Splinter onder mijn nagel dikke rode warme kloppende vinger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Splinter onder mijn nagel dikke rode warme kloppende vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:39

Iemand een tip?

Heb gister bij het optillen van een hindernisbalk een houtsplinter onder mijn nagel gekregen.
Nu 1 dag later al een warme dikke en kloppende duim.
Denk dat de splinter er zit en heb geprobeerd met een mesje onder mijn nagel te peuteren maar de vinger is zo warm en dik dat ik er al niet onder kom en het ook erg vervelend voelt.

Iemand tips?

Togechick

Re: Splinter onder mijn nagel dikke rode warme kloppende vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:41

Wat rot zeg! -O- Misschien weken in biotex? Dat gaat de ontsteking tegen en misschien wordt je huid er wel zo zacht van dat je de splinter eruit krijgt.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:41

In een bakje met warm water en soda laten weken en kijken of je de splinter eronderuit kan krijgen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:45

Water koken en daar Biotex in doen. Je moet proberen om met je duim in zo heet mogelijk water te gaan, je moet het natuurlijk wel kunnen hebben. :j 20 minuten volhouden, als het goed is kan je dan de splinter makkelijker verwijderen omdat de huid heel week is en het gaat de ontsteking tegen. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 21-08-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:46

Als je de splinter er niet meer zelf onder uit kan krijgen: naar de huisarts! Er kunnen allerlei bacteriën ed op die splinter hebben gezeten (oa bijv uit de paardenmest) die je niet in een wond wil hebben, dus naar de HA voor verwijderen van de splinter en evt antibiotica en/of tetanusprik indien nodig.

bij HA hebben ze meer mogelijkheden om de splinter te verwijderen en dat minder pijnlijk te maken (oa verdovende spray)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:48

Is het niet stom om voor een splinter en kloppende vinger naar de huisarts te gaan? Het zit er pas sinds gistermiddag.
Dacht al nagel heel kort knippen (het doet toch al pijn) maar omdat de vinger dik en rood enz is lukt dat ook niet echt.

Ik zie hem zitten |(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Dat is niet raar hoor, als het gaat zweren ben je verder van huis.
Huisarts is ook om erger te voorkomen natuurlijk. :(:)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:52

Iris82 schreef:
Dat is niet raar hoor, als het gaat zweren ben je verder van huis.
Huisarts is ook om erger te voorkomen natuurlijk. :(:)

Dat is ook waar en omdat het nu al zo warm is denk ik dat het al zweert (en klopt als een zwerende vinger..)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:56

Dan zit er maar 1 ding op. Op na de ha:)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:57

Heb je een pb gestuurd.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:00

Nee hoor, heb ik een tijd terug ook gedaan met een metaalsplinter die in theorie steriel was (in praktijk viel dat waarschijnlijk tegen, maar was kort daarvoor verhit tot 180 graden)
Waarvan ik een groot deel zelf wel er uit had gekregen, maar voelde nog een stukje zitten en die kreeg ik niet te pakken (HA heeft uiteindelijk hem er met behulp van sneetje er uit gekregen want kreeg hem niet te pakken. Was dusdanig klein stukje dat ik die er zelf ook niet uit had kunnen krijgen, HA was verbaast dat ik die nog had gevoeld, zo klein was die :P)
Geen antibiotica verder, omdat er weinig kans was op evt besmetting oid, maar preventief wel tetanusprik gehad.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:26

Had laatst een splinter van de schutting onder mijn nagel. Na een week is die er vanzelf uitgezweerd via de bovenkant van de vinger onder de nagel. En daarna geen last meer gehad.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:38

Nee, het is niet stom. Je hebt kans dat als de boel gaat ontsteken je nagel los laat van het nagelbed, en dan ben je verder van huis

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:46

friesam schreef:
Is het niet stom om voor een splinter en kloppende vinger naar de huisarts te gaan? Het zit er pas sinds gistermiddag.
Dacht al nagel heel kort knippen (het doet toch al pijn) maar omdat de vinger dik en rood enz is lukt dat ook niet echt.

Ik zie hem zitten |(

Je kan wachten totdat je een dikke streep tot je schouder hebt lopen van de infectie. Of je gaat nu naar je HA die met eventueel een lokale verdoving de splinter kan verwijderen, alles schoonmaakt en je over een weekje er niks meer van ziet.