Voor een jaar of 2 geleden is onze tandarts met pensioen gegaan en werd de praktijk overgenomen door iemand anders.
Echter is deze tandarts ruw en hardhandig en dit geld ook voor enkele assistentes van haar. Gisteren heb ik voor de zoveelste keer vreselijk veel pijn geleden daar in de stoel. Mijn tandsteen moest verwijderd worden door de assistente, de afspraak was bij pijn de hand omhoog en dan zou ze stoppen. Nou op een gegeven moment kwam ze bij een zenuw dus deed ik mijn hand omhoog, want ik kon het serieus niet meer hebben. Maar de assistente ging gewoon vrolijk door, ik heb toen haar hand met alle bijbehorende apparatuur uit mijn mond getrokken en haar flink duidelijk gemaakt dat ik het niet netjes vond dat ze niet stopte bij mijn hand gebaar, daarnaast was aan mijn hoofd ook wel te merken dat ik pijn had. Daarna is ze door gegaan en deed ze wel voorzichtig en heb ik geen pijn meer gehad.
De keer daar voor had ik een gaatje en moest de tandarts boren, ik kreeg een spuit die GIGANTISCH veel pijn deed van het boren daarna niets meer gevoeld. Toen het volgende gaatje aan de beurt was kreeg ik weer een spuit die ook weer zoveel pijn deed, ik had de tranen in mijn ogen en nee ik ben niet kleinzerig.
Mijn moeder heeft het zelfde mee gemaakt tijdens het boren, maar die kan nog steeds geen koude of warme dingen aan haar kies hebben.
Dit allemaal hebben wij nog nooit gehad bij de vorige tandarts, daar was alles perfect. Voelde ook nooit het prikje die ik kreeg voor het boren etc. Tandsteen verwijderen deed ook nooit pijn.
Al met al ben ik inmiddels doodsbang geworden voor de tandarts, als ik gisteren toevallig een gaatje had gehad had ik die echt nooit daar laten boren.
Ik vraag mij nu dus af, is de pijn die ik beschrijft normaal en was de vorige tandarts juist heel bijzonder, of heb ik inderdaad gelijk en is deze tandarts echt hardhandig?
Ik zit echt te overwegen om naar een andere tandarts te gaan.
hij weet dat ik heel bang ben. Zijn mondhygiëniste is ook zo'n nare. Daarvoor ga ik naar een andere praktijk. Maar ik heb het wel verteld dat ik haar te sadistisch vind.