je.