Ik loop al een tijdje met vage buikklachten, denk een maand of 3.
Maar de laatste paar weken wordt het erg opvallend. Mijn ontlasting wordt minder en ik krijg hele nare krampen in het bovenste gedeelte midden van mijn buik, onder mijn ribben wat ook naar voelt als je er op drukt. Je wordt dan benauwd en hebt het gevoel dat het 'eruit' moet. Het maakt niet uit of het via de voorkant of achterkant gaat, maar toch het komt er niet uit en blijft naar rommelen. Ik heb nu ook dagelijks een nare opgezette buik, mijn eetlust fluctueert (soms vreetbuien met niks aan de hand en soms een half uur naar anderhalve boterham ontzettende buikkramp) en ontlasting ook. Mijn ontlasting is altijd klein en vaak hard maakt niet uit hoe veel ik drink, dit heb ik sinds ik al heel jong ben dus normaal, hoewel er af en toe ook een goeie bruine jongen omhoog kijkt vanuit de wc pot
Ik heb afgelopen tijd opgelet op mijn eten en daar ligt het niet aan, geen plotselinge allergie oid. Ook geen zwangerschap omdat ik nu tijd niet seksueel actief ben en nooit ontmaagd bent. Nu merk ik dat ik ook rode vlekken rondom mijn navel heb, vlekken die bijna niet wit worden als je er even met je vinger op drukt en heel snel weer rood verkleuren. Dit doet geen pijn.
Ik denk zelf geen verstopping. De pijn en druk is ook te hoog voor mijn blaas heb ik het idee en mijn eerste gedachte is een spastische dikke darm maar tegelijkertijd ook weer niet.
Sowieso is er een afspraak gemaakt bij de huisarts maar kan pas maandag terecht, maar ik vroeg me af wat jullie dachten? In mijn familie is darmkanker bekent, maar niet-genetisch bepaald hoewel het wel beaamt is dat ik rond mijn 30ste helemaal door de molen laat halen, dus ik hoop dat serieus uit te sluiten.
Kan iemand zich een beetje in mijn klachten vinden?
.
. Zij hebben vaak ook contacten met andere (homeopatische) artsen, en kunnen je onderling gewoon doorsturen. Dus als de huisarts je niet verder kan helpen, dan zou je het kunnen overwegen. Ikzelf heb er veel baad bij.