Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sem_ schreef:Niks mis mee hoor, ik doe bijna dagelijks een middagdutje.
Zolang het je maar niet belemmerd in het dagelijks leven.
Oh ik zie nu dat je nog wat hebt toegevoegd! Dat je 's avonds niet goed kan slapen is natuurlijk wel vervelend. Wat doe je voordat je gaat slapen? Dingen als tv kijken, cola drinken etc. kunnen ervoor zorgen dat je niet goed kan slapen.
xBerber schreef:Het is juist heel goed voor je.
Maar het beste is om of 20 minuten (powernap) te doen of anderhalf uur. Naar anderhalf uur heb je de slaapcyclus compleet gedaan dus dan voel het net alsof je gewoon 8 uur geslapen hebt voor een tijdje. Met 20 minuten zit je nog in de remslaap, daarna niet meer en als je dan ergens wakker word heb je kans dat je twee keer zo moe bent nadat je wakker word, en daarna pas meer het gevoel hebt dat je wakkerder bent. Zoek het naad eens op, zit een hele theorie achter.
Ik slaap zelf meestal ook overdag, maar dat komt omdat ik Pfeiffer heb

kwita schreef:met alle respect is het dan ook niet versandig om inplaats van half 11 wat eerder te gaan slapen in de avond bv om 21.30 en als je smiddags wil slapen dan doe je dat!
Je kunt beter 's middags even slapen en dan weer verder tot 21.30 of 22.30 dan helemaal niks waard zijn. drawerlover schreef:Als ik niet kan slapen luister ik altijd rustige muziek. Gewoon zacht zetten. Is niks mis mee. Al zet je een hele cd op en val je in slaap voordat het is afgelopen. Hij stopt vanzelf dus maak je geen zorgen.
Doe het ook heel vaak hoor. Na school even een half uurtje/uurtje naar bed.
Dus sindsdien slaap ik 's middags even op bed haha. KimD schreef:kwita schreef:met alle respect is het dan ook niet versandig om inplaats van half 11 wat eerder te gaan slapen in de avond bv om 21.30 en als je smiddags wil slapen dan doe je dat!
Met alle respect, er zijn ook mensen die lang en veel werken en het dan prettig vind om 's middags even een uurtje of twee bij te tanken in plaats van jezelf te kwellen tot 21.30 om naar bed te gaan.Je kunt beter 's middags even slapen en dan weer verder tot 21.30 of 22.30 dan helemaal niks waard zijn.
billionache schreef:Dutje doen is niets mis mee natuurlijk. Doe ik ook momenteel. Ik zit in m'n examens, slaap 's nachts dus sowieso minder/slechter en als ik thuis kom van m'n examen ben ik doodop. Maar inderdaad zoals xBerber aangeeft wel langer dan 1,5 uur dutten, anders voel je je daarna erg belabberd en dubbel zo moe. Dat ervaar ik zelf ook.
Dat niet in slaap kunnen vallen heb ik helaas ook. En jammer genoeg nog geen oplossing voor gevonden