Rauwe aardappel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon04

Rauwe aardappel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 09:38

Hallo bokkers :D

Een vraagje voor jullie, kan rauwe aardappel kwaad?
Mijn zoontje van 2 pikt wel is tussen het aardappel schillen een aardappel eruit om die vervolgens rauw op te eten.

Nu lees ik verschillende dingen op het internet, dus dacht ik vraag het maar even op bokt.

Alvast bedankt :)

Grapjasjes12

Re: Rauwe aardappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:58

Aardappel is familie van de nachtschade en kun je beter niet rauw eten. Ook groene plekken en kiemende aardappelen zijn niet al te best.

Sharon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:07

phormicola schreef:
Aardappel is familie van de nachtschade en kun je beter niet rauw eten. Ook groene plekken en kiemende aardappelen zijn niet al te best.

Oke dankjewel voor je antwoord :)
Dan hou ik hem volgende keer weg van de rauwe aardappels

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:11

Deed ik vroeger ook altijd, als mijn moeder het zag zei dat ik dat niet moest doen wat daar kreeg je wormen van :')
Maar idd wat Phormicola zegt :j

Sharon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:19

marlies85 schreef:
Deed ik vroeger ook altijd, als mijn moeder het zag zei dat ik dat niet moest doen wat daar kreeg je wormen van :')
Maar idd wat Phormicola zegt :j

Hahaha :P
Tis vreselijk hij zou letterlijk zowat alles doen om een rauwe aardappel te kunnen eten.
Of ui vindt die ook heerlijk, pikt die een ui en gaat die stiekem in een hoekje eerst die schil eraf halen...
En dan neemt die der gewoon wat happen van:Y)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:53

Brrr ik blief alleen maar rauwe ui op mijn fricandelletje speciaal. Al pikt mijn oudste dochter ook wat rauwe ui van het aanrecht weg als je niet oplet :))

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:01

Mijn vriend eet regelmatig rauwe aardappel en ui, en hij houd hier niks aan over. Maar ik schrok ook de eerste keer dat hij dat deed. Ik heb altijd geleerd dat het giftig was.
Dus als hij er niet ziek van geworden is zal het wel meevallen, maar ik zou het wel in de gaten houden dat als hij een stukje te pakken heeft het niet zeker groen is en niet te groot!