Al 2 dagen zandkorrel in oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Al 2 dagen zandkorrel in oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:36

Ik had 2 dagen geleden een fotoshoot op het strand, en toen ik thuis kwam en in mijn ogen wreef schoot er een zandkorreltje in. Hij zit volgens mij helemaal bovenin, ik kan hem niet vinden in mijn oog, maar ik voel hem wel.

Ik dacht, als ik ga slapen gaat ie er wel weer uit. Maar dat werkte niet :+ Nu heb ik eergisteren en gisteren al een paar keer gespoeld, maar hij zit er nog steeds. Als ik mijn oog open heb voel ik hem niet, als ik hem dicht heb wel. Ik denk dus dat hij ergens op mijn ooglid plakt oid.

Heeft iemand nog tips of tricks of moet ik de dokter al bellen? :')

Winged

Re: Al 2 dagen zandkorrel in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:52

De kans is vrij groot dat hij er wel uit is, maar dat hij een beschadiging heeft gemaakt die nu nog moet herstellen. Met een paar dagen heb je er waarschijnlijk geen last meer van :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:25

Maar voelt die beschadiging precies hetzelfde als dat korreltje?

Want nu je het zegt, hij zit nog exact op dezelfde plaats. En dat zou vreemd zijn mocht het echt een korreltje zijn toch?
Zou niet het onveilig zijn om ermee rond te blijven lopen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:37

Wattenstaafje in in kromming van ooglid leggen en dan ooglid omklappen naar boven en dan spoelen. Werkt bijna altijd bij mij.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:40

ik denk dat je een kleine beschadiging hebt, dat voelt ook heel naar aan, en kan echte en paar dagen duren. Wrs door tranen etc is de korrel er al uit, twijfel je even paar keer je ogen goed spoelen. Maar gok dat die irritatie die je nu voelt komt door beschadiging

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:41

Nikka schreef:
Wattenstaafje in in kromming van ooglid leggen en dan ooglid omklappen naar boven en dan spoelen. Werkt bijna altijd bij mij.

Dit ja. :j Mijn man heeft het laatst ook gehad en kreeg hem er zelf niet uit. Het werd zelfs zo erg dat hij er niet van kon slapen. We zijn toen langs de dokter gegaan en die heeft inderdaad zijn ooglid omgeklapt. 5 minuten later stonden we weer buiten zonder zandkorrel.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:52

Niwla schreef:
Nikka schreef:

Dit ja. :j Mijn man heeft het laatst ook gehad en kreeg hem er zelf niet uit. Het werd zelfs zo erg dat hij er niet van kon slapen. We zijn toen langs de dokter gegaan en die heeft inderdaad zijn ooglid omgeklapt. 5 minuten later stonden we weer buiten zonder zandkorrel.

Maar hoe leg je een wattenstaafje in de kromming van je oog? }:0 Dat klinkt heel eng :+ Leg je dan het stokje zo dwars?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:56

Zoals al eerder gezegd; een beschadigingetje van je hoornvlies voelt hetzelf als een zandkorreltje erin hebben. Als dat zo is, dan zou het met een paar dagen beter moeten gaan. Als er idd een beschadiging zit en je gaat met een wattenstaafje aan de gang, heb je kans dat herstel langer duurt...

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:58

klopt! bij HA gaat dat super en sta je in no time weer buiten (durf/kan t zelf ook niet :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 13:00

Rindin schreef:
Zoals al eerder gezegd; een beschadigingetje van je hoornvlies voelt hetzelf als een zandkorreltje erin hebben. Als dat zo is, dan zou het met een paar dagen beter moeten gaan. Als er idd een beschadiging zit en je gaat met een wattenstaafje aan de gang, heb je kans dat herstel langer duurt...

Dus jij zegt liever niet gaan zitten prutsen?

Misschien is het toch verstandig even langs de huisarts te gaan, want ik weet nu niet meer wat slim is :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:26

Ai, ik had jaren geleden hetzelfde :oo

Ook 3 dagen mee rondgelopen, uiteindelijk in het weekend bij de huisartsenpost beland, zo pijnlijk.
Arts vouwde mijn ooglid naar boven en met een staafje achter mijn oog langs en huppa, daar was de boosdoener, echt een ienieminie klein k*tkorreltje dat je met het blote ook bijna niet kon waarnemen :')

Dus gewoon effe langs de arts. :Y)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:29

Ik heb dit ook gehad... Na een aantal dagen werd t steeds minder pijnlijk en ging t over.
Dat was dus duidelijk een beschadiging en die voelde precies hetzelfde als een zandkorreltje :j

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:30

Even langs de opticien gaan, halen ze hem zo voor je weg :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 13:39

Gemixte reacties! Ik wacht het even af tot morgen en dan bel ik de huisarts, anders moet ik het hele weekend nog wachten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:41

Opticien kan je zo naar binnen lopen. Die kijken even met een mega-vergrootglas en kunnen direct zien of er wat in zit of niet.

Ik heb inderdaad ook weleens een beschadiging gehad. Echt heel vervelend, voelt net als zand.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:43

Marit, zeker even naar de huisarts gaan. Collega op mijn werk heeft precies hetzelfde maar daarbij zit een beschadiging op hoornvlies. Hij moet nu een x aantal dagen zalf in zijn oog doen zodat het kan herstellen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:46

Je legt het wattenstokje horizontaal in de deuk van je ooglid (zeg maar net boven je oogbol), pak je wimper en hopla. Kan je weinig fout mee doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:21

Ben je al van je zandkorreltje af TS?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:25

Ik had het ook laatst! Duurde echt een aantal dagen voordat het weg was.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:20

Nee :') Ik heb hem nog steeds en hij lijkt hetzelfde te voelen. Als ik hem maandag nog steeds zo heb ga ik toch maar eens bellen. Al die verhalen van 'Ik dacht het zal wel niks zijn en 2 dagen later was ik blind en ging ik dood' en weet ik veel, ik neem het zekere voor het onzekere :+

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:28

ik heb een chronische oogontsteking wat betekend dat er om de zoveel tijd (verschild per keer) een soort van zandkorreltje zich vormt in mn oog (percies op de plek die jij beschrijft) heb er druppels voor en na 2/3 keer druppellen is het weer weg, misschien dat je een ontsteking in je oog hebt? bij mij is het iig dat wat jij verteld wil niet zeggen dat dat het is natuurlijk maar een bezoekje aan je huisarts kan nooit geen kwaad ;)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:48

Bij mij zat het zandkorreltje ook op die plek, dus misschien is het ook wel gewoon een plek waar het makkelijk heen schiet :')
Bij mij was het wel echt een zandkorrel want ik voelde hem erin vallen toen ik het zand van mijn paard poetste :))

Maar belletje naar de HA kan nooit kwaad :D