Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blijheid schreef:Thermometer
Iets om wondjes te ontsmetten, sterilon of Betadine
Calendulan zalf, ideaal bij kleine (brand)wondjes
Kinderparacetamol (evt als zetpil)
Tekentangetje
Pincet en evt ontsmette speld om splinters te verwijderen
Shanna schreef:Ik heb als aanvulling ook altijd vettige zalf in huis, evenals sudocrem, gaasjes + gaaspleister, ontsmettings-alcohol, betadine zalf, trekzalf (voor splinters), insecten-beten zalf. Inderdaad pijnstillers, keelpastilles, rennies, diaree-remmers, neusspray.
En natuurlijk veel pleisters en een complete ehbo-set.
Ik ben best goed voorbereid haha!

ze heeft het uiteraard niet van haar werk meegenomen hoor, mocht iemand de eerste zin zo lezen. Maar ze heeft gewoon veel ervaring met dat soort dingetjes dus hebben we ook een boel in huis! En dat is goed, ik was vroeger echt een kneus 1e klas.
gomir schreef:Wat hebben jullie veel spullen in huis
Hier houdt het op bij een doosje pleisters en een pakje paracetamol. Toevallig nu ook advil, want had toen ik mijn hand gebroken had de eerste dagen niet genoeg aan paracetamol en doosje was nog niet leeg
En er staat nu toevallig een potje uiercreme, zou mee naar stal, maar toen was het al niet meer nodig.
Kortom, mijn buren hoeven bij mij niet aan te kloppen voor hulp
Ik ook!
Winged schreef:gomir schreef:Wat hebben jullie veel spullen in huis
Hier houdt het op bij een doosje pleisters en een pakje paracetamol. Toevallig nu ook advil, want had toen ik mijn hand gebroken had de eerste dagen niet genoeg aan paracetamol en doosje was nog niet leeg
En er staat nu toevallig een potje uiercreme, zou mee naar stal, maar toen was het al niet meer nodig.
Kortom, mijn buren hoeven bij mij niet aan te kloppen voor hulpIk ook!
Ik voel mij al eigenlijk helemaal standje hopeloos na het 'er gebeurd een ramp topic hoe lang overleef jij' en nu dit topic...