Oogprobleem, iemand enig idee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iselda

Oogprobleem, iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 18:48

Wat ik met dit topic wil bereiken weet ik niet precies, ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik mankeer en daarnaast wil ik gewoon even van me afschrijven omdat ik het goed zat ben.
Ik heb sinds afgelopen woensdag een probleem met mijn rechteroog..

Ik zat woensdag rustig op de bank bij vrienden toen mijn onderste ooglid opeens begon te trillen, zo erg dat mijn oog als het ware dicht trilde. Ik dacht, gaat vanzelf wel weer over, maar dit bleek niet geheel het geval. Mijn oog zat inmiddels dicht en het kostte zoveel moeite om tegen het dichtgaan te 'vechten' dat ik hem zelf maar dichthield.
Nadat ik in de middag even had geslapen was het weer even over, tot na het eten, toen begon m'n oog weer te trillen en ging weer dicht. Uiteindelijk duurde dat 2 uurtjes ofzo en toen ging het weer over, nergens meer last van gehad die avond.
Donderdag ochtend was er nog niks aan de hand toen ik wakker werd, dus dacht dat het eenmalig was. Helaas was dat niet zo en begon m'n oog weer te trillen nadat ik een uurtje wakker was ofzo. Ik vond het inmiddels nogal vreemd, maar hoopte nog steeds dat het uit zichzelf over zou gaan en ging gewoon naar mijn werk toe. Hier aangekomen leek het mijn collega's geen goed plan om te gaan werken en zijn we naar de huisartsenpost gegaan. De dokter bij de huisartsenpost heeft mijn oog nagekeken, maar kon geen rare dingen vinden. Het was niet ontstoken, zat niks in en alles zag er goed uit. Zij vertelde me dat ik vrijdag toch maar naar de huisarts moest gaan (ik had daar al een afspraak) en dat die me maar moest doorverwijzen naar de oogarts. Zo gezegd, zo gedaan, dus ik zat vrijdag ochtend bij de huisarts.
Die heeft weer even naar mijn oog gekeken, maar die kon ook niks zien, behalve misschien een iets afwijkende pupil. Hij heeft toen de oogarts gebeld en het verhaal gedaan, maar ook die wist het niet en ik moest na het weekend maar langskomen, hier moet ik a.s. woensdag heen.
De dokter stuurde me dus weer naar huis, met het verhaal als het erger wordt of als ik andere klachten kreeg dat ik maar moest bellen.

Zaterdag avond was ik op verjaardag en had ik onwijze hoofdpijn en daarnaast had ik moeite met mijn evenwicht bewaren, dit was voor mijn vrienden genoeg om te zeggen dat ik toch maar weer naar het ziekenhuis moest.
Dus ik ben zaterdag avond bij de ehbo beland, waar ze neurologisch onderzoek hebben gedaan en daarnaast een ct-scan hebben gemaakt van mijn hoofd. Hier kwam bij beiden niks uit, dus mocht ik weer naar huis. Helaas nog steeds met een oog dat niet goed functioneert...

Vanmorgen werd ik wakker met een redelijk open oog, niet geheel, maar het was een verbetering. Inmiddels is het wat later op de dag en trekt mijn oog toch langzaam weer dicht, krijg ik weer meer hoofdpijn en irriteer ik me natuurlijk (inmiddels al 6 dagen) aan een oog dat niet functioneert..

Morgen ga ik weer proberen te werken, een paar uurtjes, omdat ik gewoonweg niet zolang 'ziek' thuis wil zitten.
Ik ben sinds die woensdag ook onwijs moe, maar dit kan natuurlijk komen omdat mijn andere oog 2x zoveel moet doen en het natuurlijk niet heel natuurlijk is om zo'n stand van je oog te hebben.

Nu vroeg ik mij af of iemand dit misschien herkent, ook mee heeft gemaakt o.i.d, omdat ik het nu wel echt zat ben en gewoon alles weer wil kunnen doen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:53

Begrijp ik nou dat het gedurende de dag erger wordt? Dan zou ik denken aan oververmoeidheid. Dan is het het best om gewoon even thuis te blijven, op tijd naar bed te gaan en gewoon rustig uit te slapen en kijken of dat helpt.

Verder herken ik dit zelf niet, maar had wel een tijdje dat ik erge hoofdpijn kreeg. Hier stond ik mee op en het werd gedurende de dag erger. Goed uitrusten heeft wonderen gedaan. Heb hiernaast ook een bril gekregen voor rust tijdens het kijken. Dit hielp ook bijzonder goed.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:56

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 18:59

In het begin maakte het niet uit of het vroeg of laat was, de laatste 2 dagen wel.
Daarnaast heb ik nog even het idee gehad dat het misschien te maken had met het licht, omdat het eerst als het donker werd wat beter leek te gaan en als ik naar buiten ging als het licht was dat het erger werd. Maar ik kan er dus niet echt een vinger op leggen helaas..

Ik heb idd ook een bril, maar het geeft geen verschil of ik die wel of niet op doe.

Oververmoeidheid heb ik zelf ook aan gedacht, heb wel erg veel van mezelf gevraagd de afgelopen tijd en niet bijster veel geslapen. Ik neem nu dus ook meer rust en slaap een stuk meer.

Allejandro, bedankt voor de tip over magnesiumtekort, misschien moet ik eens bloed gaan laten prikken. Het gekke is dat hij nu niet meer continu trilt, maar hij blijft gewoon half/helemaal dicht.

Felicxa

Re: Oogprobleem, iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:03

Hoe zijn jouw ogen gemeten? Alleen op sterkte of heb je ook laten kijken of je een prisma nodig hebt? Iik heb zelf een prisma in mijn bril, dat is ook waarom hij mijn ogen zoveel rust geeft. Ze hoeven zich minder in te spannen waardoor het kijken niet zo veel energie kost.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:04

Finliox schreef:
Hoe zijn jouw ogen gemeten? Alleen op sterkte of heb je ook laten kijken of je een prisma nodig hebt? Iik heb zelf een prisma in mijn bril, dat is ook waarom hij mijn ogen zoveel rust geeft. Ze hoeven zich minder in te spannen waardoor het kijken niet zo veel energie kost.

Ik heb een cilinderafwijking die wordt gecorrigeerd met mijn bril, sterkte zelf heb ik bijna niet.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:07

Dan weet ik het niet, behalve dan toch oververmoeid zijn. Beterschap ook :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:08

Finliox schreef:
Dan weet ik het niet, behalve dan toch oververmoeid zijn. Beterschap ook :)

Bedankt!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:17

LZP >> MWS