Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Dat hoeft dus niet 16x per jaar te zijn maar 2x per jaar lijkt me heel gezond
.
NoName126 schreef:Ik denk hierbij ook even aan vroeger: in mijn omgeving gingen geen ouders zonder kinderen weg. Tuurlijk wel eens gezellig uiteten samen of naar een feestje oid, maar geen hele weekendjes of vakanties.
, NoName126 schreef:waarom kun je geen ouders en 'mens' zijn dan? Je hoeft je toch niet constant met je kids te bemoeien? Als je bijvoorbeeld lekker met de kids naar speeltuin of park oid gaat, en de kids zijn fijn aan het spelen, dan kun je als ouders toch ook een fijn gesprek met elkaar voeren? Je hoeft toch niet steeds hysterisch achter die kids aan te rennen?

) en komt er heel blij vandaan. Opa en oma genieten er ook van! En wij ook.
Ik heb geen kinderen (moet ze ook eeeeeeeecht niet) maar kan me zomaar voorstellen dat je ook gewoon eens lekker samen een weekendje weg wil. En ze gaan blijkbaar toch ook een weekje met de kids weg. Joh laat die mensen lekker, jij bent de opa en oma toch niet dus hoef je niet voor die kinderen te zorgen. Als hun dat nou fijn vinden, en die opa en oma prima. Wat is er dan nog aan de hand?
NoName126 schreef:waarom kun je geen ouders en 'mens' zijn dan? Je hoeft je toch niet constant met je kids te bemoeien? Als je bijvoorbeeld lekker met de kids naar speeltuin of park oid gaat, en de kids zijn fijn aan het spelen, dan kun je als ouders toch ook een fijn gesprek met elkaar voeren? Je hoeft toch niet steeds hysterisch achter die kids aan te rennen?
En dat maakt het vermoeiend..
hahaha.Vjestagirl schreef:NoName126 schreef:waarom kun je geen ouders en 'mens' zijn dan? Je hoeft je toch niet constant met je kids te bemoeien? Als je bijvoorbeeld lekker met de kids naar speeltuin of park oid gaat, en de kids zijn fijn aan het spelen, dan kun je als ouders toch ook een fijn gesprek met elkaar voeren? Je hoeft toch niet steeds hysterisch achter die kids aan te rennen?
Maar je kunt je ook niet 100% op elkaar focussen. Tenminste: het lijkt mij dat je je kind in de gaten wil houden.
ik moet er nu niet aan denken om zonder mijn zoontje een weekend weg te gaan maar wanneer hij de leeftijd krijgt dat hij het leuk vindt om bij familie te gaan logeren voor een nacht of een weekend dan kunnen mijn vriend en ik gewoon een weekendje weg gaan zonder problemen en heeft mijn zoontje ook plezier.NoName126 schreef:Ik begrijp je argumenten goed Laura, en zou mij er zelfs in kunnen vinden.
Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat je toch sámen leuke dingen wilt doen (met kids) en dat je daar het meeste geluk en plezier uit haalt. Ik zou mijn kids gigantisch missen denk ik als ik een week weg zou zijn.
Ik vraag me ook af of je een jonge baby zoveel plezier doet met niet bij papa en mama zijn. Die kindjes begrijpen toch nog helemaal niet dat je weg gaat, maar ook weer terug komt na een week(end)?

Yontheke schreef:NoName126 schreef:waarom kun je geen ouders en 'mens' zijn dan? Je hoeft je toch niet constant met je kids te bemoeien? Als je bijvoorbeeld lekker met de kids naar speeltuin of park oid gaat, en de kids zijn fijn aan het spelen, dan kun je als ouders toch ook een fijn gesprek met elkaar voeren? Je hoeft toch niet steeds hysterisch achter die kids aan te rennen?
Maar dat doen veel ouders wel..En dat maakt het vermoeiend..
Als ik de ouders in mijn vriendenkring en paardrijles bekijk, worden ze gewoon niet meer losgelaten. Elk kind moet elke minuut van de dag in het oog gehouden worden. Het eten wordt nog net niet voorgeknauwd....
KoudbloedKim schreef:Maar TS, wil jij dan, als je kinderen hebt mogen krijgen, dan ze nooit een weekendje laten logeren?
C_arola schreef:NoName126 schreef:waarom kun je geen ouders en 'mens' zijn dan? Je hoeft je toch niet constant met je kids te bemoeien? Als je bijvoorbeeld lekker met de kids naar speeltuin of park oid gaat, en de kids zijn fijn aan het spelen, dan kun je als ouders toch ook een fijn gesprek met elkaar voeren? Je hoeft toch niet steeds hysterisch achter die kids aan te rennen?
Kloptik moet er nu niet aan denken om zonder mijn zoontje een weekend weg te gaan maar wanneer hij de leeftijd krijgt dat hij het leuk vindt om bij familie te gaan logeren voor een nacht of een weekend dan kunnen mijn vriend en ik gewoon een weekendje weg gaan zonder problemen en heeft mijn zoontje ook plezier.
Wanneer je kinderen bij je zijn houd je ze toch altijd in de gaten waardoor je je inderdaad niet 100% op een gesprek kan richten wat wel fijn/belangrijk kan zijn. 1 op 1 contact met je partner is belangrijk en dan is het niet altijd fijn wanneer je kind op dat moment aandacht vraagt/nodig heeft.
Vaak op vakantie gaan en je kind(eren) bij familie brengen vind ik persoonlijk niet fijn maar ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer je bijvoorbeeld beiden full time werkt en de kinderen wat groter zijn het juist prettig is om wat meer met zijn tweeën te zijn zonder de aandacht ook op de kinderen te moeten richten en voor de kinderen kan het erg leuk zijn om bij familie te gaan logeren.