Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die zullen dan waarschijnlijk testen afnemen en dan zal duidelijk zijn of je ADHD hebt of niet. Ik weet niet zeker of je eerst ook langs de huisarts moet voor een afspraak met de psycholoog? In mijn geval wouden we eerst langs de huisarts voor me te laten testen op ADD. Maar als je een huisarts hebt die niet weet wat ADD is ben je nog niet ver weg..
"ADD, daar heb ik nog nooit van gehoord? Daarvoor moet je langs een psycholoog gaan!" Was wat ik te horen kreeg.
.StalNollie schreef:Zijn er niet andere factoren slecht slapen eten psychisch problemen of wat dan ook. Wat jij nu omschrijft dan zouden vele mensen adhd kunnen hebben incl ik maar ik ben gewoon een bezig bijtje die eerder dibgen los moet laten en eerder moet gaan slapen
Ik heb er nooit echt heel erg veel last van gehad, tot ik op het HBO terecht kwam. Waar je rekening mee moet houden is dat als je je eenmaal laat testen en je komt er positief uit (wat hoogst waarschijnlijk zo zal zijn, iedereen met concentratieproblemen krijgt de stempel ADHD tegenwoordig) je de rest van je leven die "last" met je mee zal dragen. Ik had donderdag een presentatie van mijn nieuwe opleiding van de decaan, en die noemde het een functiebeperking. Ik zie het zelf niet zo, maar in heel veel werkvelden en op heel veel opleidingen wordt er wel zo naar gekeken. Jij kan niet 100% functioneren omdat jij een afwijking hebt.
Google eens naar de "ontdekker" van ADHD.. je krijgt zo'n stempel nooit meer weg en helaas wordt deze stempel met de jaren makkelijker gegeven.. Waren er vroeger heel wat onderzoeken/gesprekken voor nodig kan het nu al in sommige gevallen dat je na een gesprek of 4 de "stempel" hebt. Niet te licht mee om gaan.. De medicijnen zijn geen vitaminen.