Ineens jeuk op hoofd en hals. .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Ineens jeuk op hoofd en hals. .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 07:19

Het wordt nu wel een beetje irritant :+
Ik heb nu al een tijdje behoorlijk jeuk op mijn hoofdhuid en aan de achterkant van mijn nek.
Ik ben panisch voor luizen dus mijn moeder heeft me uitgebreid gecontroleerd maar kon niets vinden (gelukkig). Ook heb ik geen roos.

De afgelopen maanden ben ik niet van shampoo of haarproducten veranderd en ik heb geen idee wat het kan zijn.

Iemand een idee? :Y)

Hikarii

Re: Ineens jeuk op hoofd en hals. .

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:25

Misschien geen andere haar producten, maar wel wasmiddel? (Kussensloop)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:26

Probeer eens te wisselen, anders zou ik het zo niet weten. Weet dat er in shampoo een gemeen ingrediënt kan zitten. Ben alleen de naam kwijt..

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:32

Hebben jullie kippen , kan eventueel bloedluis zijn , die bijten geen mensen hoor , kunnen alleen wel jeuken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 07:33

Maar dan zou ik toch ook jeuk moeten hebben over mijn hele lijf met een ander wasmiddel? Ik heb wel een andere wasverzachter maar die gebruik ik ook voor kleding.

Kippen hebben we niet nee :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:40

Je hoeft geen anderer shampoo oid te zijn gaan gebruiken, je kunt op iets wat je al heel lang gebruikt ook gevoelig reageren/jeuk.krijgen.
Ik zou eens een andere shampoo proberen voor de zekerheid, kijken wat dat doet

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:56

Het kan ook zijn dat er in de shampoo zelf ingredienten veranderd zijn waar jij wel gevoelig voor kan zijn :)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:07

Probeer idd even een paar dagen een andere shampoo/spoeling te gebruiken. Ingrediënten kunnen worden veranderd, maar je kunt zelf ook overgevoelig worden voor een bepaalde shampoo. Ik moet eens in de zoveel tijd wisselen van product, daarna is de jeuk ook snel weg ;).

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:24

Wat Soez zegt hierboven :)
Ook ik moet regelmatig (+/- om de 3 maanden) van shampoo wisselen. Na een tijdje ga ik ook jeuk krijgen, dan is het gewoon enkele weken een andere shampoo gebruiken...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 13:19

Even een schopje, om nou te zeggen dat ik er gek van word is een groot woord maar irritant is het nu echt wel.
Ik heb nu een andere shampoo maar de jeuk blijft.. hoelang duurt het voor er effect merkbaar is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:27

mmm, als het een contact gevoeligheid/allergie is, zou je redelijk snel na het weghalen van de oorzaal verbetering moeten merken lijkt me ...
nadeel is wel natuurlijk , dat je niet weet waar je op reageert en hetzelfde spul ook zomaar in het vervangende product kan zitten.
veel voorkomend is een gevoeligheid voor parfum, dat zou je kunnen testen door neutral te gebruiken, maar het kan net zo goed een reactie op een ander stofje zijn...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:32

Je kan kijken of je een shampoo kan vinden zonder parfum of dergelijke, wat soms een reactie kan geven. Ik heb dit ook een tijdje gehad, ik gebruikte toen verschillende merken en kan nu wel tegen syoss. Andere shampoo zoals andrelon, of welke dan ook krijg ik jeuk. Je gebruikt geen andere producten in je haar? Soms kan t ook van sprays komen. Als je echt denkt van hey dit word wel erg, kan je altijd met je huisarts overleggen voor een allergie test? Vraag anders eens aan je kapper/kapster hoe en wat, vaak kunnen die ook wel het 1 en ander zien.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:34

hoe warm is het water als je gaat douchen, als het erg warm is kan je huid daar gevoelig voor zijn, heb je ook lang haar, want als je haar lang tegen je nek aan laat zitten word het vochtig en warm ( van je lichaamswarmte en dan nog je natte haar er tegen aan) en daardoor kan je exceem krijgen, of in ieder geval juik, ik zal even naar de huisarts gaan en even kijken od je misschien exceem hebt, ik heb het zelf kort gehad, maar na het zalfje er op is het na 5 dagen wel bijna weg :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:00

idd even met neutral gaan wassen, kijken of dat verandering geeft

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:04

Als neutral niet helpt... Dan is het waarschijnlijk geen parfum waar je op reageert... Dan zou je kunnen kijken of je op parabenen/siliconen/sls reageert...
Zelf krijg ik last van 1 van de drie maar mijd ze alledrie maar gewoon omdat mijn haar het ook veel beter doet sinds ik het niet meer gebruik