Zelf kreeg ik in de kleuterklas al commentaar van de leraar. Ik zou assertiever moeten zijn, ook 'trappelde' ik erg veel en kwam ik daardoor vaak druk over. Ik kon niet stilzitten en werd daar dus regelmatig raar door aangekeken of op aangesproken. Ik kon het gewoonweg niet controleren en tot op de dag van vandaag trappel ik gewoon nog vrolijk verder. Als ik trappel ben ik enthousiast/heb ik het naar mijn zin en stamp ik met mijn voeten op de grond, schud met mijn handen en staar in de verte. Ik heb het niet door totdat iemand mij hierop aanspreekt.
In groep 3 t/m 5 was ik 'de' grote dromer. Het was voor de leerkrachten een verrassing hoe goed ik alles oppakte en hoeveel er doordrong. Heb wel een tijdje bijles gehad omdat ik volledig de weg kwijtraakte, maar dit heeft zich goed herstelt.
Groep 6 was letterlijk een hel. Ik leerde voor geen meter meer en werd veel uitgelachen. Op het trappelen werd door klasgenoten veel commentaar geleverd, maar hoeveel ik ook probeerde uiteindelijk begon ik toch weer te trappelen. Dit was echt het dieptepunt van de basisschool. Ook scheidde mijn ouders aan het begin van dit schooljaar, wat het allemaal nog moeilijker maakte.
Afijn, na groep 6 heeft mijn moeder ervoor gezorgt dat ik in een andere klas kwam. Hier had ik al snel een goede vriendenkring en was het leren ook best uitdagend af en toe. Ik werd in een plusklas geplaatst en had het daar goed naar mijn zin. De entree toets was geen enkel probleem en dus zat ik zo in groep 8.
Groep 8 verliep gezellig, maar qua leerwerk was dit toch echt wel het dieptepunt. Huiswekr weer eens niet gemaakt, sommen niet af. Noem maar op. Ik kreeg plusopdrachten, maar vond deze niet intressant en liet ze dan ook vaak links liggen. Mmaar de vriedenkring hield stand en ik had dus wel een leuk en gezellig jaar. cito was geen probleem en ik had een mooie score. Maar de leerkracht vond me lui en plaatste me daarom in een havo/vwo klas in plaats van dat ik naar het vwo mocht.
De zomervakantie voor de brugklas ging ik op ponykamp. Dit heb ik niet af kunnen maken omdat ik te gespannen was. Dus na 2 dagen ging ik weer op huis aan. Tijdens de vakanties ging het wel goed, maar de 2 weken voor school zat ik ontzettend in de spanning. Ik had buikpijn en hoofdpijn en was verschrikkelijk bang voor het nieuwe schooljaar.
Het schooljaar begon met een introductie week, na de eerste 3 dagen raakte ik 's avonds compleet over mijn toeren. Ben de volgende morgen wel weer meegegaan, zei het met iets meer moeite dan het doorsnee kind. Had nu wel een leuke vriend, en in het verloop van het schooljaar eindigde we met zijn drieeën. We konden het goed vinden met elkaar. Maar de rest van de klas was lawaaierig. waarschijnlijk hebben we de prijs 'probleemklas van het jaar' gewonnen. Er was altijd gezeik over pietje die iets naars had gezegt over hansje, en vervolgens was sjaak weer onaardig en maakte jantje vervelende opmerkingen over alles en iedereen. Leraren regelmatig kwaad, regelmatig nablijven en heel veel lawaai. de 2e helft van het schooljaar maakte ik nauwelijks nog huiswerk en elke verandering in het rooster, en sportdagen helemaal, was een drama. Ik ben over de zeik gegaan bij een sportdag en durfde vervolgens niet meer mee. Ik zat non stop in de stress wat zorgde voor veel hoofdpijn en koortslippen en moest regelmatig thuisblijven omdat ik het niet meer trok. Gelukkig heb ik wel een goede school gekozen en is dit alles overlegd en over hoe het nu verder moest. Zo ging het immers niet nog 5 jaar. Ik ben getest voor hoogbegaafd zijn en dat was ik. Dat klaarde al een hoop van de problemen op. Ik kreeg een tutor toegewezen voor volgend schooljaar en mag school nu in mijn eigen tempo gaan doen.
Nu zit ik alweer in de stress voor het begin van het schooljaar (2 september) en de introductie week die daarbij hoort. Ik ben bang dat het weer net zo'n rotjaar als vorig schooljaar wordt. Tijdens de vakanties ging het prima, maar nu ik weer thuis zit begin ik me alweer druk te maken. De hoofdpijn is in iedergeval wedergekeerd. net als de puistjes overgens
Hoe zit het met jullie en wat helpt bij jullie? Zoals ik al zei zou ik graag met andere die dit herkennen willen praten

erg grote OP, nouja moet toch wat
Nooit heel erg officieel getest, maar wel onofficieel door psycholoog
.

), maar heb wel MCDD (niet vastgesteld, maar weet het 90% zeker).....