Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

sandorra schreef:Ja als ik pijn heb doet diep ademhalen goed zeer. (Zuchten lukt dan dus niet). Zolang ik maar rustig blijf zitten in 1 houding zakt de pijn weg,

, je kunt toch op zn minst vragen aan je HA?
Liesje1611 schreef:Naar de huisarts, wij kunnen via een schermpje geen diagnose stellen. Pijn in de borst lijkt me altijd reden om een bezoekje te brengen aan je ha, laat staan als je dat al 2 weken hebt.

Nickas schreef:Toevallig ben ik gisteren voor vrijwel gelijke klachten naar de huisarts geweest (eenzijdige pijn, uitstralend naar borst, maar niet continu last).
Die constateerde syndroom van Tietze (http://www.tietze.nl). Kort gezegd: kraakbeenontsteking tussen de ribben.
Maar omdat ik geen dokter ben lijkt het me toch verstandig als je even langs de arts gaat. Het is daarvoor niet nodig om óók op dat moment last te hebben... Arts kan door aantal drukpunten uit te proberen constateren of dit wel of niet het geval is.
Gruis schreef:Even bijhouden wanneer je wel en geen pijn hebt en dan toch even naar de dokter gaan... Ben je ook benauwd of niet? Bij hartkwalen denk ik ook snel aan tintelingen / verzwakking in de linkerarm e.d..
bamsy schreef:Ik heb hier ook wel eens last van en dat komt bij mij door een geblokkeerde rib (eigenlijk een spier die vast zit) De fysio kan dit bij mij simpel verhelpen door de boel weer eens te "kraken"
Op het moment dat het er bij mij "inschiet" heb ik een heel benauwe gevoel en kan niet meer diep inademen, maar lijkt de pijn ook eerder van net onder mijn schouderblad te komen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou het geval is maar klikt wel hetzelfde.
Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts of bezoekje aan de fysio
Brainless schreef:
Citaat:Toch is er een duidelijk verschil: pijn afkomstig van het hart zelf manifesteert zich voornamelijk als een drukkende band op de borst en pijn in het midden, soms uitstralend naar de linkerschouder en/of linkerarm. Bovendien komt er benauwdheid bij kijken. Bij een pijnlijke tussenribspier is men niet benauwd.
Murthul schreef:Wat gebeurt er als je even goed diep hoest? Doet dat pijn, geeft het daarna verlichting v/d pijn?
sandorra schreef:Nickas schreef:Toevallig ben ik gisteren voor vrijwel gelijke klachten naar de huisarts geweest (eenzijdige pijn, uitstralend naar borst, maar niet continu last).
Die constateerde syndroom van Tietze (http://www.tietze.nl). Kort gezegd: kraakbeenontsteking tussen de ribben.
Maar omdat ik geen dokter ben lijkt het me toch verstandig als je even langs de arts gaat. Het is daarvoor niet nodig om óók op dat moment last te hebben... Arts kan door aantal drukpunten uit te proberen constateren of dit wel of niet het geval is.
Ik had dit ook al gevonden echter zit de pijn niet op de botten....ribben borstbeen.
Zit ter hoogte net iets boven de bovenkant aanhechting van je borst links als je je rechterhand met de vingers wijzend naar links op je borstkast legt, met je wijsvinger onder je sleutelbeen zit de pijn ter hoogte van je pink...