Het 'vetverbrandingswonder'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Het 'vetverbrandingswonder'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:11

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:15

Ik zou er niet in geloven........

Meest effectieve op langere termijn is nog steeds minder eten en meer bewegen :+

ItsMe2

Re: Het 'vetverbrandingswonder'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:21

Ik geloof er ook niet in, maar zo zwart wit als Dimple zegt, is ook niet waar.
Meer bewegen uiteraard wel, maar minder eten is echt niet altijd goed!
Weet ik helaas uit eigen ervaring.. ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:23

Ik zie zovaak van dat soort dingen langskomen en ook ik geloof niet in zoiets. Zou gewoon opzoek gaan naar een combi van gezond goed eten en meer bewegen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:26

Ell_en schreef:
Ik geloof er ook niet in, maar zo zwart wit als Dimple zegt, is ook niet waar.
Meer bewegen uiteraard wel, maar minder eten is echt niet altijd goed!
Weet ik helaas uit eigen ervaring.. ;)

Inderdaad. Gezond eten, letten op hetgene wat je binnenkrijgt, maar zeker niet te weinig.
En verder gewoon lekker bewegen. Dat zijn de vetverbrandingswonders ;)

Overigens, het meisje met de zwarte/rode bikini volg ik op instagram, zij zit elke dag in de sportschool ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:28

Ik geloof ook absoluut dat het aanpassen van de voeding (dus niet alleen minder eten, maar juist de 'goede' dingen) in combinatie met beweging dé manier van goed afvallen is.
Maar vroeg me af of zo'n vetverbrander dan zou kunnen helpen om het overtollig vet sneller weg te werken (het gaat toch altijd te langzaam als je aan het afvallen bent :P )
En ook voor mensen die door lichamelijke beperkingen niet kúnnen sporten?!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:31

Zulke wonderproducten bestaan niet. Zoals ik al aangaf: Die foto's eronder van o.a. dat meisje in bikini, die zijn gewoon nep...

Van mij mag je best in de illusie leven, maar verwacht geen wonderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:31

Nou ja.... Het maakt vooral je portemonnee lichter. Verder is het troep.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:04

Er staat een typfout in het artikel de advertentie. "vet" in verbrandingswonder moet euro zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:07

Als dit écht het wondermiddel was, dan zou niemand meer overgewicht hebben :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:08

Kentaro schreef:
Ik geloof ook absoluut dat het aanpassen van de voeding (dus niet alleen minder eten, maar juist de 'goede' dingen) in combinatie met beweging dé manier van goed afvallen is.
Maar vroeg me af of zo'n vetverbrander dan zou kunnen helpen om het overtollig vet sneller weg te werken (het gaat toch altijd te langzaam als je aan het afvallen bent :P )
En ook voor mensen die door lichamelijke beperkingen niet kúnnen sporten?!

Als je niet kan bewegen, moet je ook je voeding erop afstemmen met een diëtiste dus ook al kun je niets meer (en ervan uitgaande dat de stofwisseling oke is en geen gekke medicatie) dan kun je ook zonder enige beweging alsnog afvallen.

Mijn collega's zaten aan die rommel met artisjokharten (alca huppeldepup, tellsell meuk); was ook erg leuk, want ze vielen inderdaad af maar waren allemaal vreselijk aan de dunne := ja, zo verlies je ook wel gewicht al was het alleen water en voedingstoffen. Waren gewoon hoopjes ellende geworden en chagrijnig! :') gewicht hebben ze ook weer terug gevonden uiteraard :D

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:11

Het vetverbrandingswonder: De Fiets :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 12:12

:+
maar ik hoef geen geld uit te geven aan een euroverbrandingswonder, want de euro's raak ik zo ook al heel makkelijk kwijt.... :')

winged, jammer dat je bij de advertentie geen commentaar kunt plaatsen zoals over dat meisje van de foto!
Als je iets uit de advertentie mag geloven, is dat het niet bij te houden is met de verkoop. Totdat het uit komt, doen ze uitstekende zaken lijkt het wel...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:13

Eigenlijk is het niets anders dan bij te dikke paarden; blijkbaar is de input groter dan de output, dus raken ze overvol :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:21

Kentaro schreef:
:+
maar ik hoef geen geld uit te geven aan een euroverbrandingswonder, want de euro's raak ik zo ook al heel makkelijk kwijt.... :')

winged, jammer dat je bij de advertentie geen commentaar kunt plaatsen zoals over dat meisje van de foto!
Als je iets uit de advertentie mag geloven, is dat het niet bij te houden is met de verkoop. Totdat het uit komt, doen ze uitstekende zaken lijkt het wel...

Natuurlijk zeggen ze dat het niet bij te houden is, ze kunnen toch moeilijk over hun eigen product zeggen "we krijgen die rommel enkel verkocht aan goedgelovige wanhopige huismoeders" :+ .
Dit is van voor tot achter een advertentie hoor, die hele website is één grote reclame. Ook de zogenaamde commentaren er onder zijn echt geen echte mensen die vertellen hoe geweldig het wel niet is, dat is gewoon geschreven door het reclamebureau zelf met een random foto erbij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:25

Het zoveelste wonder! Iedereen simpel slank voor de hoofdprijs :D En iedereen heeft blauwe ogen en sinterklaas bestaat ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:26

phormicola schreef:
Het zoveelste wonder! Iedereen simpel slank voor de hoofdprijs :D En iedereen heeft blauwe ogen en sinterklaas bestaat ook.

Sinterklaas.... Bestaat.... Niet.....? |(

Nou, moet ik dus toch maar zo op de fiets naar de paarden ipv met de auto :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:28

phormicola schreef:

Sinterklaas bestaat toch ook gewoon ^)

dat van die blauwe ogen is megamindyonzin want ik heb groene. (ga me niet vertellen dat MegaMindy OOK niet echt is := )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:37

Er zijn goede en slechte vetten: eet noten, bak met olijfolie, of kokosspul, en gooi margarine en dieet/light producten er uit. Roomboter of volle melk of zure room: met mate gebruikt alleen maar goed.

En je lichaam kan alleen maar vet verbranden als je voldoende zink, magnesium, carnitine, vitamines B en ijzer in je lichaam hebt. Zorg dus voor volwaardige voeding.

Ps: Sinterklaas zit ieder jaar op mijn schimmeltje!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 13:10

Janneke2 schreef:
Er zijn goede en slechte vetten: eet noten, bak met olijfolie, of kokosspul, en gooi margarine en dieet/light producten er uit. Roomboter of volle melk of zure room: met mate gebruikt alleen maar goed.

En je lichaam kan alleen maar vet verbranden als je voldoende zink, magnesium, carnitine, vitamines B en ijzer in je lichaam hebt. Zorg dus voor volwaardige voeding.

Wat grappig! Dat eerste zijn we allemaal mee bezig, maar dat laatste (voor de ps :+ ) wist ik niet!! Enkele daarvan hebben zowel m'n vriend als ik te kort van :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:38

Ja, ik hoorde het zo'n twee jaar geleden. Voor mij was het nieuwe informatie - en beslist nuttig.
(En het maakt allerlei dure onzin burners overbodig. )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:18

Janneke2 schreef:

Geen idee waar je dat laatste op baseert. Ook iemand met bivoorbeeld een ijzeranemie kan prima afvallen hoor, vaak gaat dat zelfs samen. Neemt niet weg dat een volwaardige voeding juist wel belangrijk is natuurlijk :) maar ook zonder de juiste vitamines kun je afvallen, dat heeft mijn doelgroep wel bewezen helaas (ik werk als dietist in een verpleeghuis). Afvallen is niks anders dan minder er in gooien dan je verbrand. Alle dieten en trucjes helpen alleen maar om dat te bewerkstelligen maar met een goede dosis zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen kun je dat prima zelf!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:31

secricible schreef:
Janneke2 schreef:

Geen idee waar je dat laatste op baseert. Ook iemand met bivoorbeeld een ijzeranemie kan prima afvallen hoor, vaak gaat dat zelfs samen. Neemt niet weg dat een volwaardige voeding juist wel belangrijk is natuurlijk :) maar ook zonder de juiste vitamines kun je afvallen, dat heeft mijn doelgroep wel bewezen helaas (ik werk als dietist in een verpleeghuis). Afvallen is niks anders dan minder er in gooien dan je verbrand. Alle dieten en trucjes helpen alleen maar om dat te bewerkstelligen maar met een goede dosis zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen kun je dat prima zelf!!

Het is even een klus maar ik kan de onderzoeken wel opzoeken.
En het gaat me niet direct om "afvallen" - ik geloof grif dat een deel van de verpleegtehuis bewoners dat doet, ook als ze een gebrek aan bijv vitamine B hebben. (Een deel heeft pijn, is depressief, heeft een slecht gebit, en je moet ook maar lusten wat je wordt voorgezet. (Oud onderzoek: 20% van de ziekenhuis patiënten is ondervoed.)

Dat is niet echt te vergelijken met een gezond mens, die weliswaar kan sporten (...de weegschaal zegt dan dat je zwaarder wordt! !) maar ook kan beschikken over alles wat er maar te koop is aan voeding en troep die als eten wordt verkocht.
(En "wat je er in gooit" is heussies waar ook van belang: volwaardige voeding die maakt dat je makkelijk een maaltijd over KUNT slaan (als je dagplanning in de soep loopt) zet meer zoden aan de dijk dan constant tussendoor weer eten.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:06

Ik begrijp je punt eerlijk gezegd niet helemaal janneke, sorry. In je eerste alinea heb ik het idee dat je je vorige post tegenspreekt (namelijk dat je niet af kunt vallen wanneer je bepaalde vitamines niet voldoende eet). Ik geloof daarnaast dat je mijn vergelijking met een verpleeghuisbewoner niet begrijpt. Ik snap wel dat die om andere redenen afvallen, maar als die af kunnen vallen zonder de juiste vitamines binnen te krijgen kan een jong persoon dat ook.

Je laatste alinea bevestigd alleen maar wat ik zeg: je moet er minder in gooien dan je verbrand om af te vallen, gezond eten zorgt er alleen maar voor dat dat makkelijker wordt. Als je bij wijze van spreken 5x dd een snicker van 300kcal zou eten val je ook gewoon af, alleen is dat lastiger vol te houden. Dat zeg ik toch ook?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:11

Joh, ga gezond en gevarieerd eten (''abs are made in the kitchen'') met sporten erbij. Dat is tot nu toe nog steeds de meest gezonde en effectieve manier om af te vallen. Als je vet wilt verbranden, moet je er iets voor doen. Ga dan HIIT en krachttraining doen. Diëten en wondermiddeltjes zijn onzin.