Anticonceptiestaafje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Anticonceptiestaafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 00:10

Sinds een tijdje overweeg ik het anticonceptiestaafje in de bovenarm ipv de pil die ik nu al een jaar of 4 slik. Ik vergeet hem zo nu en dan eens, hij is niet veilig als ik antibiotica slik en ik ben het beu om er elke dag aan te moeten denken.. :o

Op internet staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik ben op zoek naar jullie ervaringen met deze manier van anticonceptie. Hoe groot is de kans dat je meer of heftigere bloedingen krijgt? En hoe zit het met de bijwerkingen?

Brand los! :)

Floepie86

Re: Anticonceptiestaafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 00:21

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 02:43

Ik ben hier ook wel benieuwd naar :j
Ben alleen bang dat je topic gesloten wordt omdat er inderdaad een centraal topic is. Vind ik jammer want daar krijg je toch niet altijd een gericht antwoord omdat ze over zo veel meer praten..

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 02:55

Ik heb nu al zo ongeveer 8 jaar een implanon, ofwel anciconceptiestaafje :D

Bij mij bevalt het ding super, ik heb nooit iets gemerkt van bijwerkingen en mijn ongesteldheid blijft uit sinds ik ermee ben gestart (Ben ik dan ook erg blij mee want bij mij was het altijd erg heftig.) Let wel, het uitblijven van de ongesteldheid is gebeurt niet bij iedereen.

Het enigste ding wat een nadeel zou kunnen zijn is dat, als het staafje er uit moet, er wel een klein litteken komt te zitten. Het gaat dan om een klein sneetje wat weer heelt, ikzelf het het er voor over en als het geheeld is zie je het ook niet bepaald goed meer. Vergeet ook niet dat hij aan de binnenkant van je bovenarm word geplaatst

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:24

Hoi, ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar heb de naalt gezien waar ze dat mee inzetten... Ben er doodsbang voor dus hoefde toen al niet meer.
Heb je ook al een keer nagedacht over de anticonceptie ring? Deze gebruik ik al jaren en vind het zo ideaal! Alleen zit er wel een eigen bijdrage bij, maar dat heb ik er wel voor over hihi.
Iig succes met je keuze

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:39

Ik persoonlijk raad het af . ben er zoek van geworden en staafje brak met eruit halen waardoor ik een nheel lelijk litteken heb

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:51

mijn schoonzusje heeft er 1 gehad en die kreeg er enorme hoofdpijn van, ik heb uiteindelijk gekozen voor de mirena.

Ik denk dat je niet teveel uit moet gaan van verhalen van anderen, ik heb ook veel ervaringen gelezen van de mirena en ik was er bijna aan toe om alles af te blazen want inbrengen zou zo veel pijn doen en veel klachten erna etc. Nou niks gevoeld en ook weinig klachten.

Dat die naald wat dikker is, tsja, weleens naar de naald gekeken waarmee je paard gechipt is? Denk dat ze daar vast wel een foefje voor hebben

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:21

Spotterick: je krijgt eerst een plaatselijke verdoving met een mini naaldje. ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:54