Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Emita schreef:Hier hetzelfde probleeem, al jaren.. Eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren. Maar ik heb het extremer in de periodes dat ik vroeg moet opstaan, omdat ik bij voorbaat al weet dat ik slecht zal slapen en daardoor ben ik al nerveus voor de nacht voordat ik in bed lig. Maar ook als ik wel zou mogen/kunnen uitslapen dan heb ik het. Meestal loop ik met duizenden gedachten in mn hoofd rond die me wakker houden, en aan de kant zetten lukt niet.
Graag hoop ik in dit topic ook tips te vinden.. Inderdaad telefoon weg, geen tv en/of laptop in je kamer (ivm straling), yoga voor het slapen, nachtrust thee voor het slapen.. Dit is wat ik allemaal toepas op het moment

Oliiviia schreef:Emita schreef:Hier hetzelfde probleeem, al jaren.. Eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren. Maar ik heb het extremer in de periodes dat ik vroeg moet opstaan, omdat ik bij voorbaat al weet dat ik slecht zal slapen en daardoor ben ik al nerveus voor de nacht voordat ik in bed lig. Maar ook als ik wel zou mogen/kunnen uitslapen dan heb ik het. Meestal loop ik met duizenden gedachten in mn hoofd rond die me wakker houden, en aan de kant zetten lukt niet.
Graag hoop ik in dit topic ook tips te vinden.. Inderdaad telefoon weg, geen tv en/of laptop in je kamer (ivm straling), yoga voor het slapen, nachtrust thee voor het slapen.. Dit is wat ik allemaal toepas op het moment
Jeetje wat herkenbaar
Als ik vroeg moet opstaan de volgende dag, kan ik inderdaad ook nooit rustig slapen.
Ik word constant wakker en uiteindelijk kom ik alsnog een uur te vroeg uit mijn bed
Er is meestal ook een vast tijdstip dat ik wakker word (7 uur) wat niet altijd even leuk is.
Ik geraak zelf ook heel moeilijk in slaap. Dan begin ik na te denken over vanalles en nog wat en wordt het alleen maar erger. En als ik dan denk: 'nu moet ik slapen', krijg ik alleen maar stress![]()
Dus ik volg hier even mee.
want dan word ik enthousiast en gaat de adrenaline z'n werk doen wat mij wakker houdt de hele nacht. Ik wou dat ik een knopje op mijn hoofd had om mijzelf uit te zetten...