Tips om aan te komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sparkles

Tips om aan te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:24

Ik ben de laatste tijd een aantal keer ziek geweest en dat in combinatie met stress heeft ervoor gezorgd dat ik ruim 5 kilo afgevallen ben. Ik heb altijd al ondergewicht gehad en moeite met aankomen, dus nu is het helemaal niet te doen om die kilo's er weer terug aan te krijgen. Het houdt op een gegeven moment ook gewoon op hoeveel eten ik naar binnen kan proppen.. Zijn er bokkers met ervaring hiermee en weten jullie dingen die helpen om echt weer op gewicht te komen?

Matheno

Re: Tips om aan te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:25

Wat eet je normaal gemiddeld op een dag?
En ben je al eens naar een diëtiste geweest? Heb je al eens bloed laten prikken?

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:30

Ik eet 's ochtends havermout, 's middags 2-4 boterhammen en 's avonds een volledige avondmaaltijd. En tussendoor fruit en de laatste tijd veel koekjes om te proberen aan te komen.. Meer krijg ik echt niet weg per dag.

Ik zat zelf ook al aan een diëtist te denken maar mijn huisarts zei de vorige keer dat ik er was heel makkelijk ''dat gewicht komt vanzelf wel terug''. Dus misschien wil ik het wel te snel ofzo. Maar ik ben gewoon meerdere keren per dag misselijk en draaierig, dus fijn is t niet om af te wachten..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:33

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... nutridrink

Nutridrink 2 x daags kan helpen = 300 kcal per shake + 1 magnum ieder dag, dat is dan al zo'n 1200 kcal per dag meer, zonder veel extra naar binnen te proppen.

daarnaast natuurlijk gewone voeding,de schijf van 5!
dikmakers zijn koolhydraten, pasta, aardappels, brood ed, als je dat iets meer dan gemiddeld pakt zet het ook aan.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:34

Dat nutridrink kan je toch alleen op doktersrecept krijgen? Een vriendinnetje van me krijgt dat nl op recept..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:34

Probeer naast fruit als tussendoortje eens 'raw bite' repen :) verantwoord want het is puur, enkel noten en fruit maar toch zo 190-200 kcal per reep.

Daarnaast misschien ongebrande, ongezouten noten? Wat drink je zoal?

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 09:37

Hmm klinkt goed die repen.. waar koop je die? En noten eet ik idd ook. Ik drink volle melk, thee met suiker, fruitsapjes en water.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:37

Sparkles schreef:
Dat nutridrink kan je toch alleen op doktersrecept krijgen? Een vriendinnetje van me krijgt dat nl op recept..

mijn bejaarde papa van 80 heeft moeite met eten en krijgt het via de dieetiste :) staat wel in contact met het ziekenhuis.
Hij krijgt het ook vergoed vanuit de zorgverzekeraar. het is idd astronautenvoer.

Kun je proberen via een dieetiste :) Maar zo te zien kun je het vrij online bestellen http://www.koopjesdrogisterij.nl/produc ... tAodmmsAhQ

meer eten krijg je niet weg, dus dan is dit een fijne oplossing, hoef je jezelf niet vol te proppen met extra eten
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 21-08-14 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:41

Volgens mij hebben ze ze bij de ekoplaza los te koop, ik bestel ze op bodyenfitshop.nl in dozen van 20 :)

Nutridrink lijkt mij geen oplossing om 'zomaar' te gaan doen terwijl er in je voedingspatroon nog veel kan worden aangepast :)

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:15

Sowieso helpt drinken heel erg. Geen lightdranken (ook niet als je die lekkerder vindt) chocomel ipv melk, suiker/melk in je thee en koffie. Het is het makkelijkst om ipv "extra" te eten de dingen die je al at te vervangen door meer calorierijke producten.

Nutridrink zou ik idd ook niet aan beginnen voor 5 kilo, ik vond het keivies en er zijn zoveel lekkerdere dingen die je kunt proberen :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:04

Eet in ieder geval 6 keer per dag! En gebruik meer van bijvoorbeeld;
Pindakaas, pinda's/noten, volle kwark/melk/yoghurt/vla, toetjes, volle kaas, havermout, roomboter. Brood kun je vervangen voor bolletjes, krentenbollen. Als je fruit eet kies dan voor banaan, neem eens een avocado... wees niet bang voor vetten.
Alternatief is gewoon systematisch heel veel snoepen (tussendoortjes als taart, roomijs, desserts et cetera), maar heb de indruk dat je dat niet echt wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:10

Ik heb ook altijd ondergewicht gehad, maar sinds mijn ongeluk in Februari waarbij ik mijn rug brak en niets kon doen ben ik 10 kilo aangekomen.
Ik eet niet anders, ik doe niet anders etc, maar het verdwijnt ook niet meer.
Geniet er maar lekker van zolang je nog zo slank bent... ineens komt dat vet er op ongevraagde plekken aan zitten.

Ja dit klinkt "lekker makkelijk" en ik haatte die reacties vroeger ook. Maar het is echt zo!

Wil je toch aan komen, veel vezels eten en veel koolhydraten. Ga je niet volproppen met chips en vet en zout etc.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:14

Wat doe je voor werk & sport. Soms moet je je lichaam ook even aan het werk zetten wil die gaan opslaan.

Ik kan mijn gewicht nu redelijk gelijk houden, maar even stress of veel spanning en de kilo's gaan ook naar beneden. Bij mij helpt sporten en echt verplicht goed ontbijten, lunchen en avondeten altijd wel om de verloren kilo's er weer aan te krijgen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:01

Ergens wel met Nikki eens, er vanuit gaande dat je lichaam gezond is: het brengt zichzelf in balans.

Als je weerstand goed is en jij je lekker voelt, waarom dan focussen op de weegschaal? (gaat niet alleen over te dun, maar ook een kg meer)

De vraag is dus eigenlijk, waarom wil je aaankomen? Vind je jezelf niet mooi/voelt dit niet fijn? Mis je weerstanden/of energie? Zit je zoo laag in je vet% dat je bv niet meer of onregelmatig ongesteld bent, ofwel is het echt kritiek?

ADHDV kan je kijken hoe sneller aan te komen, maar nu extra suiker en dierlijk vet te gaan eten/drinken zou ik afraden! Als je dan aankomt, is het insuline vet AKA Lovehandles.. Is niet gezond, ik neem aan dat je gewoon over je hele lijf wat meer massa/body wilt krijgen en dan creeer je met plantaardige vetten (noten, olieen, vet fruit), visvetten en melen (pasta, aardappels, mais> werkt echt super!, glutten enz.)

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:57

Bedankt voor alle reactie's!

Als reactie op een aantal vragen: ik voel me lichamelijk niet ok door m'n gewicht (vaak misselijk/ duizelig en weinig energie en snel ziek), dat is de main reason waarom ik aan wil komen. Ok, en m'n kleren zijn te groot geworden :\
Ik ga naar de sportschool (krachttraining voor spiermassa), heb een verzorgpaard en ik werk in de schoonmaak, dus ik zit niet stil :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:18

Meerdere eetmomenten per dag, dus bijv.
8:00 ontbijt
11:00 fruit /koek/noten/yoghurt
13:00 3/4 boterhammen
16:00 fruit/koek/noten/yoghurt
18:00 avond eten
22:00 fruit/koek/noten/yoghurt

Geen light dranken, en niet gaan volproppen met chips of snoep want dat werkt helaas niet.

Op deze manier is mijn vriend 18 kilo aangekomen. Het duurt ook even voor je verschil ziet.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:24

Nutridrink kun je gewoon kopen bij de apotheek.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:38

Nutridrink is echt heel ranzig.

Ik zie dat je krachttraining doet om in spiermassa aan te komen, die extra spiermassa heeft ook energie nodig. Bij de body en fit shop o.a. worden weight gainers verkocht, bedoeld om aan te komen. Dit heb je in de vorm van o.a. shakes en repen (protein bars)

Ongezouten noten bevatten veel kcal, maar zijn wel gezond. Beleg je boterham eens met pindakaas (je hebt ook soorten waar 100% pinda in zit en daar verder niets aan toegevoegd). Plan meer eetmomenten in per dag, 6x per dag is raadzaam. En verder... Stop jezelf niet helemaal vol met ongezonde dingen om aan te komen, eet veel vezels en koolhydraten (pasta, rijst, aardappelen).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:28

sluit me volledig aan bij Adamootje. Die Weight gainers zal ik ook aan te denken, moet je ze wel op basis van langszame koolhydraten nemen (niet alleen suikers, daar ga je alleen maar slechter van voelen). Eiwit (whey bv) poeder kan je ook door je smooties heen doen, dat drink je dan ipv je cola. Maar dat vult heel erg!

Noten, rijstwafels met mais, beschuit enz. zijn goede "dikmakers"

Succes!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:34

Wow, zit dit zo te lezen. En strijd altijd met overgewicht. Uit nieuwsgierigheid deed ik dit dit aanklikken. Ik eet s'ochtends 1 boterham met mager vlees en s'middags 1 en s'avonds gewoon normaal (1 aardappel, schep groente en klein stuk vlees of vega iets) en ben de laatste 2 jaar gewoon 5 kg aangekomen hahahah. Snoep soms wel, niet veel. Ben niet zo'n snoeperd. Heb een BMI van 36 ofzo. Heb ook wel aan aandoening hoor waardoor ik snel aankom. Maar toch. Irritant!

Als en toch eens een klein stukje van je metabolisme kon ruilen zeg......

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:44

Sharmila schreef:
Wow, zit dit zo te lezen. En strijd altijd met overgewicht. Uit nieuwsgierigheid deed ik dit dit aanklikken. Ik eet s'ochtends 1 boterham met mager vlees en s'middags 1 en s'avonds gewoon normaal (1 aardappel, schep groente en klein stuk vlees of vega iets) en ben de laatste 2 jaar gewoon 5 kg aangekomen hahahah. Snoep soms wel, niet veel. Ben niet zo'n snoeperd. Heb een BMI van 36 ofzo. Heb ook wel aan aandoening hoor waardoor ik snel aankom. Maar toch. Irritant!

Als en toch eens een klein stukje van je metabolisme kon ruilen zeg......

Jij eet te weinig :) je lichaam is eraan gewend om weinig te eten en daarom gaat er niks af.

Als je je eten opvoert tot 6 x per dag een kleine porties (gezond uiteraard en de koolhydraten beperken = suikervrij) dan val je denk ik wel af.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:28

Misschien extra eiwitten drinken?
Ik zelf gebruik naast het sporteb weight gainer met 100% natuurlijke eiwitten uut zilvervliesrijst