Ervaringen litteken correctie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Ervaringen litteken correctie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:04

Hallo Bokkers,

+/- Een jaar geleden heb ik een ongeval gehad met frituurvet waardoor ik een vrij grote tweede/derdegraads brandwond heb opgelopen. Inmiddels is de brandwond hersteld en is er nu een vrij groot restlitteken over gebleven. Omdat ik nog erg veel last ondervind van mijn litteken ben ik langs de huisarts gegaan en deze heeft mij doorverwezen naar een plastische chirurg (brandwondencentrum). Afgelopen week ben ik daar geweest en hebben ze, gezien de vele pijn en ongemakken, besloten het litteken te corrigeren door middel van een operatie. Ze gaan het in twee keer doen, omdat hij voor één keer te groot is. Ze gaan het litteken wegsnijden en de twee huidranden weer verbinden.

Nu vraag ik me af of er meer bokkers zijn die een litteken hebben laten corrigeren en of ik dit beter is geworden. Ook vraag ik me af of hoe het herstel na z'n littekencorrectie is gegaan en dus eigenlijk of jullie het aanraden.

Groetjes,

lor1_1984

Re: Ervaringen litteken correctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:09

Ik heb een littekencorrectie gehad bij een operatielitteken die door onderhuidse druk was uitgerekt (zat een port-a-cath onder).
Bij mij is het in 1x verholpen toen de port-a-cath weg werd gehaald door de oude wond (het litteken dus) te openen en het litteken weg te snijden.
Vervolgens hebben ze de randen aan elkaar gehecht.
Het is nog steeds een iets breder litteken maar zoveel mooier dan voorheen. :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:35

Lees even mee over 10 maanden gaat mijn looprecorder (soort peacemaker idee) eruit en hiervan heb ik nu een heel dik en lelijk litteken omdat het ding omhoog kruipt en in het litteken duwt.

Helaas heb ik een erg taaie huid dus de vraag is hoe mooi de correctie gaat worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:01

Ik wil vanavond ofzo wel een foto maken van mijn litteken Friesam, dan heb je een beetje beeld van hoe zo'n litteken eruit kan komen te zien. :)
Vermoed dat hij wel op ongeveer dezelfde plaats zit of iig in de buurt (in de aanzet van m'n 'borst').

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:07

Ik lees ook even mee. Heb een litteken van een buikoperatie en mij werd jaren geleden al aangeraden het te laten corrigeren. Ik vraag me echter af of het dan daadwerkelijk mooier wordt en ook hoe het zit met eventuele verklevingen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:10

gelukkig geen ervaring mee, maar jeetje dat klinkt heftig zeg!
Wil je alvast heel veel sterkte wensen en hopen dat het het gewenste resultaat gaat geven!
(als tip zou ik je wel willen geven om daarna dagelijks (voor langere tijd) Calendula dun in te masseren!! Heb met meerdere littekens hele goede ervaring daarmee)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:17

Ik heb door een botsing een litteken laten corrigeren op mijn oogkas. Eerst was het een gat, nu is het een plooitje. Al het onderhuidse weefsel is weggehaald en toen weer opnieuw gehecht. Je ziet het nog maar amper, maar wel als het bijv warm is of ik ben moe. Dan heb ik wallen / vocht en dan zie je het weer terugkomen. Nu was dit geen groot litteken zoals hier genoemd, maar ik heb er wel wat aan gehad. Overigens mocht ik dit op kosten van de verzekering.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:26

Kentaro schreef:
gelukkig geen ervaring mee, maar jeetje dat klinkt heftig zeg!
Wil je alvast heel veel sterkte wensen en hopen dat het het gewenste resultaat gaat geven!
(als tip zou ik je wel willen geven om daarna dagelijks (voor langere tijd) Calendula dun in te masseren!! Heb met meerdere littekens hele goede ervaring daarmee)

Met deze zalf heb ik ook goede ervaringen en met het nemen van Arnika montana D6 voor een operatie.Heeft zeker bijgedragen aan een goed herstel van de wond.
Je kan hier meer over vinden als je zoekt met google.
Sterkte voor de operatie!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:33

Bedankt voor alle reacties, fijn dat het veelal positieve reacties zijn. Dat maakt dat ik me er wat geruster bij voel.

@lor1_1984: Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar het resultaat, ondanks dat het bij mij op mijn arm gaat gebeuren.

@Kentaro: Bedankt en ook een handige tip. Op dit moment smeer ik vooral siliconengel en siliconenverband op mijn overige littekens. Dit helpt ook ontzettend. Ik zal even met mijn arts overleggen wat hij vind van Calendula en welke hij van de 2 aanraad om verder mee te gaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:54

Heb hem even omcirkeld, omdat hij niet meer zo opvalt nu hij goed genezen is.
Afbeelding
Hij was voorheen het dubbele qua breedte, ben dus erg tevreden met het resultaat. :)