Extreme heimwee..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Extreme heimwee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 16:42

Maar dan ook echt extreem. Zo extreem dat ik misselijk word, en kotabuien krijg. Dan geef ik net zolang over totdat mijn maag leeg is. Soms gaat het zelfs dan nog door, en dat doet zéér.
Meestal ben ik op vakantie zeker drie dagen ziek hierdoor. Laatste twee keer is het goed gegaan, naar was wel heel vaak misselijk en moest kokhalzen.
Als ik een nachtje bij mijn oma ging logeren, had ik er ook last van.

En nu komt het.. Woensdag op donderdag ga ik bij een vriendin logeren, een half uur van huis weg en nu heb ik er al moeite mee. Ik heb er super veel zin in, maar het knaagt. Word er gewoon zenuwachtig van en zelfs nu al misselijk; ik stress te veel.

Heeft iemand tips en trucs om dit te verhelpen/voorkomen? En wie zit er in dezelfde boot? Of hoe ben je er vanaf gekomen?

skyline

Re: Extreme heimwee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:45

Gewoon jezelf lekker bezig houden , en misschien naar huis bellen als het nodig is.
Eens zul je er toch over heen moeten komen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:46

Heb het niet zo erg als jou, maar vroeger veel heimee gehad. Nu ben ik nog steeds erg graag thuis, maar heb bijv toen ik uit het ouderlijk huis ging niets geen last gehad.

maar hoevaak ze me vroeger niet thuis konden brengen.
Heel eerlijk als je er nu al moeite mee hebt zou ik niet gaan.

Of afspreken met je ouders haar ouders dat als het niet wil ze je terug brengen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:27

Maj0, ik kan wel thuisblijven, maar daar schiet ik niet mee op. Dan blijf ik er alleen maar mee zitten.

Twee jaar geleden zouden we drie dagen (twee nachten) op zeilkamp gaan met school. Ben midden in de eerste nacht opgehaald. Afgelopen jaar niet eens mee geweest..

Genoeg hebben we te doen, maar het is vooral dat ik mijn veilige omgeving mis. Dan ga ik teveel nadenken en word ik misselijk (vooral tijdens/na eten) ga ik daar van stressen en schiet ik niks op..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:53

Weet je vriendin ervan? Zo niet, wees eerlijk en vertel wat het met je doet. Ik denk dat het al een hele hoop scheelt.

Je instelling veranderen wil ook weleens helpen. Nu ga je waarschijnlijk met de gedachte: Oh ik hoop maar niet dat ik heel erg heimwee krijg en dat ik moet overgeven ect.
Je zou jezelf ook kunnen afvragen wat het probleem is als het wel gebeurd! Er gebeuren namelijk geen ernstige dingen als het wel gebeurd, het is vervelend, maar niet onoverkomelijk.
Hoe erg is het als je heimwee krijgt? Niet erg denk ik.
Maar als je je nu al druk gaat maken over wat er eventueel zou kunnen gaan gebeuren, is het natuurlijk bijna zeker dat het ook gaat gebeuren. Je voedt dus je eigen angst.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 10:07

Ze weet ervan, ze was erbij toen het al eens eerder gebeurde

Ik denk idd zo, en mijn moeder zegt dat ik dat ook niet moet doen, maar is vrij lastig :o
En er is natuurlijk niks ergs aan, maar ik ga me teveel zorgen maken, dat is het probleem. En dan over alles en niks.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 00:40

Ik heb er zelf ook heel erg last van, twee jaar geleden zelfs zo erg dat ik eerder naar huis ben gevlogen... Voor mij werkt het om inderdaad écht bezig te blijven. Geen zielige muziek luisteren als je even een boekje aan het lezen bent oid. Lekker dingen gaan doen, zwemmen of gezellig kletsen over wat er nog te doen is! Ook als je het voelt aankomen en je raakt een beetje in de "Wat zouden ze thuis aan het doen zijn?" Stemming komt, vooral er met je vriendin over praten en afleiding zoeken, gelijk.

Ik weet precies hoe je je voelt, het is zwaar vervelend! Ik ga dit jaar naar Curacao op vakantie, en moet eerlijk zeggen dat ik het best spannend vind. Maar ga met een lieve vriendin die ook erg veel dingen wil ondernemen, dus daar voel ik me al wat zekerder bij! Succes!!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:41

Ik ken het helaas. Ga al jaren niet buiten de deur meer slapen. Zelfs nu met uitgaan enz Bob ik omdat ik niet ergens wil slapen. Ik hoop dat het ooit minder word, maar ben bang dat het altijd wel blijft...

Enige tips die ik je kan geven: zorg dat je bezig blijft. En probeer eerder te slapen als je vriendin. Anders ga je alleen maar liggen piekeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:54

Vroeger ook last van gehad. Kan je eigenlijk niks aan doen, op een gegeven moment gaat een knop om en dan heb je er opeens geen last van. Probeer er een gezellige avond van te maken, en als het niet lukt dan kan je alsnog naar huis, maar vooral niet aan thuis denken.