ik ben mezelf niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

ik ben mezelf niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 13:13

Hallo bokkers.

Ik ben 13 jaar en ik heb nog vakantie maar er is deze vakantie iets vreemds gebeurt.
Ik vind de laatste paar dagen maar raar. Ik voel me anders, ik gedraag me anders, ik verzorg me anders.
Het is net alsof ik mezelf aant upgraden ben ofzo. Jeweetwel bij een app of een spel op je mobiel die af en toe een update krijgt. Het voelt alsof dat alles bij mij nu gebeurt. Het voelt echt heel vreemd. Ik interreseer me ineens voor dingen die ik eerst nog helemaal niet leuk vond BV shoppen enz. Of het nu de leeftijd, de pubertijd, of wat dan ook is. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Me ouders beginnen zich er ook aan te storen. Misschien is het ook weer tijd om naar school te gaan ofzo.

Weten jullie het??

Laat een reactie achter plzz om me te helpen

piewie

Re: ik ben mezelf niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:19

ben je al ongesteld geweest?? Je bent nu wel in de leeftijd hiervoor, daarbij komen andere hormonen los en indd kan de puberteit er dan ook mee te maken hebben. Maak jezelf niet gek, laat alles gewoon over je heen komen en geniet van het leven! Je gaat richting de volwassenheid :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:22

Heel normaal hoor, maak je geen zorgen, er zijn maar weinig meiden die op die leeftijd nog in de zandbak of boomhut zitten :D . Kan me wel voorstellen dat je ouders daar vreemd tegen aan kijken, vooral als je de oudste bent. Toen onze oudste voor het eerst met make-up op naar school ging keek ik heel vreemd op maar het hoort gewoon bij opgroeien en een volgende fase in je leven, je ouders moeten maar gewoon blij zijn met een zich normaal ontwikkeld kind.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:23

welkom in de puberteit :D

Nee even serieus, het is heel normaal dat je je rond deze leeftijd anders gaat voelen..
Tsja en om te helpen... Iedere vrouw maakt dit mee, dus overleven doe je het sowieso ;) Misschien handig om eens met je moeder over te praten? Zij heeft het immers van dichtbij meegemaakt (en dan begrijpt zij jou misschien wat beter, als je eens wat 'onredelijk' uit de hoek komt?)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 16:22

dankjewel allemaal. ongesteld ben ik allang. Das precies op de eerste dag van het jaar begonnen XD
Ik ben bang want ik word volwassen OMG!

Ik heb het er met mam over gehad en zij zei dat ze ook veranderingen merkt bv dat ik ineens heel ijdel ben nu en me soms veel volwassener gedraag. Wie weet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:49

Het hoort erbij, ik begrijp dat het soms raar voelt. Ik had het soms ook op die leeftijd dat ik dingen zei en gelijk dacht; huh, komt er zoiets volwassens uit mijn mond?? :') Of dat ik me ineens druk ging maken om hoe ik eruit zag en hoe mijn vriendinnen mij zagen... Het hoort er echt bij, iedereen heeft het :D

Maar wees niet bang hoor, zo gauw wordt je niet compleet volwassen. Dat duurt nog wel een jaar of 10/15 :P :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:51

Dat is gewoon de puberteit, heel normaal zolang je niet helemaal doorslaat naar een onmogelijke hysterische broeipuber.

En volwassen worden duurt gewoon lang en gaat in stukjes. Ik voel me met 46 zelfs soms niet eens volwassen nog. En als je volwassen bent stopt je leven niet dat scheelt weer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:55

karuna schreef:
Dat is gewoon de puberteit, heel normaal zolang je niet helemaal doorslaat naar een onmogelijke hysterische broeipuber.

En volwassen worden duurt gewoon lang en gaat in stukjes. Ik voel me met 46 zelfs soms niet eens volwassen nog. En als je volwassen bent stopt je leven niet dat scheelt weer.

idd... je leven wordt leuker als je volwassen bent :j :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:00

mensen worden nooit volwassen, ze doen alleen maar alsof :D (van een 'zeer volwassen' engels lerares die vandaag een harry potter shirt op school droeg :') )
Ik vind het niet heel raar, merkte (merk) het bij mezelf ook. Ik heb zelf zoiets van als jij dat nu 'ineens' leuk gaat vinden, doe dat lekker zolang het je niet verdrietig maakt :) dat raar voelen gaat wel over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:03

Wacht maar totdat je de eerste keer hoteldebotel verliefd wordt, dan weet je helemaal niet wat je met je lijf aan moet :')
Nee hoor, zonder gekheid, ik denk dat het er bij hoort. Zelf ben ik 28 en heb ik nog wel eens dat ik denk 'goh wat pak ik dat ineens anders aan' of 'hey dat ken ik niet van mezelf'.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:52

dankjewel allemaal. Dat kan ik wel allemaal gebruiken. Ik heb ook het idee dat ik mijn gedrag voordat ik naar school ga (volgende week dus) al compleet heb omgegooid

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:56

Ik ben 30 en ga me soms zelfs anders kleden :D ... laatst heb ik die never nog nooit in een jurkje heb gelopen en jurkje gekocht voor een speciale gelegenheid en draag ik soms make up...

Je word volwassen en begint je hormoonhuishouding te voelen :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 12:01

hahaha het echte spelen is volledig weg dus ja dat heb ik niet meer echt maar wel evengoed gek gevoel dat ik soms heb. Ik ga me ook 10x meer verdiepen in mijn hobby's en het gekste nog IK VIND SHOPPEN LEUK!! echt waar twee weken geleden haatte ik het nog en zie mij nu. gister en afgelopen vrijdag heb ik gewoon met plezier geshopt. Toch heel gek

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:40

Heeeeel normaal. Ik ben 19 en ik verander ook wel eens van kledingstijl. Dat hoort erbij.. dingen uitproberen om erachter te komen wie je bent EN shoppen is heel leuk!! maar pas op dat je niet verslaafd word netzoals ik 8)7

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:54

Ik heb dan wel geen nuttige reactie voor jou, maar wat een zalige beschrijving van jouw ervaring met de puberteit/het volwassen worden :D
Nog veel succes met updaten *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 13:42

Dankje haha. Wie weet word ik verslaafd aan shoppen... XD

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:48

oewww jaloers ik heb zoiets nooit echt gehad :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 00:08

Soms is het grappig dat je merkt dat je veranderd maar soms he-le-maal niet XD

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:32

Ik had ook helemaal niks met make-up en al dat soort gedoe. En ja hoor, ben je 13 betrap je jezelf erop dat je geworden bent wat je nooit wilde!

En op m'n 14e veranderde het weer, op m'n 15e weer en op m'n 17e ook weer. Op m'n 18e kocht ik m'n eerste jurkje en toen ik 20 werd kocht ik zelfs HAKKEN!

En ben nu 22 en verander nog steeds. Dus welkom in de wereld van verandering ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:16

Hahaha ik voel me soms ook vreemd net alsof ik moet gaan slapen zodat mijn hersenen zichzelf om kunnen bouwen tot iets nieuws ofzo. Verwar het nou niet met dat ik bedoel dat ik moe ben ofzo want dat is ook weer niet zo XD