augustus, toch nog hooikoorts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

augustus, toch nog hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:07

Begin augustus (vroeger toen de zon nog scheen...) kreeg ik ineens enorme hooikoorts, terwijl het voorjaar wel meeviel, relatief. Heel veel niezen, tranen, rode ogen, eczeem en opgezette ogen en dikke wallen. Nu het regent is het wel minder, maar evengoed nog dikke oogleden, geïrriteerde ogen en wallen. Zelfs als ik die hooikoorts pilletjes van de hema inneem, is het nog niet helemaal weg.

Ben ik de enige?

Erg leuk als collega's steeds vragen of het wel goed met je gaat (dikke rode ogen alsof je gehuild hebt en wallen) -O-

Caira

Re: augustus, toch nog hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:10

Ja je ziet er wel heel schattig uit

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:11

lief dat ze bezorgd zijn, maar ik wil van m'n prikogen af :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:12

Nee je bent niet de enige, zolang er planten en bloemen bloeien kun je hooikoorst krijgen. Ik nies me ook gek door iets dat nu bloeit. Wat is er aan te doen, weinig, de goede allergie medicatie en proberen te vermijden waar je allergisch voor bent.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:15

Als je in de zomer de deuren/ramen open hebt gezet is er vaak wat stuifmeel naar binnen gekomen. Dus tip 1: maak je huis helemaal schoon. Tip 2: ga naar de huisarts en kijk of zij misschien medicijnen heeft. (Ik zelf heb ook medicijnen, 1 pil en oogdruppels. Werkt uitstekend, ik durf niet meer zonder die dingen in te nemen het huis uit te gaan hahahah)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:18

Ik had het altijd van maart tot oktober, en niet een klein beetje zeg maar.

Sinds ik zwanger ben geweest is het nagenoeg helemaal weg :D vraag me niet hoe het kan maar ik vind het fantastisch.
Overigens denk ik dat je gewoon pilletjes moet blijven slikken, werkte bij mij ook het beste, ik haalde ze bij de HA omdat ik zo loom werd van die dingen van de drogist, werden nog vergoed ook :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:24

Shethorsie schreef:
Als je in de zomer de deuren/ramen open hebt gezet is er vaak wat stuifmeel naar binnen gekomen. Dus tip 1: maak je huis helemaal schoon. Tip 2: ga naar de huisarts en kijk of zij misschien medicijnen heeft. (Ik zelf heb ook medicijnen, 1 pil en oogdruppels. Werkt uitstekend, ik durf niet meer zonder die dingen in te nemen het huis uit te gaan hahahah)

Ah daarom moest ik dus ook zo vreselijk niezen denk ik midden in de nacht, omdat ik mijn bed had opgemaakt met lakens die nog in de droge tijd in de tuin gehangen hadden.....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:26

Ja dat zou heel goed kunnen. Ik hang mijn beddengoed om die reden nooit buiten. Dat is het enige wat in de zomer toch in de droger gaat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:27

Had zelfs soort van ontstoken ogen, nog nooit zo erg gehad grr

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:35

Arabesk schreef:
Shethorsie schreef:

Ah daarom moest ik dus ook zo vreselijk niezen denk ik midden in de nacht, omdat ik mijn bed had opgemaakt met lakens die nog in de droge tijd in de tuin gehangen hadden.....

Ik denk het wel ja. Tip voor volgend jaar hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:36

Ik heb ook dikke, rode, geirriteerde ogen, en jeuken dat ze doen, man man :n
Helaas niks aan te doen, het is wel beter met dit weer (En stiekem ben ik dus blij met de regen)
Oogdruppels helpen bij mij erg fijn, zal even het merk voor je kijken :)

Edit: Merk is Oculoheel :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:48

Augustus is ook voor mij een van de ergste maanden... De boosdoener? Dit ding: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambrosia
Rotplantje..,

Zou gewoon even langs de huisarts gaan. Die kan zat dingen voorschrijven die prima helpen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:42

Hier ook...

Tip: Zoek een imker die zijn bijen bij jou in de buurt heeft staan en koop daar honing van. Omdat de bijen het stuifmeel gebruiken waar jij allergisch voor bent kan de honing helpen tegen deze allergieën. En baat het niet....