Tips om niet ziek te worden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Tips om niet ziek te worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 09:08

Gisteren begon mijn keel op te spelen, die voelt inmiddels alsof er een meloen in zit :+
Ik voel me licht grieperig, ietsje verhoging, maar verder gaat het allemaal nog wel...
Alleen...... Ik heb donderdag mogelijk een belangrijk sollicitatie gesprek...
Ik ben net naar t kruitvat geweest en heb trachitol, hoestdrank en keelsnoepjes gehaald. Ik ga straks ook gewoon werken. Net wel een paracetamol op.
Wat kan ik verder nog doen zodat ik donderdag niet ziek ben? Doe al rustig aan (voor zover mogelijk) en zit al aan de kamille thee met honing.
Help? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:10

Veel water drinken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:12

Ik neem altijd van die bruistabletten met vit c, aspirine en cafeïne. Ben zo de naam even kwijt maar de meeste drogisten verkopen het wel. Of het echt werkt, geen idee. Maar voor mijn gevoel helpt zetten de aankomende ziektes dan net niet door.

lizy29

oscillococcinum

suus_pepper

In ieder geval naar je sollicitatie gesprek gaan, natuurlijk niet zo fijn als je ziek bent, maar het laat wel zien dat je een doorzetter bent!

Tips: veel fruit, rust nemen (zo min mogelijk praten) en lekker slapen!

LovingTweety

Re: Tips om niet ziek te worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:13

Citrosan ben ik groot fan van.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:16

Maximale dosis paracetamol elke dag. En dik aankleden

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:17

RRR rust, reinheid, regelmaat ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:18

Rust.
Sinaasappels en veel water en thee drinken.
Maar ziek wordt je waarschijnlijk toch wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 09:19

suus_pepper schreef:
In ieder geval naar je sollicitatie gesprek gaan, natuurlijk niet zo fijn als je ziek bent, maar het laat wel zien dat je een doorzetter bent!

Tips: veel fruit, rust nemen (zo min mogelijk praten) en lekker slapen!

Dat is vrij lastig aangezien ik momenteel in een callcenter zit :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:20

Heel veel groene thee drinken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:28

De vit. C bruistabletten van de Action heb ik altijd in huis :) Tegen blaasontsteking, maar werken ook prima tegen verkoudheid :)
En gezond eten. Veel groente en fruit, groentesoep..

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:43

Ik heb eens ergens gelezen op internet dat het een no go zou zijn om ziek naar een sollicitatie te gaan of tijdens de proefperiode door te gaan werken. Mogelijk afspraak verzetten en zeggen dat je griep hebt en wil voorkomen dat daar mensen ziek worden. Daar hebben ze veel meer aan dan dat jij straks iedereen aansteekt. Op deze manier laat je ook nog zien dat je aan andere denkt en anders vraag je of je even goed kan komen terwijl je ziek bent.

Verder beterschap! Hoop dat je voor het gesprek weer wat beterder bent.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:53

Nou ja het is pas donderdag dus je hebt nog een paar dagen om er wat aan te doen.

En hoewel ik geen belangrijk gesprek op de planning heb staan, lees ik even mee want ik voel me precies hetzelfde.
Afgezien van de verhoging want die heb ik niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:07

Keelpijn: gorgelen met lauw, zout water. Dat maakt het slijm los en voert de bacteriën af. Die keeltabletten helpen eigenlijk maar heel even, hebben doorgaans weinig nuts mijn ervaring. Als je keelpijn hebt kan je het beste even geen melk drinken, want melk maakt dat je meer slijm vasthoudt in je keel.
Verder rust, op tijd naar bed, zorgen voor goede ventilatie (geen tocht, geen droge lucht), veel water drinken, alcohol laten staan.
In parten gesneden ui naast je bed helpt tegen een verstopte neus. Neusspray met xylometazoline kan ook helpen de neus weer even vrij te maken, maar kan op den duur wel je slijmvliezen beschadigen. Als ik het gebruik, gebruik ik altijd de versie voor kinderen tot 6 jaar. Dat werkt eigenlijk net zo goed als de neusspray voor volwassenen, maar bevat de helft aan xylometazoline.

Wat ik verder wel eens doe: citroen uitpersen, kokend water erop en een eetlepel honing erin. Dat geeft een stoot vitamine C en op de een of andere manier knap ik er altijd wel wat van op.

Qua afzeggen: als ik een sollicitant heb die zich ziek meldt voor het gesprek, ben ik extra op mijn hoede. Al is het misschien heel aardig dat iemand mij en de rest van de sollicitatiecommissie niet wil besmetten: ik ga me toch onmiddellijk afvragen of iemand dan niet vaker ziek is. Of al thuis blijft vanwege een verkoudheid en lichte verhoging, terwijl er belangrijke dingen op stapel staan.
Anderzijds: iemand die in het gesprek gaat zitten vertellen dat hij /zij verkouden is, maar toch gekomen is en daarmee een beetje probeert de held uit te hangen, verdient ook geen punten. Als iemand dat kennelijk zo bijzonder vindt dat het vermeld moet worden, dan ga ik ervan uit dat diegene zich dus normaal gesproken ziek zou melden.
En ik vind dus dat je met verkoudheid en lichte verhoging prima naar je werk kunt (of je moet werken met mensen met een slechte weerstand of iets dergelijks. Bijvoorbeeld in de gezondheidszorg.)

Sollicitatie is toch jezelf verkopen. Ik denk dat je jezelf als sollicitant het beste in de markt zet als je helemaal voorkomt dat jouw persoon geassocieerd wordt met 'ziek zijn'. Zeker in de huidige tijd, waarin werkgevers vaak uit meerdere hele goede kandidaten kunnen kiezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 10:26

Ik zit (nog) niet verstopt. Wel pijn bij slikken etc.
Ik ben alsnog voornemens dat gesprek gewoon te doen :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:28

koud afdouchen. ;)

oh edit: Ik zie dat je al ziek bent, bovenstaande tip is om het niet te worden, maar dan moet je al niet in beginfase zitten, is om je weerstand te verhogen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:33

Echinaforce slikken, als je niet fit bent 2x daags 1 en daarna doorgaan met 1tje :j Werkt bij mij ook erg goed :) Beterschap !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:33

LadyMadonna schreef:
Ik zit (nog) niet verstopt. Wel pijn bij slikken etc.
Ik ben alsnog voornemens dat gesprek gewoon te doen :j

Als het maar even kan, zou ik ervoor gaan als ik jou was. Desnoods met een dosis paracetamol achter je kiezen. Even een uurtje doorbijten en daarna......crashen. :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:34

Gezond eten, genoeg drinken en veel slapen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:37

Idd maximale dosis paracetamol/ibuprofen nemen, spoelen met zout water voor je keel, en verder rusten en gezond eten!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:01

Judith_ schreef:
Ik neem altijd van die bruistabletten met vit c, aspirine en cafeïne. Ben zo de naam even kwijt maar de meeste drogisten verkopen het wel. Of het echt werkt, geen idee. Maar voor mijn gevoel helpt zetten de aankomende ziektes dan net niet door.

Dat is van het merk Asperine.

Mijn advies: Neem je rust, dat is nog altijd het beste middel tegen een griep. Voor de keelpijn neem je een pijnstiller (zoals degene die hierboven beschreven is). Een zuurtje, dropje en honing in de thee werkt ook tegen een zere keel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:14

Inderdaad toch proberen je rust te pakken voor donderdag. Verder zweer ik bij de Supradyn Extra Forte tabletten. De bruistabletten nog liever dan de gewone pillen. Een echt wondermiddeltje is dat!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 16:01

Buuhhh, ik begin steeds meer zo te klinken... Straks in bad en naar bed

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:00

Ik ook hoor. Heb wel wat gekocht in de hoop dat het werkt. Vroeg op bed dan maar met een ibuprofen en hopen dat het morgen beter is.

Beterschap!