Verstandskiezen eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Verstandskiezen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:27

Bah bah bah.
Vanmorgen naar de tandarts geweest en die vond dat mijn bovenste verstandskiezen er wel uit konden.
Komen niet verder door dan halverwege en drukken aardig tegen mijn andere tanden aan.
Morgen gaat het meteen al gebeuren. Moet deels gesneden worden.
Meeste spuiten heb ik geen probleem mee maar ingrepen en spuiten in mijn mond.. Bah.
Zie er nou al tegenop.
Het gaat om mijn bovenkaak en ze mogen er beide tegelijk uit.

Sweetgirl1

Re: Verstandskiezen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:30

1 ding scheelt, bovenkaak geneest sneller en doet minder napijn dan onder. Mijn onderste kiezen lagen horizontaal. Maar boven heb ik helemaal geen last van gehad. Toen de 1e er uit ging at k die zelfde avond een frikandelletje

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:32

Haal lekker vloeibaar eten in huis, appelmoes, yoghurt, vla, en andere lekkere toetjes. Bij mij zijn ze chirurgisch verwijderd en mijn kaak zwol dusdanig op dat ik mijn mond niet meer ver genoeg open kreeg voor een lepel. Dus lekker allerlei dingetjes met een rietje eten. Zorg dat het eten niet warm en niet koud is maar op kamertemperatuur anders doet dit pijn. Maar als ze bij jou gewoon getrokken kunnen worden omdat ze al deels door zijn dan valt het allemaal wel mee hoor! De verdoving is een beetje naar (maar dat viel mij eigenlijk onwijs mee) en verder voel je er helemaal niks van behalve dat ze in je mond zitten te trekken. Maar dat is zo weer voorbij. En daarna lekker veel pijnstillers innemen en niks doen en een beetje zielig zijn :(:)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:34

Ik mocht een aantal dagen geen melkproducten. Maar wellicht zit er verschil in?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:35

Zuivelproducten stimuleren de aanmaak van slijm in je mond. Dus als je mond is opgezwollen en je moeilijk kan slikken kan dat soms niet handig zijn. (Bijv als je verkouden bent.) Maar bij mij was het geen probleem. Behalve dat vla door een rietje heel hard zuigen is :P

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:36

Heb ik allemaal in huis. Ze worden grotendeels gesneden helaas omdat er enkel puntjes door zijn.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:38

@Ehona haha vla door een rietje is inderdaad erg lastig. Het komt wel goed hoor. Ze zijn daar zo handig in je staat weer buiten voordat je het weet

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:39

Bij mij was er een boven kies nog niet eens uit en die heeft ze er zo uitgetrokken

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:41

Heel erg veel succes! Mijn zus leek net een hamster toen ze terugkwam van de eerste keer, maar dat gebeurt volgens mij niet vaak.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:41

Hey

Ook ik ben vandaag naar de tandarts geweest en volgende maand gaat mijn bovenste verstandskies er uit. ik vind de tandarts altijd al eng maar zie hier idd erg tegen op. Hij zei wel dat het een kleine ingreep was bij mij, wordt getrokken...

Afwachten en succes !!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:42

Maar als er puntjes door zijn dan snijden ze je tandvlees daaromheen weg en trekken alsnog de kies er uit. Echt, gaat allemaal heel snel dus maak je niet druk!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:46

Ik had er in totaal maar 3.
Na flinke stampij al bij de tandarts, omdat hij vond dat ze er uit moesten en ik er totaal geen last van had. Uit eindelijk toch maar naar het ziekenhuis gegaan om ze er uit te halen. De tandarts had afgesproken dat ik ze er allemaal tegelijk uit mocht halen, omdat ik ontzettend bang ben.
Daar aangekomen mochten ze toch niet alle drie er uit. Dus was ik bijna weg gelopen met het idee laat ze dan maar zitten. Aangezien ik er geen last van had. Na opnieuw een flinke discussie, mochten ze er allemaal tegelijk uit.

Zal niet liegen, maar de prikken in het gehemelte waren niet fijn, ook nog blauwe plekken gehad er van.
Al met al de verdoving was erg fijn en bleef lang aanhouden. Op het moment dat ik wat voelde werd er aangeraden om paracetamol te slikken om de pijn te onderdrukken.
De zelfde avond kon ik alweer ''eten'' wat vla.
Je moet natuurlijk wel opletten met koude of warme dingen en kauwen. :)
En in de avond een handdoek op je kussen ipv bloeden.

Het is zo gedaan en als je meld dat je het niet zo fijn vind. Houden ze daar vast wel rekening mee

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:53

Bedankt iedereen. Mijn onderste moesten bij de kaakchirurg, deze gaan bij mijn eigen tandarts dat vind ik wel een fijn idee. Onderste eruit was drama erna, veel pijn, en een flinke hamsterwang.
Zie het meeste tegen de spuiten op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:02

Ik ben een watje bij de tandarts. Als er al verdoofd moet worden gebeurt dat enkel en alleen als er eerst een verdovende pasta op mijn tandvlees is gesmeerd, dan voel je de prikken zelf niet meer. En de spuitjes zelf worden buiten mijn blikveld gehouden. Oogjes dicht, muziek in en maak me maar wakker als het klaar is.

Succes!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:45

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel succes wensen morgen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:55

Jenkan gewoon vragen om lidocainezalf/creme oid. Dat verdooft inderdaad.
Bovenkaak heb je minder last van dan onder en ze zijn er zo uit hoor!
Ik ging zelf liever bij de KC om te trekken, heeft toch meer ervaring en ik vond de prikken ook minder pijnlijk.
Succes TS!

Edit, goed koelen, haal die coolpacks want dat scheelt heel veel zwelling.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:51

Ik moet dus vrijdag naar de KC. Beide verstandskiezen aan de rechterkant moeten eruit.
Zelf ben ik ook een ontzettende schijterd qua tandarts, dus ik heb nu ook al de zenuwen voor a.s vrijdag.

Ik loop nu al een paar weken met een ontsteking, dus eerst aan de AB en nu vrijdag eruit.
Wel kan ik zeggen dat die ontsteking ook geen pretje is en zal aan de ene kant ook opgelucht zijn als ze er uit zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:52

Ik zou zeggen doorverwijzing vragen naar de kaakchirurg.
Ik heb mega tandarts angst maar ik heb er niks van gevoeld en mn angst is weg.

Zie alleen net dat jouw ervaring wat minder is Y;(

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:14

kamatz schreef:
Ik moet dus vrijdag naar de KC. Beide verstandskiezen aan de rechterkant moeten eruit.
Zelf ben ik ook een ontzettende schijterd qua tandarts, dus ik heb nu ook al de zenuwen voor a.s vrijdag.

Ik loop nu al een paar weken met een ontsteking, dus eerst aan de AB en nu vrijdag eruit.
Wel kan ik zeggen dat die ontsteking ook geen pretje is en zal aan de ene kant ook opgelucht zijn als ze er uit zijn.

Het is in ieder geval fijn dat je AB krijgt! Mijn verstandskiezen begonnen ook te ontsteken en toen zijn ze met spoed er uit gehaald (zelfde dag nog), zonder AB. Maar ontstoken betekent dat de verdoving minder goed werkt (andere zuurgraad) dus dat was niet zo'n pretje. Als je AB hebt gehad zal dat wel meevallen!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 06:48

Daar was ik dus ook bang voor. Het feit dat ze het niet goed zouden kunnen verdoven ivm die ontsteking.
Gisteren moest ik toevallig naar de tandarts voor een gaatje. Ik denk niet dat ik het zonder verdoving gevoeld zou hebben, maar ik wilde gewoon even zeker weten dat het verdoofd kon worden :o

Niets aan de hand en heb echt helemaal niets gevoeld. Ben dus al een beetje gerustgesteld door het feit dat het goed te verdoven was ;)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:10

Toen er puntjes van mijn verstandskiezen doorkwamen gaf mijn tandarts ook meteen een verwijsbrief. Omdat ik eat tandarts betreft het echt in m'n broek doe, heb ik die heel ver weggestopt.
Anderhalf jaar later zat ik dan toch bij de kaakchirurg. Ik raakte zo in paniek toen die man binnen kwam dat ie zei: ik geloof niet dat dit hem wordt. Het is beter als jij onder narcose gaat.
Onder narcose zijn ze alle vier tegelijk eruit gegaan. Ze stonden alle vier rechtop, en de na pijn is mij wel meegevallen.
Ik had vrij zware pijnstillers gekregen, maar redde het op paracetamol :)

Heel veel succes. Hopelijk valt het allemaal mee

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 07:11

Bedankt allemaal!

De verdoving vind ik het ergste. ( bloedprikken etc geen probleem. Ben bloeddonor, naald er in niks aan de hand)
Maar als er wat in mijn mond moet gebeuren... -O-

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:14

Heel veel sterkte vanmiddag! Zelf heb ik van de bovenkiezen (tegelijk getrokken) weinig last gehad terwijl ik van de onderkiezen (los van elkaar in ziekenhuis getrokken) veel meer last had. Vanmiddag voel je je in elk geval K maar hopelijk gaat het morgen weer beter. Heeeeeel veel sterkte! Vla lukt prima en meloen is ook zacht, wil misschien ook wel? Zet hem op!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:24

wel aangeven bij de KC dat je bang bent he. Ik heb van de verdoving bij de KC niks gevoeld, daar was ik ook zo bang voor.

Ik lag helemaal verstijft in die stoel gedrukt en de assistente maar "doorademen doorademen" maar hij zat er in voor ik er erg in had

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 08:28

Zit in de wachtkamer nu. Rekening gehouden met files... Zijn d'r geen files, half uur te vroeg. Ach in ieder geval op tijd.
Zal zeker aangeven dat ik t mega spannend vind. Bedankt allemaal