Hoi allemaal,
Bij deze wil ik een topic openen om ervaringen en informatie uit te wisselen over de PE, omdat ik zelf weleens erg onzeker ben hierover. Ik ben erg benieuwd of er hier meer mensen zitten.
Zelf zit ik hier al mijn hele leven mee. En mijn gezondheid lijdt hier ook gewoon onder. Vanaf mijn geboorte was al duidelijk te zien dat bij borstbeen en ribben niet groeide zoals ze zouden moeten groeien. Met als resultaat dat ik me hier op latere leeftijd voor ging schamen. Om deze reden en ik 4 jaar geleden een operatie ondergaan om het overtollige kraakbeen op de onderste 6 ribben weg te laten knippen. Door deze operatie zijn mijn ribben niet te zien met kleren aan. Hier ben ik erg blij mee!
Nu zit ik dus nog met de PE, en ik heb hier de laatste tijd veel medische klachten aan. Zo ben ik kortademig en heb regelmatig steken bij mijn borstkas die niet prettig zijn. Ook hoor ik een schurend geluid tijdens het ademen en is mijn maag opgezet door de druk van mijn ribben.
Door dit allemaal heb ik wel eens mijn twijfels of ik hier later niet no g meer klachten van krijg, en of ik dan een hoop dingen niet meer kan doen.
Daarom dit topic, om voor mij geruststelling te krijgen over mijn klachten. Of meer mensen hier mee tobben, en of ze hier nog meer last van hebben gekregen.
Ik hoop op reacties!
Liefs Melis