Hardhandige tandarts + assistentes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Hardhandige tandarts + assistentes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 12:48

Hoi Bokkers,

Voor een jaar of 2 geleden is onze tandarts met pensioen gegaan en werd de praktijk overgenomen door iemand anders.

Echter is deze tandarts ruw en hardhandig en dit geld ook voor enkele assistentes van haar. Gisteren heb ik voor de zoveelste keer vreselijk veel pijn geleden daar in de stoel. Mijn tandsteen moest verwijderd worden door de assistente, de afspraak was bij pijn de hand omhoog en dan zou ze stoppen. Nou op een gegeven moment kwam ze bij een zenuw dus deed ik mijn hand omhoog, want ik kon het serieus niet meer hebben. Maar de assistente ging gewoon vrolijk door, ik heb toen haar hand met alle bijbehorende apparatuur uit mijn mond getrokken en haar flink duidelijk gemaakt dat ik het niet netjes vond dat ze niet stopte bij mijn hand gebaar, daarnaast was aan mijn hoofd ook wel te merken dat ik pijn had. Daarna is ze door gegaan en deed ze wel voorzichtig en heb ik geen pijn meer gehad.

De keer daar voor had ik een gaatje en moest de tandarts boren, ik kreeg een spuit die GIGANTISCH veel pijn deed van het boren daarna niets meer gevoeld. Toen het volgende gaatje aan de beurt was kreeg ik weer een spuit die ook weer zoveel pijn deed, ik had de tranen in mijn ogen en nee ik ben niet kleinzerig.

Mijn moeder heeft het zelfde mee gemaakt tijdens het boren, maar die kan nog steeds geen koude of warme dingen aan haar kies hebben.

Dit allemaal hebben wij nog nooit gehad bij de vorige tandarts, daar was alles perfect. Voelde ook nooit het prikje die ik kreeg voor het boren etc. Tandsteen verwijderen deed ook nooit pijn.

Al met al ben ik inmiddels doodsbang geworden voor de tandarts, als ik gisteren toevallig een gaatje had gehad had ik die echt nooit daar laten boren.

Ik vraag mij nu dus af, is de pijn die ik beschrijft normaal en was de vorige tandarts juist heel bijzonder, of heb ik inderdaad gelijk en is deze tandarts echt hardhandig?

Ik zit echt te overwegen om naar een andere tandarts te gaan. :)

Charaz

Re: Hardhandige tandarts + assistentes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:50

Onze tandarts is nooit hardhandig en doet haar werk prima, ik zou het eens aankaarten en als het de volgende keer niet beter is overstappen naar een ander.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:53

Ik zou overstappen, heb ik ook gedaan en ben nu een stuk minder bang!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:53

Zo hoort het niet. Lekker een ander opzoeken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:54

Eigenlijk doet het er niet toe of de aanpak wel of niet juist is, als het voor jou niet werkt (wat ik me heel goed voor kan stellen als ik het zo lees!) dan zou ik zeker op zoek gaan naar een andere tandarts!

Járen terug overleed mijn tandarts en nam een ander de praktijk over. Wat een beul....... Ben naar een andere praktijk gegaan, alleen helaas niet de juiste gekozen (om het even zacht uit te drukken...) Via een vriendin bij een praktijk iets verder bij ons vandaan terecht gekomen (gelukkig zit er aan tandarts geen afstand verbonden zoals wel bij een huisarts) en wát een opluchting!! Zit er er weer heel wat jaren en een van de beste beslissingen ooit!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:55

ik kan maar een ding adviseren en dat is zo snel mogelijk overstappen en voor het schoonmaken van de tanden naar een mondhygieniste gaan.

Angelique81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:00

Dat klinkt precies als mijn tandarts. Het boren doet kan ook verschrikkelijk veel pijn doen. Terwijl hij vaak wel 3 verdovingsspuiten geeft. Hij heeft me wel uitgelegd dat de onderkaak soms moeilijk te verdoven is en dat het daardoor komt. Bij mijn vorige tandarts deed het nooit zoveel pijn. En hij ging er sws heel anders mee om als het pijn deed. Deze tandarts geeft me het gevoel dat ik me aanstel, maar het doet echt verschrikkelijk veel pijn. En inmiddels ook bang geworden voor de tandarts...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:00

Ik zou dat gelijk melden bij binnenkomst. Mijn tandarts en ik hebben er altijd een grapje over. Ik roep bij binnenkomst al: als je me pijn doet betaal ik niet! :D hij weet dat ik heel bang ben. Zijn mondhygiëniste is ook zo'n nare. Daarvoor ga ik naar een andere praktijk. Maar ik heb het wel verteld dat ik haar te sadistisch vind.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:02

Overstappen naar een ander inderdaad... er zijn echt tandartspraktijken die wel zonder (al te veel) pijn de behandelingen die jij noemt kunnen doen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:02

Een verdoving kan pijn doen, niet alles kan volledig pijnloos. En je zenuw raken met tandsteen verwijderen lijkt me nogal stug.

Dat ze niet stopt als jij je hand opsteekt is niet netjes en dat de vulling van je moeder met warm/koud gevoelig is kan als de vulling zo groot is dat die dicht bij de zenuw is gekomen. Dan moet je moeder terug gaan en haar klacht bespreken. Dan kunnen ze overwegen om daar iets aan te doen.

Geef aan dat je last hebt bij de verdoving, of dat hij aangeeft of de verdoving pijn kan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:03

Ik ben binnen de praktijk waar ik zit overgestapt naar een ander omdat mijn tandarts me veel te hardhandig was.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:46

Oww bah dat klinkt lekker ts :(
Hier wel een normale tandarts maar de mondhygiëniste is een ramp, met die scherpe, tja wat zijn het eigenlijk, haakjes heujj over de mn tandvlees uitschieten en heujj aan de andere kant ook weer. Flink hardhandig tussen mn tanden wrikken zodat de boel 4 dagen laten nogsteeds gevoelig is. Ben nu vol in de ankers gegaan en gezegd dat ik niet meer daarheen wil, tandarts heeft me uitstel gegeven omdat er nu een andere mondhygiëniste op komst is :)

Als ik jou was zou ik gewoon overstappen op iemand anders ts!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:48

Ben begin dit jaar ook overgestapt en ben nog nooit zo gelukkig geweest. Heb nu een jonge kerel die goed alles met je doorpraat, die de tijd neemt en die al je vragen beantwoord en voorzichtig is. Dus meid, stap lekker over, niet ergens met tegenzin naar toe blijven gaan!

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:53

Gewoon overstappen. Je moet je ook goed voelen bij je behandelaar en de vertrouwensrelatie is nu al dermate beschadigd dat je lekker een andere tandarts moet zoeken. En er is wel zeker verschil in verdoving prikken. De ene doet het gewoon iets prettiger dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:01

Ik heb dat vroeger ook meegemaakt, zat huilend in de wachtkamer te wachten tot de verdoving zou gaan werken toen mijn moeder me op mijn gsm belde. Toen ik haar zachtjes snikkend vertelde dat ik zo bang was en hij me heel erg pijn deed en ook heel raar dominant tegen me praatte zei mijn moeder:" je staat nu op en je loopt nu naar buiten! Laat die idioot met geen vinger meer aan je gebit zitten. Ik bel nu mijn tandarts zodat je daar naartoe kunt".
En toen ben ik dus huilen daar weg gelopen :=
Nooit meer iets van me laten horen en er ook niet van weer gehoord, ook zoiets vreemds. Mijn moeders tandarts heeft me toen opgevangen en nu heb ik al jaren een hele goede vriendelijke geduldige voorzichtige tandarts waarvan ik hoop dat hij tot zijn 100ste verjaardag zijn beroep blijft uitoefenen :D

Niet bij zo'n beul blijven hoor !

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:11

Toen ik nog een beugel moest, had ik bij het ACTA een leerling orthodontist. Superfijne zachte jongen die me altijd pijnvrij behandelde, erg duidelijk was in wat hij ging doen en voorzichtig was met m'n mond. Maar dan kwam zijn docent alles nakijken... Ik kwam elke keer thuis met gescheurde lippen(tot bloedens toe, en niet omdat ze extreem droog waren) waarmee ik een week niet kon lachen, en wondjes aan de binnenkant van m'n wang (slotjes). Ik heb er toen regelmatig wat van gezegd maar het (nakijken van de docent) werd niet zachter.

Als ik jou was zou ik het eens bespreken met je tandarts en anders inderdaad gewoon naar een andere praktijk. Ik heb er best spijt van gehad dat ik niet van ortho veranderd ben aangezien ik nu nog trauma's heb aan iedereen die in m'n mond wil zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:46

Angelique81 schreef:
Dat klinkt precies als mijn tandarts. Het boren doet kan ook verschrikkelijk veel pijn doen. Terwijl hij vaak wel 3 verdovingsspuiten geeft. Hij heeft me wel uitgelegd dat de onderkaak soms moeilijk te verdoven is en dat het daardoor komt. Bij mijn vorige tandarts deed het nooit zoveel pijn. En hij ging er sws heel anders mee om als het pijn deed. Deze tandarts geeft me het gevoel dat ik me aanstel, maar het doet echt verschrikkelijk veel pijn. En inmiddels ook bang geworden voor de tandarts...

Dit riep mijn vorige tandarts ook, die kon soms wel 6 spuiten zetten om mij te verdoven en dan deed het nog zeer. Volgens hem ook omdat de onderkaak soms moeilijk is.
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere tandarts, die zei dat dit echt de grootste kul is en een excuus van tandartsen die niet goed de onderkaak kunnen verdoven (dit schijnt wat meer expertise te vergen omdat er veel bloedvaten doorheen lopen). En inderdaad nooit meer pijn gehad, zelfs pijnvrij 2x een verstandskies uit mijn onderkaak laten trekken. Als je niet tevreden bent, overstappen!!

Angelique81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:08

secricible schreef:
Angelique81 schreef:

Dit riep mijn vorige tandarts ook, die kon soms wel 6 spuiten zetten om mij te verdoven en dan deed het nog zeer. Volgens hem ook omdat de onderkaak soms moeilijk is.
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere tandarts, die zei dat dit echt de grootste kul is en een excuus van tandartsen die niet goed de onderkaak kunnen verdoven (dit schijnt wat meer expertise te vergen omdat er veel bloedvaten doorheen lopen). En inderdaad nooit meer pijn gehad, zelfs pijnvrij 2x een verstandskies uit mijn onderkaak laten trekken. Als je niet tevreden bent, overstappen!!

Bedankt voor je reactie! Ik zit er al langer aan te denken om over te stappen, maar dat ga ik nu zeker doen.